Knooppunt Het clubhuis voor vernieuwende bouwers.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Sjiera de Vries Sociale Innovatie en het benutten van verscheidenheid.
Advertisements

Autisme en Mindmap Thuis en op School
Projectteam hersenletselcentra: een brug van zorg naar welzijn
De Meridiaan naar de toekomst. Welkom 1. De organisatie 2. Gelijke tijden 3. Continurooster.
Leiding geven aan projecten Commercie en subsidie.
Voor u Door u. Programma • Inleiding • Terugkijken naar 3 december: de aanleiding • Stand van zaken • De resultaten van de enquête • Discussie.
Onderwerpen Oude situatie Eerste aanpak en problemen
Workshop ter voorbereiding van de 2 e Beursvloer IJmond Noord 15 november 2012.
XELION HOSTED PHONE SYSTEM
Transitie-arena 3 juni 2010 To Simons. Maatschappelijke uitdagingen.
Eli van Beekveld Zaal 1 Tijdstip uur
4 P´s en 3 R-en MK01.
© 2005 natuurlijke partner voor jongerenmarkten Products, services & marketing for sustainable [youth]markets ¤
Workshop Wat is Opleiden in school? Hoe pak je het aan?
OR-platform 15 november.
Klantgericht werken, Kanalen in balans
Andere Tijden? Informatie over een continurooster met gelijke schooldagen voor alle kinderen van de Twirre.
(Elektrische) Buurtmobiliteit in Vondelparc?. Samen vervoer organiseren Slimmer -Van bezit naar gebruik -Minder parkeren, meer groen/spelen Makkelijker.
Mediacentrum Windesheim na 23 dingen. Hoe nu verder?
Vrijdag 16 mei 2008 Brussel – Vlaams Parlement 2e Studiedag Brede School in Vlaanderen en Brussel Steunpunt GOK Departement Onderwijs Agentschap Sociaal-Cultureel.
Ingrediënten Business Case Het nieuwe werken” 2011.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
De succesvolle ondernemer Het juiste personeel
Een project van de Korengroep
natuurKUNST BIJ RUSTPUNTEN
Een theoretische verkenning
Pe-opleidingen.nl WFT, wet financieel toezicht. De Wet op het financieel toezicht (Wft) is op 1 januari 2007 in werking getreden. Deze wet regelt het.
Workshop Marketing voor Dorpshuizen. Training Marketing voor dorpshuizen Landelijk project ‘Meer dan stenen’
Workshop Fondsen werven
Werksessie Een openbare ontmoetingsplek in de openlucht 20 juni 2014 Peter van Heek (VKK-FDG)
Concept presentatie A3. 1. Narrowcasting in past, present, future; 2. Het concept; 3. Checklist; 4. Opstarten van het concept & Casus; 5. Vragen van publiek.
Visie & Strategie.
Visie & Strategie.
Niet met goede bedoelingen alleen… 17 april 2008 Jolanda Luijten.
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
Keuzes in regionale samenwerking Eerste verkennende regiobijeenkomst declaratieprocessen.
BenFit; waarom? we geloven dat voor iedereen een gezond en gebalanceerd leven bereikbaar is de regie weer terug krijgen over je leven, lichaam en gewicht.
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
Workshop sponsoring Delft voor Elkaar
Welkom bij de derde bijeenkomst van Familie (in)zicht
TEKST STRUCTURE IN FIVE’S
 A-94 A-94.
Jacqueline Zuidweg 5 november Mijn ondernemerscarrière
Social work Week 2.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
Informatievaardigheden Lien Devos. Inhousopgave Achtergrondinfo social media Geen hype Nieuwe manier communiceren Cliënt in controle Meer regie bij medewerkers.
Gebaseerd op o.a. Situationeel leiderschap volgens Hersey en Blanchard
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Landelijke Beroepsvereniging Coördinatoren vrijwilligerswerk Corry Baarsma, lid van bestuur AGORA Regiocoördinator vrijwilligerswerk bij grote zorginstelling.
Innovatie in Juridische Dienstverlening Jelle van Veenen.
MEE Groningen Algemene presentatie. 2  Mensen met een verstandelijke, lichamelijke beperking en/of een chronische ziekte  Anderen die beperkingen in.
Masterclass onderwijstijdverlenging (OTV) voor beginners Ton Klein (Oberon) Hanny Voskuylen (pl. Zomerschool Leeuwarden) Bodes Kroes (Gemeente Leeuwarden)
Het in beeld Programma kenniskring SBBL 24 april :30 uur Inloop, koffie/thee 15:45 uur Kick-off, Marcel vd Broek, directeur 16:00 uur Presentatie.
Stichting Veteranen Actief Veteranen met een missie 2.0 augustus 2011 GEWAAGD DOEL Waarheen gaan wij? HOGER DOEL Waarom bestaan wij? KERNKWALITEITEN.
Netwerkmarketing Hoe vindt je nieuwe klanten? In deze training 1.Je 100+ lijst 2.Je dagelijkse bezigheden 3.Verandering van denken.
Regionale bijeenkomst beroepsregistratie 20 juni – 30 juni Magteld Beun en Berry Tijhuis.
Onderzoek en hogeschool waarom, wat en hoe bert mulder | informatie, technologie en samenleving.
G e m e e n t e H a r d i n x v e l d - G i e s s e n d a m Bijeenkomst Onderzoek Maatschappelijke Agenda (MAG) 1 juni 2016.
 Dynamiek waarbinnen PeelrandWonen opereert is:  -Complex,  -Vragend  -Oordelend  -Uitdagend  Visiedocument biedt de ruimte om flexibel in te spelen.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Tevredenheidsonderzoek Totaal aantal deelnemers: 56
Ontwikkelingen Peuterspeelzaal
Innovation platform ISLE
Presentatie deelgebied 4
Excelsior naar de 100 – en verder
ISociaal Programma gericht op stroomlijning van informatievoorziening van het sociaal domein om de inwoner sneller aan een passende oplossing te helpen.
Pionieren aan de kust: Langer thuis wonen in Schagen doe je samen!
100% Subsidie Ontwikkeladvies 2019.
DE TOEKOMST VAN ONLINE FONDSENWERVING
Transcript van de presentatie:

Knooppunt Het clubhuis voor vernieuwende bouwers

Agenda • Markt en behoefte • Doelgroep, propositie en verdienmodel • Begroting en groeiscenario • Organisatie • Volgende stappen

Markt en behoefte

Voorbeeld Annemiek werkt bij een groot opleidingsinstituut in de sector. Dagelijks zoekt zij locaties voor innovatieve cursussen. Niet eenvoudig, want locaties zijn of te duur of te ouderwets. Waar vindt zij een plaats die voldoet aan haar eisen?

Voorbeeld Een groot adviesbureau organiseert wekelijks project startups. Het is een groeiende markt. Echter, een passende locatie vinden voor het complexe spel is niet eenvoudig en kost veel tijd en inspanning.

Voorbeeld In 2010 zal een nieuwe stichting de taak op zich nemen de vernieuwing in de bouw te stimuleren. Waar vindt ze onderdak? Hoe krijgen en onderhouden zij het contact met de sector?

Voorbeeld Een projectleider in de bouw is opzoek naar een interessante spreker voor een innovatiecongres. Zijn collega zoekt een ingenieur die een reflectie kan plegen op een situatie in zijn project. Wie kan ze helpen de juiste persoon te vinden?

Markt en behoefte Primaire doelgroepen: wie zijn het? • Wie zijn de primaire doelgroepen? Partijen die op vernieuwende wijze, met meerdere partijen werkzaam (willen) zijn in de bouwsector. - Primaire doelgroep A (organiserend en niet deelnemend) Opleidingsinstituten, secretaresses, … - Primaire doelgroep B (gebruikers) professionals uit de bouwkolom (geen bouwplaats), Stichting X, professionals buiten bouwkolom… • Wat zijn de aantallen per doelgroep? Aantallen uitzoeken. • Wat willen ze? Zij willen een passende, betaalbare locatie om op innovatieve wijze samen te werken, mensen te ontmoeten, ongewone verbindingen te maken en rust en inspiratie te vinden. • Wat is hun behoefte? • De onderwijsinstellingen, adviesbureaus en opleidingsinstituten willen betaalbare, centraal gelegen, passende/aanpasbare locaties voor hun cursussen en opleidingen • Professionals uit de bouwkolom willen: – Passende locatie voor overlegvorm – Ontmoetingen • De Stichting X wil Conclusie: er is voldoende marktpotentieel

Markt en behoefte Kernwaarden Knooppunt Wat zijn de kernwaarden van Knooppunt? • Samenwerken is de weg naar een innovatieve sector • Onverwachte ontmoetingen leiden tot innovatie • Verbindingen maken tussen vernieuwers vraagt om een passende context

Een dag in Knooppunt Een maandag in september. In Knooppunt komen vandaag professionals bij elkaar voor de tweede fase van Baanbrekers in de bouw. In zaal twee is Rijkwaterstaat met Volker Wessels de simulatie LINK aan het spelen ter voorbereiding op een project. Om uur presenteert Hennes de Ridder zijn vervolgboek op het handboek LBC. Mensen verzamelen zich in de ontvangstruimte voor een kop koffie en een praatje. De Baanbrekers houden een korte enquete over een nieuwe aanbestedingsvorm onder de bezoekers. Een Baanbreker besluit bij Hennes aan te schuiven deze ochtend. De telefoon gaat regelmatig. Achter de receptie zit een aantal ‘spinnen in het web’. Zij kennen het netwerk in de bouw en verbinden de juiste professionals aan elkaar. De bellers zoeken bijvoorbeeld sprekers voor congressen een specialist op een bepaald vakgebied of een mediator met ervaring bij grote Infraprojecten.

Een dag in Knooppunt ‘s Middags komt de afdeling Milieu van DHV een strategiesessie houden. Waar staan we over 5 jaar? Tijdens de lunch praten ze met de cursisten D&C. Een aantal blijkt elkaar te kennen en wisselt ideeen uit. In een rustige ruimte zitten mensen achter hun laptop te werken. Op internet staat per dag wat in Knooppunt zal plaatsvinden, inclusief wie er aanwezig is. Achterin de tuin wandelen een leidinggevende van Van Ieperen, samen met zijn coach. Na een eenvoudige maaltijd keert in de avond keert de rust in het huis. Een filosoof vertelt bij de openhaard voor degenen die overnachten een inspirerend verhaal..

Propositie Knooppunt biedt het eerste jaar drie essentiele diensten: • 1: maatwerk onderdak voor 1 of meerdaagse ontmoetingen (minimaal 2 per dag) • 2: ‘Spin in het web’ -faciliteit: vinden en verbinden van de juiste professionals (inclusief een speakersacademy faciliteit) • 3: werkruimte voor Stichting X en andere ondernemingen (permanente bezetting) De drie elementen bij elkaar zorgen voor een bijzondere meerwaarde: De activiteiten zijn gezichtsbepalend voor de manier van werken in de toekomstige bouwsector. Het is het venster naar de toekomst.

Meerwaarde Knooppunt Kantoor Spin in Web Vergaderrui mte Bron van innovatie

Waar moet de propositie aan voldoen? Congruentie tussen ideologie, locatie, medewerkers en identiteit! -Compleet overzicht van vernieuwers / netwerk in kaart -Gastvrij, duurzaam, uitdagend, niet.. -Onderdeel van de sector, onderdeel van het dagelijks werk -…

Randvoorwaarden om propositie te kunnen realiseren • Goede afstemming doelgroepen-propositie • Gezond financieel model – Voldoende geld voor opstart (initiële kosten) – Constante inkomsten (voldoende geld voor exploitatie) • Primaire doelgroep • Belanghebbenden / partnering • Goede organisatie: – Mensen en processen (coördinatie, commercie, financiën, competenties van mensen, etc.) – Hoge kwaliteit dienstverlening • Gerichte marketing: bekendheid bij doelgroepen • Technologie: stabiel en toegankelijk • Locatie: beschikbaar en toegankelijk

Verdienmodel Opbrengsten: -500 euro per dagdeel (minimaal 2 partijen per dag in huis) -Kantoorhuur 500 per maand all in -Lidmaatschap netwerk van vernieuwers 150 e per jaar -Toegang vrij

Initiatiefase De initiatiefase bestaat uit het neerzetten van de identity ‘Knooppunt’. Bouwstenen A, B en C dienen op orde te zijn vanaf de opening. Locatie Vinden van de juiste locatie Inrichten en verbouwen van locatie Financien Contracten sluiten met partners Mensen Werving en selectie van Knooppunt-team Inrichten en ontsluiten database vernieuwers Marketing