GOED WONEN. RUPELSTREEK

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
OPMAKEN VAN EEN HUURCONTRACT en plaatsbeschrijving
Advertisements

Mijn Inburgering Hoe werkt dat?.
Tevredenheids onderzoek Door Lizanne Jespers HBO-V studente Maart 2014
DE AFVAL KENNISQUIZ.
RECHTEN & PLICHTEN VAN DE HUURDER
ONDERHOUD & HERSTEL TEN LASTE VAN HUURDER.
Probeer het te vermijden! Stella Maris
Welkom bij de informatieavond buitenlandse reizen Havo-4 en Vwo-5.
Brandverzekering met afstand van verhaal
1 Hendrix Budgetbegeleiding & Thuisadministratie.
NEDERLANDS WOORD BEELD IN & IN Klik met de muis
Eerst bespreken we de eerste sport van de ladder,het eerste wat we moeten doen is afval proberen te voorkomen,het beste wat je kunt doen! Je kunt bijvoorbeeld.
De Drie Ballonnen Opvang van 0 – 12 jaar
Waar moet mijn yoghurtpotje?
Inkomen les 17 Begrippen & 81 t/ 84
RSVK WAREGEM vzw Uw woning zorgeloos verhuurd
Probeer het te vermijden!
RENOVATIES in Steenakker door WoninGent Welzijnsoverleg Nieuw Gent
De Belastingdienst Leuker kunnen we het niet maken... Ook in Wognum
Riolering Hoograven fase III
Voorstelling van mijn werk. Als verantwoordelijke van Fondation Baska.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting
Probeer het te vermijden!
Veranderen van leverancier of contract. Veranderen van leverancier hoe? enkel een contract met een nieuwe leverancier tekenen de oude en nieuwe leverancier.
Wilt u alles te weten komen over afval? Hier vindt u het antwoord!
Vrijetijdscheques. Wat is een vrijetijdscheque? = een waardebon van 3 euro Wordt gebruikt voor de betaling van vrijetijdsactiviteiten georganiseerd door.
GOED WONEN. RUPELSTREEK
VVSG-Ronde van Vlaanderen
Onroerend Goed investeren en beheren
In het jaar 2007 kon je dit kopen voor €100: In het jaar 2012 kon je dit kopen voor €100: Koopkracht = Het geld wordt minder waard.
De uitputting nabij?.
Gemeentelijke afvalstoffen Quo vadis ? Antwerpen, 19 juni 2012.
Jan BUYSSE Algemeen directeur Interza Zaventem / Incovo Vilvoorde
Gescheiden Inzameling STImuleren
Ondergronds inzamelen Zoetermeer
Werken aan Intergenerationele Samenwerking en Expertise.
Inschrijven in de basisschool voor het schooljaar Het centraal aanmeldingsregister.
10? fiscale DI RUPO maatregelen Simon Claeskens District Manager Zuid Antwerpen Vrije Beroepen.
Sint Jorisschool Examenvoorlichting Studie & Voorbereiding Examen Uitslag Diploma.
Van Convenant naar AMvB… Wat betekent dat voor gemeenten? Wim Hazeu Wethouder Gemeente Maastricht Vertegenwoordiger VNG in verpakkingendossier.
MOTIEVEN ACHTER DE SYSTEEMKEUZE IN BELGIË
Comenius School Development Project Constructie- en bouwvoorschriften van de keuken Made by the Comenius team - Selandia food and beveragedepartment Slagelse.
De blauwe zak is er!.
“Een dure GSM hebben ze wel, maar hun schoolrekening betalen…”
Enquête uitslag Gemaakt door: Dominique Geschiere en groep 8a
Wachtdienstregeling.
CENTRAAL KERKBESTUUR GENT STAD
Aanvraagprocedure 1.In het MOC verslag wordt voor de patiënt hadrontherapie voorgesteld. De patiënt contacteert via zijn behandelde arts een erkend radiotherapiecentrum.
Reglement Inwendige Orde Hoofdstuk 1 : Het ontslag van een lid van de Raad van Bestuur. Art.1 Ieder uitgesloten of ontslagnemend bestuurslid kan zich Ieder.
Wet op consumentenkrediet
1 I De logistiek achter de selectieve inzamelingen De logistiek achter de selectieve inzamelingen Kunnen we nog bijkomende stromen aan? Paul de Vylder.
De VOA en schuldhulpverlening
TOOLBOXMEETING WERKEN LANGS DE OPENBARE WEG
Welkom bij Woonzorg De Berkenhof Kerkenveld en Ansen.
Het Tweede Vlaamse Afvalcongres Mechelen, 29 maart 2007 Ingezameld papier, vooral zuiver op papier? © Katrijn van Riet – Shanks Waste Solutions Foto: Sablières.
De rechten en de plichten van de huurder en de verhuurder.
Beheer Elkey externen Jeroen François Security Manager.
Besluit portiekflats Grote Waal Noord.
Informatiesessie huurlasten
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
Hierna volgt een samenvatting van de belangrijkste rechten en plichten van de huurder van een sociale woning. Een volledig overzicht ervan vindt u terug.
Welkom in De Reehorst ! Informatie wonen, welzijn en zorg Verzorgings- en verpleegafdelingen Reehaven Treebord 19, 2811 EA Reeuwijk. Telefoon : 0182 –
Veiligheid, Gezondheid & Milieu Campus Antwerpen.
Huurachterstallen Wie? Uitvoering binnen de sociale dienst. Sofie Van Den Berghe Colinne Devroede.
Paraaf1 G Algemene voorwaarden en reglementering autocontrole in/uitgang van de Vlaamse Visveiling NV te Zeebrugge/Oostende.
Hoe is dat geregeld en hoeveel afval komt er vrij?
Meer waarde uit afval Commissie Fysieke Leefomgeving Dordrecht 31 mei 2016 Dion van Steensel.
Administratieve Tijdlijn voor clubs
Overlegvergadering Woonbelang-BOC
Transcript van de presentatie:

GOED WONEN. RUPELSTREEK (shm 1110) UITBREIDINGSSTRAAT 39 B-2850 BOOM TELEFOON : 03/880.79.60 FAX : 03/888.90.99 Informatiebrochure voor nieuwe huurders

Dagelijks bestuur Ludo Laurysens - Voorzitter Frank Maeremans - Directeur

Diensthoofd huuradministratie : De Belder Myriam Huuradministratie : De Bruyn Ingrid Laeremans Kim

Documenten en formulieren Huurcontract en inwendige orde (in drievoud) Hier op het kantoor lezen en eventuele vragen stellen Alle pagina’s paraferen en handtekenen daar waar nodig is. Berekeningsnota te betalen huurprijs (in tweevoud) Berekening handtekenen met clausule “gelezen en goedgekeurd” 1 exemplaar voor Goed Wonen.Rupelstreek 1 exemplaar voor de huurder

Documenten en formulieren Waarborg Huurder heeft financiële middelen Openen van een 035-waarborgrekening bij de BNP/Fortis Bank Boom (Tuyaertsstraat ) Volstorten van het volledige waarborgbedrag dat vermeld staat in het huurcontract Bewijs van opening en volstorting moeten worden binnengebracht bij Goed Wonen.Rupelstreek Huurder heeft géén financiële middelen Huurder neemt contact met het OCMW van zijn woonplaats waar hij gaat wonen (Boom of Rumst) Het OCMW zal na beraad en goedkeuring overgaan tot een “schriftelijke borgstelling”

Documenten en formulieren Brandverzekering In de woongelegenheden wordt de brand-verzekering voor het gebouw gegarandeerd door Goed Wonen.Rupelstreek. Via een bijdrage in de diensten (zie huurprijsberekening) wordt de “afstand van verhaal” geregeld. In dit geval dient de huurder zich enkel te laten verzekeren voor “inboedel”. Betaling van de huishuur (voor de 10° van de maand) Het openen van een “bestendige opdracht” bij uw bankinstelling conform afgeleverd document. Het “OGM-nummer” is enorm belangrijk ! Betalingen dienen steeds te gebeuren met het OGM-nr als mededeling. Géén extra mededelingen bij het OGM-nr plaatsen!!!

Documenten en formulieren Overzicht terug te brengen documenten 1 getekende brief “definitieve toewijzing” 3 getekende huurcontracten 1 getekende berekeningsnota Bewijs van opening 035-waarborgrekening + bewijs van volstorting of door OCMW af te leveren “Schriftelijke borgstelling” Bewijs van bankinstelling van opening van een bestendige opdracht ten gunste van Goed Wonen.Rupelstreek ten bedrage van de te betalen huurprijs Ondertekende verklaring op eer huisdieren (enkel bij het huren van een appartement of studio) OVERHANDIGING VAN DE SLEUTEL KAN ENKEL EN ALLEEN PLAATSVINDEN ALS ALLE DOCUMENTEN OP DE HUURADMINISTRATIE AANWEZIG ZIJN.

Diensthoofd Technische dienst BACCAERT KATRIEN Rik (meestergast) Daniel (loodgieter) Alex (schrijnwerker) Jimmy (klusjesman) Jasar (klusjesman) Tijl (magazijnier) Sofie (administratie)

Bij overhandiging sleutels zal een volledige uitleg gegeven worden . Er zal tevens een plaatsbeschrijving (kosten voor de helft ten laste van de huurder) opgesteld worden. Opmerkingen kunnen binnen de 8 werkdagen per aangetekend schrijven aan Goed Wonen.Rupelstreek gericht worden. Sleutels worden enkel afgegeven vanaf de eerste werkdag van de maand en dit na afspraak met de administratieve dienst. De derde sleutel blijft 1 maand in het bezit van de T.D. voor eventuele herstellingen. U zal schriftelijk verwittigd worden voor het afhalen van deze sleutel. Bij niet afhalen zal deze aangetekend opgestuurd worden op kosten van de huurder. Naam op bel & brievenbus zal steeds door de T.D. aangebracht worden. Voor aansluitingen van de nutsvoorzieningen (Gas Elektriciteit,water, telefoon en TV) dient de huurder zelf met de betreffende instanties contact op te nemen (meterstanden worden informatief door onze T.D. opgenomen). Dit zowel bij het betrekken als bij het verlaten van het pand.

Sleutel Milieustraatje (molok) is gekoppeld aan het appartement (pandnummer). Bij verlies of beschadiging zal steeds een rekening volgen (=50 Euro). Het is ten strengste verboden een duplicaat hiervan te laten maken. Bij klachten steeds pandnummer & huurdernummer vermelden (zie identificatie-kaartje). In de panden gelegen in Put-, Nieuwstraat en Velodroomstraat moet men in geval van panne aan de centrale verwarming & warm water de firma COFELY contacteren – Tel. : 02/466.40.00 (kantooruren) of 015/450.400 (NA kantooruren). Dit nummer staat tevens in het contract vermeld. Bij dringende herstellingen buiten de werkuren dient men het nummer 016/27.14.74 te bellen. Indien niet dringend dient men te wachten tot de eerste werkdag. Inbreuken hierop kunnen doorgerekend worden.

Indien er een dampkap aanwezig is in het pand dient deze regelmatig gereinigd te worden en voorzien van een nieuwe filter. Gebreken te wijten aan slecht onderhoud zullen doorgerekend worden aan de huurder Eventuele veranderingen dienen steeds schriftelijk aangevraagd te worden. Indien wordt vastgesteld dat er veranderingen zijn aangebracht zonder toestemming, zal dit hersteld worden in oorspronkelijke staat op kosten van de huurder en kan dit leiden tot de opzeg van het pand. Bij panden voorzien van verluchtingsroosters, moeten deze roosters altijd open staan en dit om vochtproblemen (schimmel) te voorkomen. Openstaan van rooster geeft geen meerkost van verwarming ! (Integendeel !) Bij het verlaten van het pand dient men tijdig een afspraak te maken met de administratieve dienst om een datum vast te leggen vóór nazicht van het pand door de T.D. Dit dient te gebeuren vóór de laatste werkdag van de maand.

Leefbaarheid in de sociale huisvesting Walter Van den heuvel : Coördinator Leefbaarheid 03/880.79.63 voor meldingen i.v.m. leefbaarheid

Ondergrondse afvalcontainers (molokcontainers) Persoonlijke sleutel ! Vijf fracties in Boom en Terhagen (zie ook infobrochure) Medewerking huurder(s)/ GEEN AFVAL NAAST DE CONTAINERS ACHTERLATEN!!! Grof huisvuil NIET IN DE ONDERGRONDSE CONTAINERS. Ofwel zelf naar containerpark brengen (Dijleweg -Noeveren) ofwel laten ophalen door gemeente (eerst bellen en betalen 03/880.18.11 en avond vóór ophaling buitenzetten) Enkele bepalingen uit het huurcontract en de inwendige orde Samenwonen – aangifte wijziging gezinstoestand - domiciliefraude Geen wijzigingen aan het pand zonder voorafgaande schriftelijke goedkeuring van Goed Wonen.Rupelstreek Zich gedragen als goede huisvader/huismoeder Geen overlast veroorzaken Verluchten/ventilatie

Bewonersparticipatie Ondersteunen van allerlei bewonersinitiatieven Informatie en communicatie Versterken sociaal weefsel door deelname aan het wijkgebeuren

GEMEENTE BOOM WAT KAN IN DE AFVALCONTAINERS

Plastic flessen en flacons eventueel platgedrukt en met hun dop PMD container Plastic flessen en flacons eventueel platgedrukt en met hun dop Metalen verpakkingen Drankkartons

sociale appartementen Gemeente Rumst Infobrochure voor de bewoners van de sociale appartementen SELECTIEVE INZAMELING VAN AFVAL VIA ONDERGRONDSE AFVALCONTAINERS Melden van volle containers, sluikstorten, problemen: 03/880.00.69 - milieudienst Rumst

Een propere leefomgeving daar zorg je zelf voor Selectief inzamelen van afval (glas bij glas, papier bij papier, PMD bij PMD en GFT bij GFT), het is noodzakelijk om op een milieuvriendelijke manier met ons afval om te springen. Dit is echter niet eenvoudig als je in een klein appartement woont. Daarom heeft de sociale bouwmaatschappij Boom-Terhagen in samenwerking met de gemeente Rumst ondergrondse afvalcontainers geplaatst nabij de appartementen. De inwoners van de appartementen krijgen een sleutel van de containers en mogen hiervan gebruik maken voor de sortering van hun afval. Dit systeem van afvalinzameling kan enkel goed en goedkoop werken als iedereen meewerkt, dit betekent: het afval moet goed gesorteerd worden - niet alles is restafval! achterlaten van afval rondom de containers is niet toegelaten (sluikstorten !) enkel uw eigen afval mag in de containers terecht komen LET OP : Enkel indien iedereen zich aan deze regels houdt zal de kostprijs laag kunnen blijven.

WEL NIET WEL NIET WEL Wat hoort waar? GFT-container Er zijn vijf containers voor de vijf soorten afval die gesorteerd moeten worden: GFT-container Groente- en fruitafval, met etensresten vervuild papierafval en luiers. loof, schillen en resten van groente en fruit, etensresten, ook vlees- en visresten (eerst laten afkoelen), koffiefilters en theezakjes (eerst laten afkoelen), eierschalen, kaaskorsten, notendoppen, mest van kleine huisdieren, snijbloemen en kamerplanten, papieren doekjes, koekenrol en servetten, taart- en pizzadozen (indien ze uitsluitend uit karton bestaan), broodzakken, kranten waarin etensresten verpakt worden, luiers, maandverband mosselschelpen, kattenbakkorrels, vogelkooizand, as van sigaretten, plastic, metaal, blik en aluminium, stofzuigerzakken, geplastificeerd papier, papier dat aluminium bevat Papier en karton-container enkel papier en karton. papieren en kartonnen verpakkingen, papieren zakken, kartonnen dozen, tijdschriften, kranten en advertentiebladen, telefoonboeken en catalogi, computer en kopieerpapier, schrijfpapier, brieven en omslagen zonder (plastic) vervuild of vet papier of karton, broodzakken, papier met plastieklaag, cellofaanpapier, behangpapier, etiketten, zelfklevers, carbonpapier, drankkartons. Glas-container alle verpakkingsglas Glazen flessen, glazen bokalen, bokalen uitspoelen WEL NIET WEL NIET WEL

NIET WEL NIET PMD-container Gevaarlijk afval Restafval-container Stenen tassen, ondertassen, borden en ander keramiek, metalen deksels, stoppen of doppen. PMD-container Plastic flessen en flacons, metalen verpakkingen en drankkartons Plastic flessen en flacons - eventueel platgedrukt met met hun dop, van water & limonade, fruit- & groentesappen, melk, afwas- en onderhoudsproducten (vloeibaar of in poeder), wasproducten en wasverzachters, producten voor douche of bad, bleekmiddelen, gedistilleerd water. Metalen verpakkingen - drankblikjes, conservenblikjes, schroefdoppen, kroonkurken en deksels van flessen en bokalen, dozen en bussen, spuitbussen van voedingswaren en cosmetica, aluminium schoteltjes, schaaltjes en bakjes. Drankkartons - van vloeibare levensmiddelen (fruit, melk, …). speelgoed, emmers, kleding, elektrotoestellen, keukenafval, luiers, medisch afval (vb. injectienaalden), plastic potjes, doosjes, vlootjes (vb. boter, margarine of yoghourt), pastic zakken, folie of film, piepschuim, bidons van motorolie, aluminiumfolie, verpakkingen die giftige of bijtende stoffen hebben bevat, oplosmiddelen, verven, zuren, pesticiden, … en verpakkingen waarin deze producten hebben gezeten. Gevaarlijk afval Batterijen, oude geneesmiddelen, oliën, vetten, verven, andere gevaarlijke producten en hun verpakking kunnen gratis op het containerpark afgegeven worden. Restafval-container alles wat niet in de andere containers hoort NIET WEL NIET