Workshop: Opzetten van een praktijksituatie
Introductie Opwarmer Theoretisch kader Verwerking Afsluiting Programma Introductie Opwarmer Theoretisch kader Verwerking Afsluiting 14.00 – 14.05: introductie 14.05 – 14.15: opwarmer 14.15 – 14.30: theoretisch kader 14.30 – 14.40: verwerkingsopdracht 14.40 – 14.50: afsluiting
Even voorstellen ……
Opwarmer Een praktijksituatie??? Mindmap: invullen 4 situaties in de cirkels en ruimte om eigen ideeën over een praktijksituatie op te schrijven Daarna: Schrijf op verschillende geeltjes waar, voor jou, een ideale praktijksituatie uit bestaat
4 mogelijkheden 2 aandachtspunten Theoretisch kader 4 mogelijkheden 2 aandachtspunten
4 mogelijkheden School: geen opdrachtgever Bedrijf: wel opdrachtgever
Aandachtspunt Een assessment op school kan erg authentiek zijn, vooral wanneer de taak ontstaat in interactie met een opdrachtgever in plaats van op papier. En wanneer er een echt resultaat bij de opdrachtgever terecht komt.
De opdrachtgever moet zich bewust zijn dat hij/zij niet de leerling gaat ‘helpen’ remt zelfstandig uitvoeren van de complexe taak remt ontwikkeling van generieke vaardigheden.
Verwerking Neem de Groen Proeven in gedachten die je later dit jaar gaat afnemen. Bedenk daarbij 2 ideale praktijksituaties.
Wat zou je nu zo laten en wat zou je anders doen? Een terugblik Tijdens de opwarming heb je de voor jou ideale praktijksituatie beschreven op een geeltje. Wat zou je nu zo laten en wat zou je anders doen?
Vragen?