Vertrouwen als voorwaarde voor “partner in business”

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
FAIR PLAY NOT ONLY FOR THE GAME !
Advertisements

Hoe blijf ik gemotiveerd
Intentie veranderen door bewustzijn
Een bericht speciaal voor jouw m’n
voor iedereen die van zijn hond houdt…
Persoonlijk Leiderschap
Mentoraat Het menselijk handelen niet bespotten, niet betreuren, niet veroordelen, doch begrijpen’ (Ethica 4, voorrede). *) 
Visie, missie en kernwaarden
I love you.
Voorbij & Do Met enkele foto’s van Giovanni.
Normen Ga van een positieve intentie uit Communiceer respectvol
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
Competentie 12 Kritiek geven en kritiek ontvangen
Dialoogdag Ouderswerking Vlaams-Brabant
Workshop: Vertrouwen bouwen in 5 stappen. Route 1.Het belang van vertrouwen? 2.Emotionele Bank Rekening 3.Bouwen aan vertrouwen: 5 stappen.
Wat roept kwaliteitsmanagement bij u op? Alleen steekwoorden!
Omdat je voor mij heel belangrijk bent…
Leren over de grenzen ”You must be the change you wish to see in the world” Mahatma Gandhi Ervaringen uit Kigoma, Tanzania.
Missie Omgeving Identiteit Waarden & Overtuigingen Vaardigheden
Werkvormen als vanzelf
WAARDEN EN DEONTOLOGIE. Situering Waarom “plots” een nota over waarden en deontologie ? Bespreking van de inhoud Verdere procedure.
Strategisch relevant middenkader & leiderschap
Hogescholen in Dialoog
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
Oplossingsgericht coachen
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
Richtlijnen voor een vervullende liefdes relatie
I wanna grow old with you Music: Westlife Another day Without your smile Another day just passes by But now I know How much it means For you to stay.
Ik zou je graag enkele dingen willen zeggen…
VLECHTWERKEN IN PRAKTIJK LOOPBAANONTWIKKELING Bea Janssens
Grammar Chapter 6 G 4 Any, every, no + samenstellingen.
Een bericht speciaal voor jouw m’n
Welkom op onze thema-avond
Leiden vanuit intimiteit met de Vader XCEL 2010: Follow the leader.
7 februari e cursusavond Ben jij er zelf klaar voor?
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Betrokkenheid op de werkvloer
Tonny.
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
DIGITALE COLLAGE ESTHER
Ken je kracht…Deel je kracht…
Workshop 2: Plezier in je werk: daar word ik blij van!
Welkom in ‘De Voorhof’ Zondag 23 HC Franeker 3 oktober 2010 Thema: Wanneer ben je blij met jezelf?
© Arlande IT manager wordt eens volwassen! Niet hullie of zunnie…
Communicatie met ouders
Ondernemende professionals gevraagd! Lieve help!
Symposium 5 jaar poliklinische apotheek ASz
Tatiana Constandse John Ouderling.
Identiteit van de divisie Zorg & Gezondheid
 Wie heeft er hyves?  Hoe vaak zit je er op?  Schelden op Hyves hoort er nu eenmaal bij, iedereen doet dat, ik ook.
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
Vandaag  Literatuur hf 6 en 7 adhv ervaringen  Evaluatie + afronding  Afspraken volgende keer.
Reguleren van motivatie: Do It Yourself! 28 oktober Deventer.
Coach Academy Module Persoonlijk 1 Ciska, Bart en Johan.
Kernwaarden Van persoonlijke waarden naar RVO.nl waarden
Hand-out van de thema-avond 19 maart 2015 voor ouders en leerkrachten Verantwoordelijkheid geven... niet loslaten, maar anders vasthouden…
Coachen op competentie-ontwikkeling
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
Workshop Nive – 31 januari 2013 Miranda Keijser-van Gils.
Welkom Module Autisme in de Sport. Programma Voorstelrondje Doel Autisme en sport Structuren Vragen.
Wat reist er met je mee !? Over reflecteren op jouw professionele identiteit.
Competenties van organisatieadviseurs Léon de Caluwé Elsbeth Reitsma Ooa, 22 januari 2007.
Omgaan met verandering Elke verandering is een vernieuwing…
I TRUST U, WERKEN VANUIT VERTROUWEN Lezing 19 april 2010 SMT, Tica Peeman.
Scriptie workshop GW Renske de Kleijn Centrum voor Onderwijs en Leren (COLUU) Onderwijsadvies en Training 17 maart 2014.
Ombudsbemiddeling: hoe werkt het? door Marion van Dam (deel 2) 13 mei 2016.
02_05_2009 mama dank je voor wie ik ben dank je voor alle dingen die ik niet ben vergeef me voor de onuitgesproken woorden en voor de keren.
Ontwikkeling, wij als EBS
Positief Leiderschap : wat. waarom. hoe
Transcript van de presentatie:

Vertrouwen als voorwaarde voor “partner in business”

Erik van Nieuwpoort

Introductie Geef elkaar de hand en bespreek kort! (ieder ca. 3 minuten) Het liefst als ‘partner in business’ gerelateerd: Waar ben je echt goed in? Wat wil je anderen leren, meegeven? Wat vind je frustrerend? Wat wil je nalaten? Waar zie je ruimte voor verbetering voor jezelf?

Partner in Business Wat betekent “Partner in Business” eigenlijk? Proof of the pudding is in the eating Paradigma’s? (Zie boek Gerco Rietveld) Leiderschap? 4 nivo’s Veranderingsmodel Zien Doen Krijgen Vertrouwen…. als fundament

Leiderschap Interpersoonlijk Empowerment Alignment Organisatie Management Interpersoonlijk Personal Betrouwbaar vertrouwen Empowerment Alignment

Zien-Doen-Krijgen Paradigma Zien Krijgen Doen Gedrag Resultaat 19 Fundamenten

Vertrouwen is overal….

Wie vertrouw je? Waarom? Wie vertrouw je? Wie vertrouw je om je team over te nemen als je langer afwezig bent? Aan wie vertrouw je je pin code toe? Aan wie vertrouw je je huisdier of kind toe? Wie vertrouwt jou? Introduction 1

De impact van vertrouwen op een organisatie = + + + = + + + + + vertrouwen snelheid kosten energie fun vertrouwen snelheid kosten energie fun

Het verkrijgen van winst Kies een praktijksituatie die veel baat zou hebben van een vertrouwenswinst. Welke “vertrouwenskosten” betaal je nu vanwege de situatie? Welke “vertrouwenswinst” zou je kunnen verdienen als je het vertrouwen zou verbeteren? De vertrouwenskwestie

Your Circle of Influence You may not be able to control everything, but you can influence certain things. Trust starts with you. —Stephen M. R. Covey The Case for Trust 4

Circles of Influence and Concern The Case for Trust 4 12

De 5 Golven van Vertrouwen -

De 4 kernen van Vertrouwen CAPACITEITEN Resultaten Competenties KARAKTER Integriteit Intentie

Hoe vergroot je vertrouwen in zelf? Integriteit Ben ik congruent? Hou ik me aan afspraken met mezelf? Intenties Wat is mijn agenda? Wat zijn mijn bedoelingen? Heb ik een agenda die bewust vertrouwen nastreeft? Capaciteiten Ben ik relevant? Heb ik de juiste talenten, houding, vaardigheden, kennis, stijl? Resultaten Wat is mijn staat van dienst? Wat doe ik om het vertrouwen in zelf te vergroten? Bespreek met elkaar.

Hoe werkt dit bij jou? Ik ben je manager en ga een gesprek aan over passie en talent ontwikkeling Hoe ga je het gesprek in als je mijn intentie niet vertrouwd? Hoe ga je het gesprek in als ik wel resultaten boek, maar niet integer overkom? Wanneer gaat het bij jou schuren als de druk toeneemt? Ik verhoog de druk continu, waar gaat het mis bij jou op de 4 kernen?

13 Gedragingen van betrouwbare Leiders 1. Rechtdoorzee zijn 2. Respect tonen 3. Transparantie Creeren 4. Fouten rechtzetten 5. Loyaliteit tonen 6. Resultaten boeken 7. Jezelf verbeteren 8. De realiteit onder ogen zien 9. Duidelijkheid scheppen over verwachtingen 10. Verantwoording afleggen 11. Eerst luisteren 12. Toezeggingen nakomen 13. Vertrouwen uitdragen Inspire Trust 22