Bestelprocedure GIDP – Katholiek Secundair Onderwijs Regio Mechelen.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
OPMAKEN VAN EEN HUURCONTRACT en plaatsbeschrijving
Advertisements

Taakverdeling in de onderneming m.b.t. arbeidsmiddelen
Menno Karres Lead Auditor
Introductie POP-applicatie (MLB) Loopbaanbegeleiding
Gebruik en transport eenschijfsmachine
Normen specifiek voor brieven
Ouderwerking – School Verzekeringen
HET IN OVEREENSTEMMING BRENGEN VAN HET RIJKSREGISTER MET HET BESTAND VAN DE AFGEVOERDEN GEHOUDEN DOOR DE KRUISPUNTBANK VAN DE SOCIALE ZEKERHEID ADVIES.
OPMAKEN VAN EEN HUURCONTRACT
THEMANAMIDDAG DUURZAAM ONDERNEMEN WERKT! ‘MILIEUCHARTER-PROJECTEN STIMULEREN PREVENTIE’ 11 mei 2006 ir. Laetitia Lemahieu VOKA - Kamer van Koophandel Kempen.
De onderneming als boekhoudkundige entiteit
Brandverzekering met afstand van verhaal
Productcertificatie en certificatie van beveiligingsondernemingen.
MAASTRICHT VAN 14 APRIL TEM 27 APRIL 2013 Buitenlandse stage.
VCA HOOFDSTUK 3 ONGEVAL.
Melden voorvallen aan ABL door Schiphol Nederland BV.
Inkomenstarief en kindcode voor ouders en opvang 22 november 2013
TOOLBOXMEETING.
De elektronische identiteitskaart Denis Van Melsen.
Final Draft NAM Onshore Instructie DVD Template voor Lokatie Specifieke Instructies.
ESF - DOELSTELLING 2 PROGRAMMA STARTVERGADERING 17 september 2013 OPROEP 266 INNOVATIE OPROEP 269 MENSGERICHT ONDERNEMEN.
Aanmelden en inschrijven Schooljaar Infomoment 16 januari 2013 Maria Assumptalyceum Laken
De ogen en oren krijgen nu ook handen en voeten
Hoe verloopt de registratie van 1 of meerdere vestigingen, gelegen in het Vlaamse Gewest ? 04/10/20123rd Stakeholders Dialogue EMAS Registratieprocedure.
Gelijke Rechten voor Iedere Persoon met een handicap.
Het FANC is ISO 9001:2000 gecertifieerd – l’AFCN est certifiée ISO 9001:2000 Formulieren Martine Liebens Expert Invoer & Vervoer Registratieformulier Aanvraagformulieren.
Hoe een aanvraag voor het bekomen van een certificaat voor de export van producten bestemd voor diervoeding indienen via internet? 1. Het geschikte certificaat.
& STAGEREGISTRATIE INFOSESSIE STAGE
Uitwisseling tussen DHO en Kinderbijslag
Flankerend onderwijsbeleid. Waarom? Vlaams lokaal onderwijsbeleid heeft lokale hefbomen nodig vb inzake kleuterparticipatie, spijbelen,… + lokale besturen.
‘Ontvoogding woningkwaliteitsbewaking’ Overzicht besluit: aanvraag, beslissing, toekenningscriteria, opdrachten.
Agenda  Lessen 34 tm 35  7 en 8 december 2011  hs 31  bestuderen 31.1 tm 31.4 maken 31.1 tm 31.5.
. be OFO - IFA OFO Opleidingsinstituut van de Federale Overheid Presentatie Comité B 6 juli 2005.
Hoofdstuk 11 Vrij kapitaalverkeer. (2/14) Het vrije kapitaalverkeer (inclusief het vrije betalingsverkeer) wordt gewaarborgd door artikel 56 van het Verdrag:
Werkgroep Activering 10 januari Agenda Goede praktijk: Intégra plus "Parcours Territoriaux d’Inclusion Sociale " Stand van zaken: –Ontwerp van omzendbrief.
Ministerie van Onderwijs en Vorming Agentschap voor Onderwijsdiensten (AgODi) AgODi Opleiding voor schoolsecretariaten
Contactdag LABS. Confidential – © 2009, VITO NV – All rights reserved Inhoud 1. Werken met derden Verplichtingen van de derde Verplichtingen van VITO.
My Rent demo 1 TA1 demo 1 : OPMAKEN VAN EEN HUURCONTRACT model Test Aankoop.
Accreditatie Cie Dr Harriette Verwey SBHFL.
F onds voor de M edische O ngevallen 1. OVERZICHT 1.Procedure; 2.Structuur; 3.Contactgegevens. 2.
Cursus man review medische laboratoria 2004 De management review Cursus voor het succesvol uitvoeren van de management review G. De Schrijver M.D., Ph.D.
Hallo ik ben Henk Wassen Een ervaren Kwaliteit en Arbo-functionaris.
Informatieavond leerjaar 4
KB’s van 9 en 19 maart Lichte ongevallen Bijscholing hulpverleners
Vorming Verenigingsadministratie
VASt is zeker Kennisbijeenkomst 21 maart 2006 Park Management Coevorden.
Recordkeeping - in 7 stappen naar een digitaal archief
Kennisbank Veilig werken
Risicoanalyse van de elektrische installatie
Zorgtoewijzing Passend Onderwijs. Nieuwe aanpak zorgtoewijzing Deze power point geeft een korte impressie van de nieuwe ontwikkelingen van Passend onderwijs.
Kansarmoede en ouderbetrokkenheid
OPTIMALISATIE VAC Brugge Jacob Van Maerlantgebouw, Koning Albert 1-laan 1-2, 8200 Brugge Werkgroep Facilities –
Implema ntation of UN Resolutio n 1373 Financiële sancties FOD Financiën – Thesaurie 21 April april 2015 FOD Financiën - Thesaurie.
Infosessie: Welkom! Artikel 60 OCMW-wet Nele Goffin & Abdullah Ciçek Beveiliging aan OCL-tarief Erwin Rousseau.
Verzekering vrijwilligers Verzekering vrijwilligerswerk.
Stad Landen Erkeningsaanvraag Sportverenigingen.
Wet 4/08/1996 betreffende het welzijn op het werk
ESF Regiobijeenkomst Verantwoording casemanagement april 2015.
LANDENSE SUBSIDIES Sportverenigingen met Jeugdwerking en/of Andersvalidenwerking Aanvraagdocumenten.
TenderNed Digitaal aanmelden en inschrijven bij RWS.
1 Beweging Academie Groepsactiviteiten organiseren / Goed verzekerd!
RESTGROEP PROCEDURE. ALGEMENE CONTEXT De gecertificeerde opleidingen zullen op 30 juni 2016 afgesloten zijn De deelnemers die gewettigd afwezig waren.
Opleiding Hiërarchische lijn Onthaalbeleid
Aanvraagproces AMIF.
Wijzigingen in de wet van 22 april 1999 m.b.t. de stagiairs Leon Kerfs
Regeling structureel telewerk Dirk Laerte & Matthias Roman
Studiedag Veilig organiseren van sportieve evenementen
De Huisartsenkring en Amma
VCLB Kernprocessen Waarom gemaakt
Opleiding Technicus / Certyfying Staff
Transcript van de presentatie:

Bestelprocedure GIDP – Katholiek Secundair Onderwijs Regio Mechelen

Prijsaanvraag – reservatie 3 documenten: 1. Begeleidend schrijven 2. Verklaring inzake veiligheid van producten en diensten 3. Bijlage – vereisten volgens KB van en

Begeleidend schrijven = gericht aan organisator - Betreft: verklaring inzake veiligheid - Voorlopig overeengekomen gegevens: • datum • activiteit • geschat aantal deelnemers + leeftijd • uurregeling

Begeleidend schrijven - Vermelding: In bijlage “verklaring inzake veiligheid van producten en diensten aangeboden door derden, tijdens buitenklasactiviteiten van ………… - Vraag deze verklaring te onderteken en terug te sturen tegen ……… naar ……..

Begeleidend schrijven - Opmerking: indien de verklaring niet tijdig in ons bezit is zien wij ons uit algemene veiligheidsoverwegingen genoodzaakt deze optie te annuleren zonder verdere kosten Praktische afspraken na ontvangst van ondertekende verklaring

Inhoud verklaring - naam en functie van ondertekenaar - naam organisator - adres organisator – activiteit - verklaring dat: (a) de organisatie voldoet aan alle geldende wetten, decreten en reglementeringen voor wat betreft de veiligheid van de deelnemende leerlingen en personeelsleden

Inhoud verklaring ( b) de organisatie voldoet aan alle wettelijke vereisten inzake verzekeringen en in het bijzonder voldoende gedekt is voor alle risico’s inzake burgerlijke aansprakelijkheid waarvoor een polis werd afgesloten bij: …… (naam verzekeringsmaatschappij) …… (polisnummer)

Inhoud verklaring (c)dat de organisatie aan de eisen zoals gesteld in het KB van 4 maart 2002 en het KB van 25 april 2004 met als wettelijke basis de wet van 9 februari 1994, en opgenomen in het document in bijlage, voldoet Opgemaakt te ……. Op datum van ….. Handtekening

Bijlage – bijkomende eisen Aan volgende eisen moet door de inrichter voldaan worden. De vermelde documenten moeten ter inzage zijn, of indien gevraagd, bezorgd worden aan de school 1. Situatieschets van het parcours met nummering + beschrijving van alle toestellen en uit te voeren acties 2. Afschrift van de RA, RE en in acht te nemen preventiemaatregelen

Bijlage – bijkomende eisen 3. Naam en opleiding van eindverantwoordelijke + middelen + verklaring dat hij/zij aanwezig is gedurende gans de activeit 4. Afschrift indienststellingsverslag door een ter zake deskundige

Bijlage – bijkomende eisen 5. Lijst van benodigde producten i.v.m. veiligheid - beschrijving, identificatie, karakteristieken - afschrift van volgens de wet verplichte controles door EDTC

Bijlage – bijkomende eisen 6. Lijst met verplichte, reglementaire PBM’s en CBM’s 7. Lijst van: - aantal monitoren per toestel - bewijs opleidingsniveau - verplichte instructies per toestel 8. Algemeen intern noodplan - ontruiming - kleine en grote ongevallen en incidenten

Bijlage – bijkomende eisen 9. Bewijs van opleiding van minimum 1 EHBO hulpverlener + verzekering aanwezigheid Lijst met EHBO materiaal + plaats 10. Logboek periodieke nazichten en uitgevoerde herstellingen 11. Naam verzekeringsmaatschappij BA + gedekte risico’s 12. Toelating PA’s om installaties te bezoeken

Weetje Beroeps Federatie van Natuursport Ondernemingen Kent logo’s toe voor deelnemers aan het begeleidingssysteem Veiligheid en milieuzorg.

Weetje Wat betekenen deze logo’s? Elk van deze logo’s betekent dat de organisator deelneemt aan het BFNO- Begeleidingssysteem Veiligheid en Milieuzorg. De deelname verloopt in verschillende stappen en is daarom aangeduid met verschillende logo’s

Weetje Stap 1 - Organisatie heeft zich ingeschreven in begeleidingssysteem Stap 2 - Organisatie heeft interne doorlichting achter de rug en wordt door onafhankelijke auditors doorgelicht

Weetje Stap 3 - Organisatie is geaccrediteerd – externe audit toonde aan dat ze actief en professioneel met veiligheid bezig is. Waarborg dat er geen ongevallen gebeuren?

firstfirst | previous | next | last | homepreviousnextlasthome 4 of 18 Als al deze zaken in orde zijn kunnen we onze leerlingen met een gerust hart op sportdag laten vertrekken!!