Waartoe zijn wij op aarde?

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Is een kwartier genoeg? Communicatie, zo doe je dat!
Advertisements

De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Hoe word je de beste verssupermarkt van Nederland?
Van duurzaam energie-initiatief naar Met Elkaar Voor Mekaar
14 april 2008Symposium reisagenten You gotta move!
Ondernemen in de praktijk
MMNM 2011 Marketingcommunicatie.
Ouders en Kinderen Centraal
Marktonderzoek Wat is een marktonderzoek? Waarom een marktonderzoek?
Vraaggericht werken.
Droge voeten en schoon water Help, er loopt een dijk door mijn tuin! 08 November 2012 Marco Maréchal (Hoofd communicatie HHSK)
Opdrachten Branding & Design Docenten Andre Hoogendorp & Robert Crain.
Stel je voor : de bank geeft je elke ochtend een som van 86
HoekscheWaardDuurzaam
Brrrrrrr, een klant CEO bezoekt weinig klanten Wel praten over….., niet praten met….. Klant is van vlees en bloed, geen getal Klant is eng….. Klanten gaan.
START DIA.
Presentatie Rolwisseling waterschap in relatie tot de positionering van de vergunningverlening Werkgroep C Professionalisering vergunningverlening 2006.
Thema Hoe maakt kennisdelen je werk/functioneren: leuker Efficiënter Beter Meer gedragen.
Een marketing concept geboren uit reclame doeleinden
Welkom !!! Bs Meuleveld SBO Peelhorst
Wat is een communicatieplan?
Hoofdstuk 10 Concurrentievoordeel creëren
Hoe geef je organisatie ontwikkeling echt vorm?
Grenzen aan evidence-based werken in de lokale public health praktijk
Programma Stappenplan ZMO Individueel Zorgplan. In tien stappen naar een strategie voor zelfmanagementondersteuning Jeanny Engels 6 juni 2010.
‘Het talent bestaat niet. Het talent is de behoefte hebben iets te doen.’ ……. Wij als volwassenen willen graag dat kinderen zich goed ontwikkelen. Dan.
‘Het talent bestaat niet.
Steeds Vaardiger: Marketing&Communicatie VWC conferentie 7 oktober 2008.
NOV Conferentie 7 oktober 2008
Raadsvergadering 14 oktober 2010 René Moerman. Inhoud Over Calorie Ons aanbod Gevraagd.
A B Positioneren betekent vaststellen van de huidige positie (A) en de gewenste positie (B) van een organisatie. De keuze voor de gewenste positie B is.
Identiteit en imago openbaar onderwijs
Toekomst – Welke kant gaat u op?. Klant i.p.v. patiënt/cliënt; Output financiering; Marktwerking; ……………………… Waarom.
Basis communicatieplan
Onthaal en service.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Welkom Bij de onafhankelijke partij voor elke Bestenaar.
Visie & Strategie.

Mijn antwoord op Gods zegeningen! Sabbat 4 april 2015 A.G. Daniels had als doel het goede nieuws van verlossing door Jezus Christus verder te brengen.
Recht op zelfbeheer iets voor ons? Trevor James 17 maart 2015.
Van missie naar markt De drie belangrijkste vragen voor succes.
Alcohol, roken en opvoeding
Denken in mogelijkheden
 A-94 A-94.
FONDSENWERVING EN FINANCIERING ALTIJD GELD VOOR EEN GOED IDEE! Marianne Muller, 20 oktober.
Organisatie en Beleid Bijeenkomst 1: Werken in een organisatie I
50.
Het Groene Woud  Nationaal Landschap Het Groene Woud (2005)  Aantrekkelijk natuur-, cultuur- en recreatiegebied tussen Den Bosch, Eindhoven en Tilburg.
Opgroeien adolescent Les 2 schpa. Programma les Bespreken opdracht 1 Theorie behandelen Subgroepen sociologen.
Boer Burger Coöperaties en Ketenverkorting Boer Burger Coöperaties in voedsel, energie en land zijn geweldige innovatie plaatsen voor de groei van biologische.
DoeMeeDienst GemeenteGroeiGroep 28 februari 2016 Thema: Als kinderen andere wegen gaan…. Welkom!
Ondernemingsraad IGSD Steenwijkerland & Westerveld.
Gastvrije Social Media Communiceren met uw omgeving. twitter.com/nbovtweets facebook.com/nbovbakkerij youtube.com/nbovbakkerij.
IBN de basis voor groei Presentatie Commissie Inwonerszaken gemeente Boxmeer 29 augustus 2013 Ed de Leeuw - algemeen directeur IBN.
Syntens als duurzame verbinder in de bouw Workshop MVO Kies je MVO kleur Hans Lievense.
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
Coöperatief bankieren Dirk Duijzer, 10 december 2012.
Toezicht houden op SamenOud NVTZ Noord Nederland, 03 juni 2016.
Het Groene Woud  Nationaal Landschap Het Groene Woud (2005)  Aantrekkelijk natuur-, cultuur- en recreatiegebied tussen Den Bosch, Eindhoven en Tilburg.
LL. HvHK_Kuurne Organisatieontwikkeling >> Strategische planning.
Verwijzen naar kookboek.
Een paar miniMindmaps over de begrippen van Aardrijkskunde
Les 1: Brainstorm en kennismaken
VAN MAATSCHAPPELIJKE BETEKENIS
De kracht van de Fietsersbond
Plaats, datum bijeenkomst
Lokale Energietransitie
Plaats, datum bijeenkomst
Smart grids Een filosofische verkenning naar de elektrische infrastructuur van de duurzame samenleving Dr. Maarten J. Verkerk.
Transcript van de presentatie:

Waartoe zijn wij op aarde?

Wat zijn onze producten? Zijn onze producten goed geprijsd? Hoe brengen wij onze verhouding met de overheid op een zakelijker basis? Wie zijn onze klanten en bedienen wij die goed?

Marktgerichte natuur- & landschapsorganisaties Kees van Tilburg

Buitenwereld Organisatie Doelstelling Gewenste identiteit Werkelijke Imago Buitenwereld

Wie wil ik zijn? Bepalen identiteit Basis: je doelstelling Keuzes maken verschillende doelgroepen beperkingen van binnenuit

Breed draagvlak onder burgers Invloed Financiën

Doelgroep: potentiële Beschermers

Ken je identiteit Ken je imago Dicht het gat Communiceer

De strijd om de aandacht en de euro.

Concurrentieveld voor de Landschappen Geen Natuurmonumenten Wereld Natuur Fonds, Greenpeace Goede doelen Gezondheid, fitness, vrije tijd

Natuur dichtbij!

Uw achtertuin is groter dan u denkt

Zeeland blijft niet vanzelf mooi ……

Bepaal het doel van je organisatie. Bepaal je identiteit. Benoem de concurrentie en zorg voor een onderscheidende positionering. Ken je imago en zorg voor overeenstemming met je identiteit. Communiceer kort en krachtig.

Waar staan we? Hoe goed doen we het? Groei in 1990-2000 2000-2006 2006-2010 Bekendheid 2010 Landschappen Stormachtig Matig Stagnerend 41% Natuur Monumenten Terugloop 75% Wereld Natuur Fonds --- Fors 91%

Wat maakt WNF en Greenpeace zo succesvol? Geef de aarde door. Geef onze kwetsbare aarde een stem.

Heldere identiteit Greenpeace: onafhankelijk, open, moedig, geweldloos en vasthoudend Wereld Natuur Fonds: Wereldwijd en lokaal, duurzaamheid, samenwerking, positief en oplossingsgericht

Verantwoording zakelijk gericht Per thema: Doel Resultaten Wat ging minder goed Wat doen we daaraan

Beide organisaties Veel aandacht voor kinderen en educatie. Een bijdrage (naar keuze) per maand. Veel aandacht voor communicatie. Duidelijk over bestemming bijdrage.

Een grassrootbeweging

In 5 jaar van 0 naar 1.200 Beschermers. De geefpiramide werkt. De politiek kent ons. Coöperatie van landschapsbeheerders. Boeren hebben een stem. Landschapsfonds met Streekrekening. Voorbeeldgebied. Documentaire “Op de bres voor Amstelland”. Landschapsbiografie Amstelland. Inrichtingsproject Mooi Amstelland.

Adviezen Verleg je aandacht van Provincie naar regio. Stel je onafhankelijk op en ga activisme niet uit de weg. Communiceer klantgericht met vóórbeelden.

Op de bres voor het landschap!