Wat is Reclame? Een vorm van communicatie met het doel potentiële klanten informatie te geven over producten en diensten. Veel reclame is ook bedoeld consumptie.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De vier knagers in het wilde westen. Gemaakt door Marrit de Haan
Advertisements

Schrijfvaardigheid en argumentatie
RECLAME OP INTERNET ASCC Clubmiddag 15 april 2014.
Vertel mij wat! Het levensverhaal in palliatieve zorg
Uitslag enquête over online pesten
Vertaald uit het Frans – Freddy Storm 05/2010
Verborgen vormen van pesten
Welke kenmerken schrijven jij of anderen aan God toe? Roept u maar!
“ff Anders”.  Het thema van dit jaar is “ff Anders” 2.
Pikante afwas !! Ik stop ermee. Die hele bereiding van deze maaltijd!!!
Mijn naam is Willem Wind. Mijn naam is Willem Wind En ik ben hoogbegaafd.
Door Rosalie Blok. Op 4 mei 2013 heb ik besloten om naar de dodenherdenking te gaan in een dorp in de provincie Zeeland. Dit wordt jaarlijks georganiseerd.
Samen bouwen aan zelfvertrouwen
DAT IS HET ! Joep was zo’n figuur, waar je echt helemaal gek van kon worden. Hij was altijd goed gehumeurd en had altijd iets positiefs te melden. Als.
Relatiegeschenken Maaike Hanoulle 6 OP 11.
Loverboys.
WoW EMEG-LIJST.  Vrienden  Nieuwsgierig  Enthousiast broertje WAAROM?
THEMA GENIET MAAR DRINK MET MATE
EMEG lijst: opdracht 8.
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Versus Wilde Ganzen – Nicole Hoeve – Paul Oudshoorn – Aimee Saers – Ingrid Schermers.
Push for life!. Een man was ‘s nachts aan het slapen toen zijn kamer plots verlicht werd en God hem verscheen. De Heer zei hem dat hij een opdracht had.
Godsdienst.
WELKOM!.
Iedereen coach naar Jef Clement.
Inspirerend Coachen - praktijkervaring - het G®ROW kader
Woord van Leven December 2009 “Zo moet jullie licht schijnen voor de mensen, opdat ze jullie goede werken zien en eer bewijzen aan jullie Vader in de.

Interpreteren van data
Social Media Door Dyonne en Yanthe
BRIDGET JONES The edge of reason Kijk een film (dvd/bluray) met het commentaar van de regisseur en ga opzoek naar de succesfactor.
Luca Knegtering 3dd. Luca Knegtering 3dd Proefjes: Door de proefjes die we hebben gedaan in crosslab ben ik meer te weten gekomen over hoe je zintuigen.
Welke keuze maak jij voor jezelf?
Thema van deze dag “Verandering, ontmoeting en dialoog in een dynamisch onderwijslandschap” De dialoog staat centraal. De dialoog tussen docenten GVO en.
Weet je wie ik ben ?.
Mijn verjaardag..
CanDo Coaching.
© VIP GilzeRijen ( brengt hulpvragers en vrijwilligers bij elkaar en de website is een zusje van Zorgvoorelkaar.com. Rob: “Ik was.
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
Wees eens wat OENiger Open – Eerlijk - Nieuwsgierig
Niets zonder Gods zegen
1 Presentatie CV204A Trends in de media 22 juni, 2010 Nieuwsconsumptie.
Wat leer je? Je leert dat heel veel actuele onderwerpen ook iets met wetenschap en techniek te maken hebben. Je denkt na over wat wetenschap en techniek.
Presenteren en communiceren
ANW Module 2 Leven Door Gabriella, Melanie, Elise en Fabienne van v4.
Cross Media. Opleveren na 9 weken Cross Media communicatieplan 16 oktober Campagne presentatie 16 oktober en 17 oktober Tentamen: donderdag 30 oktober.
Een voorbeeld dat navolging verdient
Woord van Leven April 2015 “Ik ben voor iedereen wel íets geworden” (1 Cor 9, 22)
Op zijn 95ste besluit Don Juan nog te trouwen …
Bloedbroeders Suzanne Sitvast Liselotte Ruiter Britt van der knaap
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Jochem Schermers DE PIJN VAN GOD. JEREMIA 2: Het woord van de HEERE kwam tot mij: 2. Ga ten aanhoren van Jeruzalem: Zo zegt de HEERE: Ik denk aan.
Reclame Masters | Ik en reclame!
Reclame Masters | Ik en reclame!
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
gespreksvaardigheden
MIJN WEBSHOP YANAH PRUYM, MEB D. HOME PAGINA
Verschillende rollen en stijlen
Sowebatraining bovenbouw. Doel van de Sowebalessen! Het aanleren van sociaal competent gedrag en de daarbij behorende vaardigheden Het aanleren van sociale.
Doe jij ook mee? WNF-Rangerclub en NPO Zapp presenteren: Operatie Olifant.
Kies voor respect | Presentatie Eerbied voor God, respect voor elkaar.
Met een bewogen hart aan de slag!. Romeinen brief handleiding voor zendeling 1.Met passie voor de boodschap (1:16) 2.Met visie voor de wereld (15:20)
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
Dagdeel 3 conflicthantering
Hoofdstuk 1 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk Augustus 2015.
Bijeenkomst 5. Terugblik  Wat hebben we vorige bijeenkomst besproken?  Alles gelukt met het persoonlijk profiel?  Liepen jullie nog tegen dingen aan?
H1 Media en communicatie
Wat doet media? Hoe wordt media gebruikt?
Transcript van de presentatie:

Wat is Reclame? Een vorm van communicatie met het doel potentiële klanten informatie te geven over producten en diensten. Veel reclame is ook bedoeld consumptie aan te wakkeren door het creëren en versterken van een merkimago en een getrouwheid aan een merk. Het is ook het promoten van een product, dienst, bedrijf of idee door middel van een veelal gesponsorde boodschap. Reclame is een openbare aanprijzing, vooral via televisie, radio en internet, om de afzet van goederen of diensten te bevorderen.

Zo beinvloedbaar zijn we! “Media & Publiek” The War of the Worlds (1938) The War of the Worlds was een hoorspel uitgezonden als aflevering van een Amerikaans radioprogramma. De aflevering werd geregisseerd door Orson Welles die zijn hoorspel zo realistisch mogelijk maakte. Het 60 minuten durende hoorspel bestond dan ook voornamelijk uit nieuwsberichten die verslag deden van de Martiaanse invasie. Dit veroorzaakte grote paniek bij veel luisteraars, die dachten dat Amerika echt aangevallen werd.Volgens nieuwsberichten die later werden verspreid vluchtte men massaal weg uit de steden. Veel mensen meenden al de lichtflitsen van de hittestralen te zien of de zwarte rook te ruiken. Van de zes miljoen mensen die de uitzending hoorden dachten 1,7 miljoen dat het echt was en 1,2 miljoen waren “doodsbang”. Mensen waren gewend om nieuwsberichten voor waar aan te nemen. Zowel het hoorspel als de paniek die erdoor ontstond zijn inmiddels standaard voorbeelden geworden van massahysterie

ReclameStrategieen Er volgen nu 7 voorbeelden van Reclamestrategieen. Het onderwerp is het vaccin voor de griep. Dit is enkel een voorbeeld ter verduidelijking van de strategieen. Maak aantekeningen zodat je nog eens terug kan kijken naar de strategieen.

Reclame Techniek 1: ‘Name Calling’ (uitschelden) "Als u zich niet laat vaccineren bent u een risico voor de mensen in uw omgeving“ "Mensen die zich niet laten vaccineren zijn een bedreiging voor de samenleving.“ Wanneer er ‘iets’ wordt aangeduid met een negatief woord, zal dit leiden tot verwerping van dit ‘iets’, zonder dat men er een reden voor zoekt.

Reclame Techniek 2: ‘Glittering Generality’ "De vaccinatie biedt bescherming." "De inenting verliep soepel en was zo gebeurd." Het tegenovergestelde van ‘Name Calling’. Wanneer ‘iets’ met een positief woord, of met vrolijke kleurtjes word aangeduid zal dit leiden tot acceptatie van het ‘iets’ zonder dat men er verdere argumenten voor zoekt.

Reclame Techniek 3: ‘Transfer’ (overdracht) “Het Nederlandse Rode Kruis ondersteunt het vaccinatieprogramma.” Bij deze techniek worden de deugdzame eigenschappen van ‘iets’ overgebracht op datgene waarvoor reclame wordt gemaakt. Het idee hier achter is dat het product hierdoor meer acceptabel word door positieve associaties. “Als het Rode Kruis het ondersteunt zal het wel goed zijn’’

Reclame Techniek 4: ‘Testimonial’ (getuigenis) “Ik heb me meteen laten vaccineren. En jij?” Hierbij word de bekendheid van bepaalde personen gebruikt om iets positief of negatief neer te zetten. ‘Ik ben fan van Wendy. Als zij het zegt dan zal het wel zo zijn. Als zij dat doet dan zal ik het ook maar doen.’

Reclame Techniek 5: ‘Plain Folks’ “Overheid peilt belangstelling griepvaccin.” “Uit onderzoek blijkt dat een merendeel van de Nederlandse bevolking vindt dat vaccineren verplicht gesteld moet worden.“ Hierbij wordt gedaan alsof iedereen een bepaalde opvatting heeft en iets heel normaal vindt. De reden hierachter is dat wanneer het volk een bepaalde mening heeft, dit wel zo zal zijn. ‘Iedereen vindt dat. Dan zal ik dat ook maar vinden. Iedereen doet het. Dan zal ik het ook maar doen.’ Dit speelt in op kuddegedrag.

Reclame Techniek 6: ‘Bandwagon’ "Design mondkapjes tegen varkensgriep nieuwe trend." “Gratis coole ‘no flu’ button en hippe temperatuurcard bij eetgelegenheid in Scheveningen.” Dit is suggereren dat iets een nieuwe trend is en dat iedereen het doet/wil doen.

Propaganda Techniek 7: ‘Card Stacking’ Bij ‘card stacking’ wordt de ervaring van het publiek gemanipuleerd door eenzijdige berichtgeving. In dit geval het Vaccin, word in een positief/negatief daglicht gezet door een kant sterk te benadrukken maar de andere kant van het verhaal te onderdrukken. Dit is wat we mogen weten over het Vaccin, maar waar zijn de kritische vragen zoals: Wat zijn de sterftecijfers van het Vaccin?

Gebruik nu 1 of meer van deze technieken in jullie eigen reclame film