Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Regie in Eigen hand Hans van der Knijff 15 mei 2013.
Advertisements

Communicatie door de NVVN: meer digitaal Eenvoudiger, meer informatie, meer toegang, meer verbinding, beter bereikbaar Paula Harte, 27 maart 2014.
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Welkom bij Best Buddies Nederland
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
FULLFILL YOUR DESTINY! EXPAND YOUR SOCIAL STRUCTURES! LIVE YOUR DREAM! CONNECTING TRIBES! Welkom bij CONNECTING TRIBES. CONNECTING TRIBES is jouw online.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
• De gemiddelde gebruiker heeft 130 vrienden • Vindt 60 pagina's, groepen of evenementen leuk • Elke dag maken mensen een Twitter account.
Project VOCATIO Camille Delbecque Communicatie en contact laureaten
Social media als kwaliteitsinstrument voor de eerstelijn: ‘Verbeterjezorg’ November 2012 Olof-Jan Smits Voorzitter Stichting XS2CARE.
JochemKoole.nl Sociale media zijn niet het gouden ei.
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
SuccesfactorindicatorTargetActie Omzet Omzet per link/ advertentie100 EUR1.Bedrijven advertenties laten plaatsen 2.Online bedrijven/ websites benaderen.
SOCIAL MEDIA EN DE BESTUURDER 2 oktober Wildeman #VvG2012
Social media voor (ouderen)organisaties Scholingsochtend SBOG ‘Kennismaken met social media’ Maandag 5 maart 2012.
CFES Stimulering en Sturing van Innovatie Willem Pieterson, PhD May 26th, 2009.
Strategie Social Media.  Waarom iets met Social Media gaan doen?  Waarom is het belangrijk eerst een strategie te ontwikkelen?  Schakel een deskundige.
Facebook Zie de kansen!.
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
1 Social Media in de klas Film gebruik social media onderwijs 18 januari 2011.
Werkgroep Communicatie Jaarvergadering 24 mei 2014.
DÉ SUCCESFACTOR… BILLBOARD.COM. ONDERZOEKSVRAAG: WAT IS DE SUCCESFACTOR? Dat ben ik gaan onderzoeken…
Online Media Plan LOHC Nieuwe media commissie
 Facebook pagina (219 likes)  Hyves pagina  LinkedIn  Twitter (1617 volgers)  Youtube.
Social Media Audit. Deel 3 Concurrenten – XXXLutz Group.
NulNu Manifestatie: Congres HAN 8 oktober 2014
I like UNICEF Eefje Arts. Cijfers Facebook Wereldwijd: 1,23 miljard maandelijks actief Nederland: 9 miljoen accounts UNICEF Nederland ruim fans.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Inbound Marketing Plan
DIGITAL ANALYTICS TOOLS. 2 DIGITALE MEDIA - METEN.
Wie kent niet? Partners Na 2011 Focus op doelgroepen.
Een expeditie waarin Social Media worden ingezet om U beter te presenteren EN gevonden te worden.
Online marketing Expert (in een week)
Inge Jansen – CDM3a. Afbakening op basis van social media concepting  Doelgroep: Nederlandse studenten  Leuke kortingen, acties, aanbiedingen en wedstrijden.
Sociale media in de zorg Regionale Nascholing Intensive Care 26 maart 2015.
Eindpresentatie Digital Marketing Sneeuwliefhebber Jacky Aerts, Jolijn Akkerman, Isabella Elzinga.
1905 opgericht leden hectare 345 natuurgebieden Fons Mandigers, beheerder eenheid NoordOostBrabant en Mook Wilde dieren en verkeer Natuur.
SOCIAL MEDIA KoenLouisInformatics. INHOUD INTRODUCTIE VERSCHILLENDE SOCIAL MEDIA MARKETING EN INTERNETSTRATEGIE STERKE KANTEN ZWAKKE KANTEN CONCLUSIE.
Training voorbeeld voor
PROMO VIA SOCIAL MEDIA Versie SOCIALE MEDIA De grote spelers anno 2015 Facebook, Twitter, Youtube, Instagram, Whatsapp, Pinterest, …
Social media. Agenda Facebook pagina – Likes – Check-ins – Resultaten – Tips Linkedin pagina – Volgers – Tips.
Zo doen we dat op De Wissel. Inhoud  Onze visie  Onze doelen  Afspraken  Tips  Facebook  Twitter  Youtube  Tot slot.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Ouderavond Mediawijsheid Basisschool ‘t Rendal 20 januari 2014.
Sociale media als communicatiemiddel Door Jasper Van Biesen.
Door Dave Lenssen. Social Media  Social media is een verzamelnaam voor alle internet-toepassingen waarmee het mogelijk is om informatie met elkaar te.
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:  Betrokkenheid  Vindbaarheid  Bereikbaarheid  Community bouwen Zichtbaarheid  Mensen.
Natuurmonumenten test Jeroen ‘s-Gravendijk (The New Media Factory)
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
Sociale Media als hulpmiddel voor communicatie binnen en buiten de Reuzenfederatie.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
SOPHIE BREEMAN MARC DREU LENNARD LANTING JASPER MORS Bedwing het monster social media Aanpak voor mens en bedrijf Jeroen Bertrams.
6/3/ Waarom Facebook? Wie zit er op? Grootste sociale netwerk in België Bijna 4,5 miljoen accounts in België Sneeuwbaleffect Opleiding: Facebook.
Ara & Social Media.... Debriefing Probleemstelling 1.Hoe zou social media effectief ingezet kunnen worden voor ARA als merk? 2.Welke netwerken zijn voor.
Social media Van: Niene, Juliette, Bram, Niels en Mathijs.
Operationeel plan DIMAGINI
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Sociale media inzetten
Social Media & Sport Deel I
Social Media Marketing Petra Kamping |Ellen Engbers
Wie is wie? Roze = Ik ben Laura Ophof – Bosch, Marketing- en communicatiemanager NPO Zapp en Zappelin Geel = Ik ben Liesbeth Demmenie – Lergner, Productmanager.
Hoe bereiken we jongeren?
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Mediawijsheid Netiquette.
Jongerenonderzoek Fairtrade Gemeente campagne
Marketing in sociale media
Welkom! Kennisbijeenkomst ‘Free publicity en social media’
Transcript van de presentatie:

Social Media met boswachters Het geheim achter het succes Jeffrey van Heck Adviseur Online Marketing & Social Media

Wat is Natuurmonumenten? •Natuurmonumenten is een vereniging die zorgt voor de natuur in Nederland. Dat doen we door natuurgebieden aan te kopen, duurzaam te beheren en door op te komen voor de belangen van de natuur. •Opgericht in 1905 • leden, vrijwilligers en 700 medewerkers •Vorig jaar beheerden we ruim hectare natuur in 355 natuurgebieden met 470 rijksmonumenten

Wat doe ik bij Natuurmonumenten? •Train, coach en adviseer bij het gebruik van online media. •Sinds 2011 vader van de Natuurmonumenten Facebook pagina  (en Twitter, LinkedIn, LinkedIn, YouTube, Google+, Pinterest, Instagram,...) •Begeleiden van het Webcare team /JeffreyvanHeck

Inhoud •Waarom Twitter? •De Twitterende boswachter •Managen van 45 Facebook pagina’s •Webcare •Eventuele bonus...

3,3 miljoen Nederlandse Twitter accounts waarvan 1,6 miljoen dagelijks gebruikt. Februari 2013

Waarom Twitteren boswachters? •Bereik •Contact met omwonende / pers / politiek •Laten zien wat het werk inhoudt (van Natuurmonumenten en de boswachter) •Menselijke / emotionele kant van de organisatie laten zien •‘Communicatie vrijheid’ •Kennisdeling en (intern) netwerken

Twitter landelijk

De Twitterende boswachters •Inmiddels 69 Twitterende boswachter met samen > volgers •De meeste boswachters hebben zo’n 750 volgers

Belangrijke succesfactor: Emotie!

Belangrijke succesfactor: Contact

Twitter vanuit Public Affairs

Crowdfunding vanuit Twitter •Veel dode dassen in verkeer •Boswachter Andre start Project #Dassentunnel •Volgende dag pagina op website met donatieknop (+onzichtbare projectcode) •In een paar weken €65.000,- opgehaald (Inmiddels 6 tunnels onder deze weg!)

Webcare bij Natuurmonumenten

Social Media monitoring - Coosto

En dan... Crisis!

In 1 week tijd meer dan aan/over Natuurmonumenten gerichte berichten op Social Media (normaal zo’n 1.000)

Social Media kanalen

Onze focus op Facebook •Ledenbinding & betrokkenheid •Merkassociatie  mooie natuur = Natuurmonumenten •Expertise tonen •Verwondering over Nederlandse natuur •Het jonge / frisse gezicht van Natuurmonumenten tonen :-) •Bereik / Zichtbaarheid 9 miljoen Nederlanders maken gebruik van Facebook, waarvan >6 miljoen dagelijks. Maart 2014

Facebook Regionaal •45 Regionale pagina’s –Gebied •Nieuwkoopse Plassen •De Wieden –Streek •Twente •Veluwe –Campagne •Tegen Blankenburgtunnel

Contact met fans van een gebied

Hebben we nog tijd? Bonus presentatie  Facebook Natuurmonumenten

Facebook bij Natuurmonumenten

Onze focus op Facebook

En blijkbaar doen we iets goed...

1. Actualiteit

2. Fans betrekken

3. ‘Wedstrijdjes’

5. Binding – Zichtbaar maken je doet

Wat werkt niet?

•Video’s

Tips & Tricks •Consequent content plaatsen die interactie uitlokt •Bewaak je pagina van ‘zenden’ •Betrek je fans bij je pagina en je organisatie •Durf te vragen om interactie •Speel in op actualiteit •Positieve berichten (schrijf negatief nieuws om naar iets likeables) •Smilies / Emoticons = meer interactie (+52%) •Deel succesvolle posts ook intern

Interactie met je fans!

Facebook bereik

Wie zijn onze fans op Facebook?

Vragen? Presentatie IC Parade Datum: