VERN Collectief de juiste weg Café de Botlekbrug 14-11-2012 In samenwerking met st. Chauffeurstoekomst VERN 0180-646464
Waarom dit initiatief? Hoor en wederhoor werkgevers en werknemers Actuele problemen bespreken Afspraken maken en eventuele acties bespreken 1 woensdagavond per maand, een bijeenkomst Beleidsmakers uitnodigen, politiek, handhaving enz. Elke bijeenkomst een verslag maken en ter beschikking stellen aan de politiek en de instanties, evt. pers Elke maand verantwoording afleggen over wat we hebben bereikt. VERN heeft toegang tot alle instanties Het verslag van de vorige vergadering binnen 14 dagen ter beschikking stellen aan iedereen. Ven elke bijeenkomst een foto en filmreportage maken Wat zegt de Botlekbrug, moet een begrip worden! VERN 0180-646464
Agenda 14-11-2012 Maasvlakte 2, 2014 Parkeerbeleid haven Rotterdam Code 95 Oost-Europa Volgende vergadering VERN 0180-646464
Maasvlakte 2, 2014 2005: Raad van State vernietigd het besluit om de Mv2 aan te leggen 2010: B&W Rotterdam vervangt het verkeersbesluit 2008 na protesten uit de sector, VERN, EVO en TLN Waarom dit verkeersbesluit, antwoord, luchtkwaliteit Helpt dit, nee, zie de rapporten van de binnensteden Nieuwe regels gelden voor zeescheepvaart, binnenvaart en het wegvervoer
Maasvlakte 2, 2014 Waarom is dit verkeersbesluit niet aangevochten bij de Rechter? Bij een negatief besluit zou de eerste regeling uit 2008 weer in werking treden, juristen hebben dit onderzocht Wat houdt de nieuwe regeling in op 1 januari 2013? Vrachtwagens niet ouder dan 7 jaar van voor 2013 Vrachtwagens na 1 januari, altijd euro 6 Vrachtwagens euro 6 uit 2012, kenteken euro 5, altijd toegang
Handhaving Mv2 Via camera`s en een database van de RDW zal gecontroleerd worden, dit is 100% controle Buitenlandse vrachtwagens zullen periodiek gecontroleerd worden Wat doen wij met het ferryverkeer? Accepteert de VERN dit, nee absoluut niet, 100% controle voor iedereen of helemaal niet!!! Ambtenaren kunnen nooit in de nacht of overdag, op de juiste wijze controleren. De gemeente Rotterdam is aangezegd door ons, dat als er geen 100% controle komt voor iedereen, de Maasvlakte door ons afgesloten zal worden!!! VERN 0180-646464
Parkeerbeleid haven Rotterdam Regeling bal gehakt, men moet ongeveer 3 uur stil staan voor € 1,50 Chauffeurscafés gaan ten onder aan de nieuwe regeling Parkeer boete vrachtwagen of trailer € 85,- Waar gaan jullie nu parkeren? Gevaarlijke stoffen, waar parkeren VERN en Chauffeurstoekomst, hard gewerkt aan verwijderen Oost-Europa, zij zijn schuldig aan de huidige situatie Wie is bereid om 10 euro te betalen per nacht? Wij willen het Duitse systeem, eten, dan 10 euro terug, anders zijn de nieuwe truckparkings een groot fiasco. * VERN 0180-646464
Code 95 1 september 2016 Code 95 is geen zomergriepje dat over gaat Den Haag en Brussel, uitstel gedrag 162.000 chauffeurs verplicht, 42.000 opgeleid, 120.000 nog te gaan, capaciteit alle verkeersscholen, 20.000 chauffeurs per jaar, van 40.000 chauffeurs vervalt hun rijbewijs. Totaal 800.000 grote rijbewijzen in Nederland. Gratis leren per liter Besparing € 18.000,- per 5 jaar per chauffeur, via Belgie € 24.000,- 2.5 dag E-learning, scheelt € 1.250,- Nadere informatie op www,vern.nu VERN 0180-646464
Oost-Europa De invasie van Oost-Europa in West-Europa Uitzending Zembla, explosief transport Chauffeurstoekomst en VERN stonden aan de basis Wij vragen hier al 6 jaar aandacht voor, zie “Poolse Schokgolf” Social dumping van de Oost-Europese chauffeur neemt hand over hand toe door de grote transportbedrijven in West-Europa Postbus firma`s, valse rijbewijzen, slechte opleidingen, valse EU-vergunningen, APK keuringen, gekochte code 95, valse ADR diploma`s, het is teveel om op te noemen. VERN 0180-646464
Oost-Europa Bewijzen hier voor zijn al vele malen aangetoond door VERN, st. Chauffeurstoekomst, FNV, CNV en vele organisaties in het buitenland. Deze valse concurrentie is funest voor de kleine en middelgrote transportbedrijven De laagste prijs is de marktprijs, 20% onder kostprijs Gevolg, een slechte cao, geen geld voor Grote West-Europese transportbedrijven zijn hier schuldig aan Zij worden gesteund door grote brancheorganisaties in West-Europa, vaak zijn het bestuursleden VERN 0180-646464
Oost-Europa Vanwege de registratie van de vrachtwagens in Oost-Europa en de uitbetaling van de salarissen aldaar, wordt hier geen M.R.B., loonheffing, pensioenen enz. afgedragen De kosten hier van bedragen voor de Nederlandse Staat al 900 miljoen Dit beeld is geheel West-Europa te zien Het aantal Nederlands gekentekende vrachtwagens is gedaald naar 76.000 Grote transportbedrijven kunnen niet anders, zij moeten mee doen anders gaan de slag verliezen of gaan failliet Deze trend moet doorbroken worden 20% onder de kostprijs rijden is funest VERN 0180-646464
Oost-Europa . VERN en Chauffeurstoekomst werken momenteel samen met andere organisaties want Nederland kan dit niet alleen . ODU België . ABVV-BTB België . Camion Pro AG Duitsland . KCD Duitsland . Norsk Yrkessjafor Allianse Noorwegen . FDL Denemarken . DTL Denemarken . Sveriges Akerriforetag Zweden VERN 0180-646464
Oost-Europa Gesprekken zijn er momenteel met Frankrijk, Spanje en Engeland om zich bij ons aan te sluiten Gezamenlijke bijeenkomsten zijn er geweest in: Zwolle Nederland Antwerpen Belgie Goteburg Zweden Middelfart Denemarken Braunschweig Duitsland VERN 0180-646464
Oost-Europa We zijn momenteel in overleg om een infractie procedure op te starten t.a.v. de opleidingen in Oost-Europa bij de EU . Cabotage, er zijn 1,5 miljoen Oost-Europese chauffeurs nodig om binnenlandse markt over te nemen in Noord West-Europa . Voor de gehele West-Europese markt, 2,5 miljoen chauffeurs . Polen gaan al terug . Brief aan Minister Schultz van Hagen VERN 0180-646464
Samson bouwt een luchtkasteel En Rutte gaat er in wonen Regeerakkooord Samson bouwt een luchtkasteel En Rutte gaat er in wonen VERN 0180-646464
Volgende bijeenkomst Volgende bijeenkomst Botlekbrug Woensdag 12 december van 19.00 tot 21.00 Gastspreker Tweede kamerlid Paul Ulenbelt VERN 0180-646464
Wordt lid, samen staan wij sterk! www. vern.nu www.chauffeurstoekomst.nl SC EU wetgeving K de Waart en H.Kobes VERN (c) V. 2.0 NL mei 2011