Workshop: Opzetten van een praktijksituatie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Groen Proeven doet ook aan PDCA Lessen geleerd van monitoring van 36 pilots.
Advertisements

Authentiek beoordelen in het VMBO: is het de opdrachtgever of de locatie die ‘t ‘m doet Judith Gulikers, Educatie en competentiestudies, Wageningen Universiteit.
Workshop Leren Leren in de praktijk 4 maart 2009
Differentiëren naar leerwegen
Praktijkworkshop: Groen Proeven in de praktijk. Programma • Introductie • Waarom Groen Proeven? • Beleid mbt Groen Proeven • Waar staan we nu? • Ervaringen.
Arrangementen Groen Proeven
Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Praktijkworkshop: Een PvB in 50 minuten ‘een jaar’ rond.
Taalportfolio in Action
Kunst bij de Mussen. Wij zijn de kunstenaars We bedenken zelf allerlei dingen.
Middenmanagement in positie VO Congres 2013
L.S. Via deze weg vraag ik u, uw school en uw leerlingen om medewerking, misschien is hulp in deze wel een beter woord. Ik ben naarstig op zoek naar Nederlandse.
Presentation Of Learning
Sint zoekt een huis!!!!!.
Sint en Piet zaten te bedenken
Maand programma bij receptie dit project is gemaakt door: soufian.
Definitie Mediawijsheid
Naam: *Nathalie van W Klas: *5b Jaar: *2005 Typ bij * de naam van het bedrijf Typ hier je eigen naam Typ de klas waar je nu zit Typ het jaar waarin je.
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
Introductie workshop 1.
Monitoring Groen Proeven : resultaten Judith Gulikers, Educatie en competentiestudies, WUR
Welkom! ‘Pilotbijeenkomst 14 oktober 2010’. Programma van vandaag Even voorstellen Groen Proeven flitst langs - Waar staat Groen Proeven voor? - De Groen.
Monitoring Groen Proeven : resultaten Judith Gulikers, Educatie en competentiestudies, WUR
Groen proeven Ervaringen van AOC Friesland VMBO Groen Leeuwarden
3600 feedback kwaliteit BPV Kwaliteitsspiegel
Workshop business school
Social Media.
Waar staan we nu?.
Welkom op schoolgemeenschap Newton!
Deltion College Engels A1 Spreken/ [Edu/001] thema: My name is…
competentie ontwikkeling en assessment
Expertiseteam Toetsenbank WorkshopSchoolexamenbank vmbo Groen.
TEVREDENHEIDONDERZOEK 2014 GEMAAKT DOOR: NICK HENRIQUEZ.
pret met intervisie: ket-lessen Conferentie BV NT2 24 mei 2014
Samenwerkingsverband Regio IJssel-Vecht
Voor praktijkonderwijs
Wat ik wil…..
De dag van het solliciteren - introductie
Training Basisvaardigheden voor Mentoren
Inwerken Niveau 4 Kerntaak 1 PM Blz. 73.
Speeddaten Kinderboekenweek. Vraag 1: Wat heb je precies gedaan op je stageschool tijdens de kinderboekenweek?
Hét nieuwe programma van. In het kort Voor elke stukje rood moet een stukje groen komen in Flevoland. Hoe moet een verzorgingstehuis dat aanpakken? En.
De leerlingenraa d Laat je stem horen!.
Praktijkervaring en reflectie
Reguleren van motivatie: Do It Yourself! 28 oktober Deventer.
Wetenschapper in de klas Scarabeeklas De Schouw en Zecc Architecten.
Onderzoek Leergang 2 of 3 Module schoolleidersopleiding.
CONCEPT CHECKS & FAST FEEDBACK
Profilering Design MBO. “Ik ben op aarde om een omgeving vol liefde te creëren, met passie te leven en mijn meest opwindende dromen waar te maken”
Bijeenkomst September 2015
DAPPR Samenspel 1. DAPPR Samenspel: doelen & resultaten > Doelen  Vergroten inzicht in eigen rol  Vergroten inzicht in elkaars rol en handelingsmogelijkheden.
Van basisschool naar voortgezet onderwijs
Weblog. Waarom?? Ouders de school in halen Kinderen over ervaringen laten schrijven en tekenen Samen werken aan een eindproduct ICT bij jonge kinderen.
Rekenen voor nu en later. Welke kennis en vaardigheden hebben leerlingen nodig om te kunnen functioneren in hun toekomstige beroep? Welke kennis en vaardigheden.
ICC Module Dans op School Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Fotografie. Waarom deze werkplek Basis voor fotobewerking is een goede foto. Zelf in staat zijn om de functies aan te passen. Bewust die foto maken. Klantgericht.
Nu even niet misschien later wel.
Omix.
Leerling- kenmerken Motivatie (2) Thema januari 2016.
Problemen in het onderwijs Leraren zijn niet gekwalificeerd en klassen zijn erg groot. Hoewel het onderwijs gratis is, zijn de bijkomende kosten hoog.
Thema Roos van Leary in de klas
Begeleiden van authentieke, complexe opdrachten in het groene onderwijs Dag 2 Naam trainer(s)
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Rouw binnen de school Welke taak ligt bij jou?.
Even voorstellen Rens Martijn: docent Hogeschool Rotterdam
Naar meer activerend onderwijs in het VO
WELKOM bij de workshop van team Economie & Ondernemen (E&O)
KEUZEVAKKEN ECONOMIE & ONDERNEMEN voorlichtingsavond S. Alibasic
Jij als werkplekbegeleider!
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Transcript van de presentatie:

Workshop: Opzetten van een praktijksituatie

Introductie Opwarmer Theoretisch kader Verwerking Afsluiting Programma Introductie Opwarmer Theoretisch kader Verwerking Afsluiting 14.00 – 14.05: introductie 14.05 – 14.15: opwarmer 14.15 – 14.30: theoretisch kader 14.30 – 14.40: verwerkingsopdracht 14.40 – 14.50: afsluiting

Even voorstellen ……

Opwarmer Een praktijksituatie??? Mindmap: invullen 4 situaties in de cirkels en ruimte om eigen ideeën over een praktijksituatie op te schrijven Daarna: Schrijf op verschillende geeltjes waar, voor jou, een ideale praktijksituatie uit bestaat

4 mogelijkheden 2 aandachtspunten Theoretisch kader 4 mogelijkheden 2 aandachtspunten

4 mogelijkheden School: geen opdrachtgever Bedrijf: wel opdrachtgever

Aandachtspunt Een assessment op school kan erg authentiek zijn, vooral wanneer de taak ontstaat in interactie met een opdrachtgever in plaats van op papier. En wanneer er een echt resultaat bij de opdrachtgever terecht komt.

De opdrachtgever moet zich bewust zijn dat hij/zij niet de leerling gaat ‘helpen’  remt zelfstandig uitvoeren van de complexe taak  remt ontwikkeling van generieke vaardigheden.

Verwerking Neem de Groen Proeven in gedachten die je later dit jaar gaat afnemen. Bedenk daarbij 2 ideale praktijksituaties.

Wat zou je nu zo laten en wat zou je anders doen? Een terugblik Tijdens de opwarming heb je de voor jou ideale praktijksituatie beschreven op een geeltje. Wat zou je nu zo laten en wat zou je anders doen?

Vragen?