Intervisie: sterkte-zwakte analyse

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
DAG VAN DE VAKDIDACTIEK Ijveren voor nijverheid!
Advertisements

Naar een krachtige samenwerking tussen ouders en school
ICT in de lerarenopleiding ICT competenties – Van visie naar praktijk
DE kleefkracht van de AMstelcampus
een didactiek voor opleiden op school
functiebeschrijving de rol van de in het loopbaanbeleid
Toekomst van internationalisering op de lerarenopleidingen
Probleem Studenten op een opleidingsschool maken niet altijd even optimaal gebruik van elkaars expertise(praktijkkennis) en van de expertise van de mentoren,
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student E-klas en PAL-student Conferentie 21 november 2013 Conferentie 21 november 2013.
Aanleren van ICT vaardigheden bij de kinderen tijdens de taallessen. Door: Lisette Jursche Opleiding i-coach 19 Juni 2012.
Ben jij bekwaam in 2013? Onderzoek van het Ruud de Moor Centrum naar bekwaamheden van de mbo docent. Magda Bruin.
“ Beleidsmatig werken aan ICT ”
Nieuwe media in het onderwijs: wat brengt de toekomst. prof. dr
Beoordelen van docenten loont de moeite!
Professionaliteitsontwikkeling
Eefje Buys 1BaTP C = leerling dient zelfstandig te werken, zelfstandig te leren en kan daarbij rekenen op begeleiding.
huiswerk Studiedossier bespreken opdracht Vergaderen
Departement Onderwijs Europees Sociaal Fonds Sociale partners Vakbonden Werkgeversorganisaties Producenten en leveranciers A C T A Ondernemingen.
Portfolio in VZ Wenk servicedocument.
Portfolio in VV Wenk servicedocument.
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
Bij ons leer je de wereld kennen ICT&Onderwijs Programma universiteit Leiden Portfolio van projecten en activiteiten die optimaal bijdragen aan het behalen.
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
bouwstenen voor ict in het onderwijs
Entercultureel een digitaal leertraject voor het verwerven van interculturele competentie Joke Simons (Lessius Mechelen) FLAMENCO, 15 mei 2012.
ICT-competentieprofiel lerarenopleiders
Doorbraak in professionalisering HPBO-project
Het opleidingsprofiel:
Eindtermen ICT 1. De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ICT en zijn bereid ICT te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren. 2. De.
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Voortgangsgesprek fase 1
Les 1 - ICT in het Onderwijs Digitale didactiek - K. De Schuyteneer en B. Bastiaensen.
OFC28 mediawijsheid les 4.
ICT-competenties in het basisonderwijs Via ICT-integratie naar ICT-competentie. - Kurt Dossche.
Projectgroep: Rol van de Belgische universitaire samenwerking ter ondersteuning van basiseducatie en TVET.
Naam workshopbegeleider
Studeren Rotterdam, 28 augustus Studeren Rotterdam, 28 augustus 2008.
ICT in het onderwijs 1. Hoe past het thema van de vernieuwing in een breder kader van onderwijsontwikkelingen? 2. Welke maatschappelijke en politieke ontwikkelingen.
OFC28 mediawijsheid les 2. Toetsopdracht voor deze week was: Beantwoord de volgende vragen (je levert ze in bij je docent en bewaart ze in een aparte.
Training digitale didactiek Effectieve inzet laptop.
oefening Planning bespreken
Paniek !!!.
Wat ik vraag 10 minuten aandacht voor:
Fontys Sporthogeschool beroepsvaardigheden 3e studiejaar
Thema 2 Bijeenkomst oktober 2015.
Customize!.
SOCIAAL ONDERNEMERSCHAP COLLEGE 5 Onderzoek naar externe financiële mogelijkheden en inzet van mensen en middelen.
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
1 Succesvol deeltijd hogeronderwijs Waar staan we? - gedeelde praktijken - Workshop Ver. Hogescholen Praktijkervaring flexibel opleiden Elly.
LOB Je sterke en zwakke kanten Wat kan ik?.
Leer kracht Workshop over competenties van
Bijeenkomst September 2015
University centre for learning & teaching teacher education Training ICALT observatie-instrument Carlien Vermue & Bert Slof November 2010.
Elektronische Leer Omgeving “de rode draad in het onderwijs” bron: A. Van der Hoeff.
Arial, 38pt/42pt, heading. Tekst Arial, 32 punt Tweede niveau, 28 punt Derde niveau, 24 punt –Vierde niveau, 20 punt »Vijfde niveau, 16 punt Strategische.
DE POSITIEVE EN PEDAGOGISCH SENSITIEVE LEERKRACHT Anouke Bakx & Ellen Rohaan Fontys Hogeschool Kind en Educatie Theoretisch kader In het basisonderwijs.
Leraars zonder Grenzen 09 april 2013 COV leermiddelenbeurs Gent.
Loopbaancompetenties
Isabelle Wenzel.
Docentvaardigheden ICT Mediawijsheid
SWOT-analyse = kijk naar de sterke en zwakke kanten in je plan
Mediawijsheid Netiquette.
Leraar worden aan de universiteit? Het kan!
Archimedes Lerarenopleiding, voorjaar 2003
The Future Teacher 3.0.
Decanaat Ouderavond 4 havo 10 september 2019.
De crisisstemming rond migratie, asiel en anderstalige nieuwkomers zijn een beetje uit de aandacht verdwenen. Dit neemt niet weg dat de instroom van anderstalige.
Transcript van de presentatie:

Intervisie: sterkte-zwakte analyse Van het didactisch-pedagogisch luik Welke bijdrage lever jij in de opleiding van Aanstaande Leraren op het vlak van ICT ? Leer jij zelf ICT competenties aan aan je studenten / AL ? Leer jij AL aan hoe ze hun leerlingen ICT competent en mediawijs kunnen vormen ? Bied je zelf een voorbeeldrol op het vlak van versterken van je krachtige leeromgeving a.h.v. ICT ?

Intervisie: sterkte –zwakte analyse Opdracht in groep van 16 (4 subgroepjes van 4) 1. Invullen online sterkte-zwakte analyse (individueel 10 ’) URL: enwaugent.be/projecten/ict - kies sterkte-zwakte analyse 2. Delen van ervaring in een groepje van 4 (2x 15 minuten) aanleren van een ICT eindterm (15’) het didactisch handelen: versterken van je onderwijs a.v ICT (15’) Wanneer zet jij ICT in je onderwijs in om het effectief, efficiënt, aantrekkelijk en gedifferentieerd te maken ?   3. Invullen online stemmingspol (Individueel 5’) 4. Nabespreking met moderator van stemmingspol (15’)