The online research facilitator Online Klantenpanels Resultaat en loyaliteit Realtime feedback Klanttevredenheid Medewerkerstevredenheid Trend watching.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
BUREAU VOOR i-COMMERCE
Advertisements

Bereik de prospecten die uw mailing willen !. July Agendapunten Update Resultaten van de test-mailing 2005 Voorstelling van de nieuwe mailing.
The customer centric software company
In 48 uur de wereld rond De integrale organisatiediagnose in 48 uur
Tips en praktijk opstellen businesscase
Voorstelling van de afstudeerrichting Marketing Management.
Marketing & Sales Systems 2000 CKC Van CRM naar eCRM
De Sociale Barometer De compacte, snelle en doeltreffende personeelsenquête; echte verbeteringen, hogere waardering, groter draagvlak.
“Hoe kom ik aan klanten?”
Corporate Portfolio Management
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Ontwikkelmij ontwikkelt zijn klant
PRESENTATIE AFSTUDEERONDERZOEK Robin van Leeuwen 2010.
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
Strategische vernieuwing door propositieontwikkeling
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
Visionplanner Gert Kwetters Directeur Visionplanner 12 april…
BUREAU VOOR i-COMMERCE Internet (websites, webshops) Intranet (interne website, CRM, databases, digitaalarchief) Mobiele Marketing (sms, mobiel internet,
De kracht van it suits IT Als groothandel of brandowner in fashion bent aan het juiste adres voor automatisering en professionalisering van al uw – generieke.
AberdeenGroup surveyed 125 companies to understand their product innovation goals. Top challenges reported by these companies were: Cost pressure from.
Dé complete online werkplek met de kracht van Office 365
Nationaal Innovatie Event
Een startersgids voor innovatie
Presentatie CRM Ayoub Boufous Yusuf Cetinkaya
Hoofdstuk 5 Sportsponsoring en direct marketing
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
Achterbancommunicatie2.0
De kracht van GAC Business Solutions
H7: Productmanagement.
Ondernemen na je studie!
Marketing Werkgroep 6.
K3 Business Solutions B.V. De K3 experience: Wij verzorgen op Microsoft Dynamics gebaseerde ERP oplossingen voor retailers en wholesalers in Living, Fashion,
De kracht van HBSoftware
De kracht van SBA Business Solutions Vanuit een oplossingsgerichte gedachte, waarbij de klant altijd centraal staat, koppelen wij innovatieve producten.
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
De kracht van GAC Business Solutions GAC is meer dan een leverancier van softwareoplossingen. Als business partner zorgen we samen met u voor optimalisatie.
Hoe krijg ik de business mee? 11 februari 2009 Paul Ruijgrok Partner ECM en het Nieuwe Werken KBenP.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Marketing vandaag en morgen
Agenda uur:Visie PMGG uur:Klantonderzoek uur:Terugblik monitoring overtredingen uur:Pauze uur:Ontwikkelingen uur:Handhaving.
© de vries business consultancy, 2008
BUREAU VOOR i-COMMERCE Mobiele Marketing (sms, mms, mobiel internet, bluetooth)
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Aenova Software Hans van der Last Algemeen Directeur Aenova Software
Service Apotheek Farmaceutische zorg
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
Succesvolle websites Van bezoekers naar klanten. Hoe succesvol is uw website?
Marketing vandaag en morgen
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Inbound Marketing Plan
Branche Analyse Drogisterij & Parfumerie
KRACHT VAN AANBEVELING DOOR VRIENDEN 1. 2 het bereiken van héle specifieke doelgroepen anonieme organisatie toegankelijk en ‘menselijk’ maken verspreiden.
Customer Relationship Management (CRM) Strategie Systemen Presentatie MSC-Consultancy Prior Adviesgroep werkt samen met Ingrid E. Römer
Oktober 2004 Core Course Information Management dag 2 Agenda.
4. Online strategie Internet scorecard
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Doel 1: Actieplan Leerbanen ‘top of mind houden’ loopvermogen zonder uitbreiding versterken Contacten warm houden Contactmomenten uitbreiden Van 100 naar.
Marketing voor Starters HOOGEVEEN, 2 DECEMBER 2010 Welkom! 1.
OWE ILSAeM613 Marketing “Verdieping van de markt” door Maurice Straatmans Principes van Marketing Hoofstuk11.
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
Marketing, Marktonderzoek & Marketing Onderzoek Door Maarten Hageman Tourism Inspiration & Marketing Inspiration.
Green Banana Ondernemers traject Bijeenkomst 7. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst gedaan?  Huiswerk…  Hoe ging het marktonderzoek?  Liepen.
Great Place To Work ® © Great Place To Work ® Institute Nederland, 2009 VGN voorlichtingsbijeenkomsten 11 november november november 2009.
Crossmedia in een marketing fullservice bureau
Leren is ‘uit’ – leveren is ‘in’ Leren & presteren in één adem
Les 5: Het marketingplan
Kanaalstrategie ANWB retail
Voorbeeld presentatie
Transcript van de presentatie:

The online research facilitator Online Klantenpanels Resultaat en loyaliteit Realtime feedback Klanttevredenheid Medewerkerstevredenheid Trend watching Benchmarking Meten KPI’s Verrijken klant data Concept Testing Product tests Imago onderzoek Prijselasticiteit meten Brandmonitoring User Generated Content Campagne testing

The online research facilitator Inhoud 2 / 18 1.De praktijk 2.Onze visie 3.Terug naar de basis 4.Niet zenden maar luisteren! 5.Online klantenpanels = luisteren 6.Multiscope UCS methode 7.Voordelen 8.Iets voor u? 9.Aan de slag 10.Stappenplan 11.Cases 12.Aanpak 13.Meer informatie 14.Over Multiscope

The online research facilitator De Praktijk 3 / 18 Informeert personeel Neemt beslissingen Verbetert processen Verzamelt feedback 95% 100% 0 50% STAPPEN Bron: Customer Champions in European Companies Informeert klanten 50% 30% 10% 5% 95% van de organisaties verzamelt feedback 50% informeert personen in de organisatie 30% neemt beslissingen op basis van het inzicht 10% verbetert de processen 5% informeert klanten over de veranderingen

The online research facilitator Onze visie 4 /18 » Veel organisaties verzamelen feedback » Weinig organisaties doen er ook iets mee! » Goede marketinginformatie is cruciaal voor resultaat » Kwaliteit van veel marketinginformatie is onvoldoende » Garbage in = garbage out! » Een loyale klant is een absolute winstmaker » Klanten zijn steeds kritischer en minder loyaal » De macht verschuift van producent naar consument! » Internet = Wisdom of the crowds » Gebruik de kracht van het medium voor real-time marketinginformatie!

The online research facilitator Terug naar de basis Les 1 in marketing! 5 /18

The online research facilitator Niet zenden maar …… LUISTEREN!

The online research facilitator » Centrale cockpit voor: •Real-time marketinginformatie •Conversatie met uw klant » Online marktonderzoek als middel » Uw achterban als basis: •Klanten •Doelgroep » U bepaalt de gespreksonderwerpen » One to many  many to one » Feedback binnen uw eigen omgeving! Online klantenpanels = luisteren 7 / 18

The online research facilitator Multiscope UCS methode Understand •Ken je klant! •Test je concept /product •Optimaliseer campagnes •Signaleer trends •Verbeter loyaliteit Communicate •Succesvolle campagnes •Verhoogde effectiviteit •Kosten verlaging •Accountability Sell •Meer kwalitatieve leads •Hogere omzet •Beter rendement •Hogere klant retentie 8 / 18

The online research facilitator Bonusvoordeel: Snel, simpel en tegen relatief lage kosten te realiseren!  Meer rendement van uw marketingeuro •Maakt uw marketing inspanningen inzichtelijk  Klantretentie •Luisteren stimuleert loyaliteit  In één keer goed •Altijd op koers met uw eigen klantenkompas  Meer snelheid in marketing •Vandaag bedacht, morgen antwoord  Inspiratie! •Feedback levert veel nieuwe ideeën Voordelen 9 / 18

The online research facilitator Iets voor u? U kiest voor een online klantenpanel als u: » Een dialoog aan wilt gaan met uw klant » Een relatie wilt opbouwen met uw klant » Uw klant wilt binden aan uw organisatie » Uw klant iets wilt aanbieden wat deze écht wil » Snel & regelmatig inzicht wilt in het gedrag van uw klant » Invloed wilt uitoefenen op het gedrag van uw klant » Op een kostenefficiënte manier het bedrijfsresultaat en rendement van uw organisatie wilt verbeteren. 10/ 18

The online research facilitator Multiscope biedt u: » Software voor online panels •Online vragenlijsten, responsmanagement, panelbeheer, online rapportages » Operationele ondersteuning •Panelmanagement •Scripting vragenlijsten •Online rapportages » Bestaande panels •Consumenten, B2B, regio, merken, gezondheid, vakantie & reizen. » Advies •Retentie en uitbouw panel •Verbeteren responskwaliteit Aan de slag 11 / 18

The online research facilitator Stappenplan 12 / 18 1.Inventarisatie •Huidige situatie, doel, strategie, verwachtingen, mogelijk kostenvoordeel & rendement 2.Software •Domeinnaam, hosting, hardware, beheer, training, proactieve monitoring, back-ups 3.Configuratie •Sjablonen (enquête, , rapport), teksten, koppeling met website 4.Data management •import & migratie, controle, verrijking (basisvragenlijst met achtergrondkenmerken) 5.Programmeren webenquêtes

The online research facilitator Stappenplan (2) 13 / 18 6.Rapporten bouwen 7.Panel management •Inbound panelleden •Management statistieken •Verwijderen inactieve panelleden & bounces 8.Consultancy * •Retentie, uitbouw & werving, responskwaliteit, optimalisatie 9.Levering extra respons * •Onze panels: consumenten, B2B, gezondheid, merken, regio, vakantie & reizen 10.Benchmarking * •Vergelijk uw data met de markt en/of concurrentie * = optioneel

The online research facilitator » Eenvandaag Opiniepanel / Trosradar testpanel » Dagelijks / wekelijks onderzoek ( leden) » User generated content Cases 14 / 18 » Management informatie van papier naar online » Klanttevredenheid, rendement, concepten » Boerderij Panel » Betrokkenheid lezer, user generated content » Regelmatig marketingonderzoek onder doelgroep » Optimalisatie productlijn “Durex Play” » In samenwerking met partner Foodstep » Klanttevredenheid en optimaliseren aanbod

The online research facilitator Aanpak Inventarisatie •Presentatie Multiscope •Quick Scan organisatie •Toelichting aanpak Offerte •Beschrijving aanpak •Prijsopgave •Planning Implementatie •Goedkeuring offerte •Projectplan •Start implementatie 15 / 18

The online research facilitator Meer informatie » Wilt u alles weten over de mogelijkheden van online klantenpanels voor uw organisatie? Neem dan contact op met: Peter-Paul Laumans Business Development Manager / 18

The online research facilitator Over Multiscope Multiscope is een toonaangevend online marktonderzoek- bureau dat sinds 1996 gespecialiseerd is in online onderzoek, consumenten en b2b panels, software voor online marktonderzoek, kwantitatief marktonderzoek en website metingen. Meer over onze diensten: » Online panels Online panels » Software voor online marktonderzoek Software voor online marktonderzoek » Kwantitatief marktonderzoek Kwantitatief marktonderzoek » Website metingen Website metingen Zie voor algemene informatie 17 / 18

The online research facilitator Einde Multiscope Postbus CC ‘s-Hertogenbosch t e. w.