Over: ‘Wapen jezelf met woorden’

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Doe jij ook mee? de samenleving dat ben jij,
Advertisements

Over: ‘Wapen jezelf met woorden’
Busramp in Zwitserland
Kleine engelen Foto’s, tekst en geluid!.
Presentatie over Cyberpesten
“IK KRIJG HET NIET UIT MIJN HOOFD”
VCA HOOFDSTUK 3 ONGEVAL.
Verborgen vormen van pesten
Het geheim om ouder te worden in schoonheid
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Mijn gegevens op het web!?
toolbox deco-procedure
Welkom bij deze bijeenkomst voor praktijkopleiders Met als thema: De jeugd van tegenwoordig Apeldoorn, 8 juni 2009.
Doet goeie dingen voor mensen en organisaties 1. Hoe gelukkig ben jij op je werk? Op een schaal van 0 tot 10 waar plaats jij jezelf? O
PESTEN slaan duwen plagen roddel stelen schelden Uitsluiting
LEEFSTIJL vanuit Amerika 1986 voortgezet onderwijs
Het is vandaag Girlsday!
Hoofdstuk 4 Omgaan met verschillen
Welke boeken kies ik voor mijn kinderen?
Rechtvaardigheid Les 1 Ethiek – Rechtvaardigheid – Les 1
Het levensboek.
Een bericht speciaal voor jouw m’n
...heet u graag welkom! Graag uw aandacht voor het First ID Project.
Dr. Albertus Risaeusschool
Conflicten! Lastig of een kans op ontwikkeling?
CanDo Coaching.
Hoe krijg ik ze mee Leerlingen, ouders, team Programma Michel Boer Muiswerk, waarom heb ik daar voor gekozen? Opdracht: kansen en bedreigingen Hoe heb.
Jij hebt ook wat te vertellen!
Introles: Wie ben ik en jullie? 15
© Wilma de Hond 2015.
Communicatie met ouders
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
De dag van het solliciteren Blok 1
Stap 1 Concepting: onderzoek Stap 2 Concepting: wat is de kernvraag?
UITGAAN & ZINLOOS GEWELD
Ouderavond over pesten in het voortgezet onderwijs
Agenda Informatie over pesten Wat doen kinderen online?
Echte Vrienden zijn belangrijk in het leven.
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
Pesten Nee, dat doen wij niet..
OMGAAN MET ELKAAR Anti-pestbeleid rsg wiringherlant preventief
Vrienden Deze gedichten zijn speciaal voor de vrienden om wie ik geef en de mensen die om mij geven Al deze gedichten komen van
Weerbaarheid en zelfredzaamheid vergroten
TRANSACTIONELE ANALYSE Kwaliteit van de hulpverleningsrelatie.
Psychologieles 9 lesweek 9 NEARPOD
Welkom ik maak me sterk.
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Plagen incidenteel gelijke machtsverhoudingen geen winnaar of verliezer wederzijds plezier “slachtoffer” is in staat zich te verdedigen geen blijvende.
Doe jij ook mee? WNF-Rangerclub en NPO Zapp presenteren: Operatie Olifant.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
Communiceren in het huwelijk GB Flevoland
, Sociale veiligheid is cruciaal voor kinderen om te kunnen leren Evt. logo van de school.
Terreur in de klas. Eerst een minuut stilte. Tips van Klasse: leerlingen-over-terreur-en-geweld/
MEDIATOR INHOUD Wat is een mediator? Hoe kan je mediator worden? Wat moet een mediator kunnen? Wat doet een mediator? Gesprek met de kinderen die een.
GGD West-Brabant Annemieke Noor Ornella Bilthoven, 4 september 2012 Make up your mind ! Praat, deel en doe!
Waar blijft de tijd Sociale media in jouw leven. Waar blijft de tijd Intro Je hoorde het verhaal van Marijke. Reageer eens op haar situatie. Sociale media.
Wie en wat? Professor Caroline werkt aan de universiteit. Samen met andere onderzoekers wil zij graag onderzoeken of de kinderen die in Deinze naar school.
Volgende dia Taalgebruik ( schelden) (respect). volgende dia zoek de betekenis van “schelden” schelden = ……..
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Xperience Liefde en relaties
Dialoog aan tafel [logo organisatie].
Wat doen wij op school tegen pestgedrag?
blok 2 les 4: contact met elkaar
Deelvraag: Waar hoor ik bij?
Over communiceren in het huwelijk
HOE SCOOR JIJ? Naam deelnemer: Leeftijd: Project: Datum:
SEL Les 2: normen en waarden.
Filosofie voorspellen.
PESTEN Politie Charlois Reinier de Groen.
Transcript van de presentatie:

Over: ‘Wapen jezelf met woorden’ Praat als er problemen zijn! En… de wapens de wereld uit! Ga met de  toets verder, ga met de  toets terug.

1. Wat betekent: ‘Wapen jezelf met woorden’? Neem een wapen. Ga schelden. Praat als er problemen zijn.

2. Wat vind jij het ergst? Noem drie dingen. Vechten Schelden Bedreiging Wapens Pesten Gemene roddels

3. Waarvoor is ‘Meldlijn M’? om misdaden te melden om, zonder je naam te zeggen, geweld en wapenbezit te melden om mensen te beschermen

4. Wat is het nummer van ‘Meldlijn M’? Het nummer van ‘Meldlijn M’ is: 0800 – 700 0700 – 800 8700 - 700

5. Wat klopt? Wapens vergroten de armoede in de wereld. Met een wapen ben je stoer en veilig. Wapens zorgen voor een eerlijke wereld.

6. Wie krijgt later last van geweld? de dader het slachtoffer het slachtoffer en de dader

7. Wat is een reden voor geweld? een veilige omgeving onlust-gevoelens weinig vrienden

8. Wanneer krijgen mensen gevoelens van onlust? door angst als ze zich aangevallen voelen als ze fijne vrienden hebben als ze zich niet serieus genomen voelen.

9. De helft van de leraren krijgt te maken met geweld: met leerlingen met ouders collega’s met leerlingen en/of ouders

10. Wat willen Novib en LSTZG bereiken? dat alle scholen meedoen aan de gastlessen een veilige, eerlijke wereld zonder wapens dat er meer wapens komen om de wereld veilig te maken.

Dit is het laatste blad. Je hebt gelezen over geweld en wapens: dingen die de wereld onveilig maken en waardoor mensen geen kans krijgen om gelukkig te worden. Er moet nog veel veranderen en daar kunnen wij zelf veel aan doen. Bedenk een idee. Schrijf het op het werkblad.