HET GEBRUIK VAN TOETSRESULTATEN. HET EFFECT VAN LEERLINGVOLGSYSTEEMGEBRUIK OP DE PRESTATIES VAN LEERLINGEN MARJAN FABER ADRIE VISSCHER.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Startbijeenkomst Leren Leren in een professionele oefencultuur
Advertisements

De leerkracht als spil van het onderwijs
Daltonontwikkeling op Kapteynweg
Weer Samen Naar School 2012 en verder studiedag Dronten,
Hoe moet je het vooral NIET doen?
OGW en vakmanschap: het belang van een goede (aan)sturing
Zelfsturing en executieve functies.
|Datum Project van Zwak naar Sterk Jan Folkert Deinum.
Wat komt er zoal bij kijken?
Zorgstructuur op de Troubadour. 5 niveaus 1 Algemene zorg 2 Extra zorg 3 Speciale zorg na intern onderzoek 4 Speciale zorg na extern onderzoek 5 Bovenschoolse.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
September 2012 Waarom bedrijven en school samenwerken binnen de Stichting Engineering Noord.
CAPACITEITSONTWIKKELING IN PROFESSIONELE LEERGEMEENSCHAPPEN Kenniskring Schoolontwikkeling en Schoolmanagement Velon 2007.
SAMEN AAN ZET Opbrengstgericht werken voor docenten.
SAMEN AAN ZET Workshop voor leidinggevenden én docenten.
De Krullevaar Wat is een goede school ?.
Zorgtoewijzing van hulpvraag tot nazorg
Workshop Onderzoeksontwerp
Inzicht Resultaten KNAW rapport. Druk op scholen door maatschappelijke ontwikkelingen. Leraar komt onvoldoende toe aan pedagogische taak. Te weinig ‘time.
Begeleiding van experimenterende alcohol- en druggebruikende jongeren Werkgroep onderwijs, werkgroep gezondheidszorg en hulpverlening.
Alcohol en druggebruik tijdens de zwangerschap – Begeleiding van zwangere vrouwen met een alcohol- of drugprobleem Werkgroep gezondheidszorg en hulpverlening.
Workshop Teamleiders OGW en sturen op OGW.
Workshop MT Opbrengstgericht werken Visie – Opbrengsten – Actie.
Samen aan zet Workshop voor bestuurders
Kennisgroep Kwaliteit evalueren van kwaliteit sturen op kwaliteit
Protocol Ernstige RekenWiskunde-problemen en Dyscalculie
Marjon van Kan Begeleider Passend Onderwijs.
Ouderbetrokkenheid op Het Kompas
OGW in de klas: hoe maak ik het leren zichtbaar?!
Zittenblijven. Inhoud Cijfers Effectiviteit Cijfers BaO Estimate of grade retention at primary level (ISCED 1), 2007/08.
Vervolgmeting kengetallen NRO-bijeenkomst
ICT in het onderwijs 1. Hoe past het thema van de vernieuwing in een breder kader van onderwijsontwikkelingen? 2. Welke maatschappelijke en politieke ontwikkelingen.
Vervolgmeting Kengetallen Passend Onderwijs 1 Startbijeenkomst NRO subsidieronde Korte termijn evaluatie Passend onderwijs Utrecht Pjotr Koopman.
Workshop evalueren Dcp
Je impact als docent Silvia van der Werve.
BMC 4/18/2017 CULTUUREDUCATIE IN HET DNA VAN DE SCHOOL? Motto Cultuur als basis (april 2015) Hans van Dael (partner BMC) 4/18/2017.
Jaarverslag & Thema-avond ‘Ouderbetrokkenheid’
De kwaliteit van het basisonderwijs in het Noorden
Waarom de plaatsingswijzer?
ICALT observatie-instrument training 24 september 2015
Leraareffectiviteit – wat weten we (niet)? Daniel Muijs, University of Southampton.
Lectoraat Eigentijds Beoordelen in het Onderwijs (EBO) Jos Castelijns, Marja Wijnen, Mark Wouters & Willem Heldens Interactum 8 april 2011.
Vele wegen leiden naar Rome Over differentiëren in het Primair Onderwijs EDR Studiedag 22 november 2012 Onderwijs op maat Jantine Kuijpers
Meer beweging in de schoolsetting ter verbetering van leerprestaties bij kinderen met aandachts -en concentratieproblemen (ADHD) Een inventarisatie van.
Toelichting inspectierapport. Agenda Inleiding/welkom Waar kijkt de inspectie naar? Hoe verder? Nog te beantwoorden vragen.
Veranderend toezicht of hoe het toezicht verandert. LECSO 2015.
Welkom! Workshop AIT en samenwerking opleidingen voor toekomstige professionals Gontien Wetselaar Marjan Hoogland Margaret van Ruitenbeek.
Wetenschap & Technologie en zaakvakonderwijs [naam trainer]
Zelfsturend leren wordt je aangeleerd Kom over de Brug! 25 mei 2016 Patrick Sins Ineke Vermeulen Emmy Vrieling Alieke van Dijk Het effectief professionaliseren.
Nieuwe toezichtsvisie alsmede ervaringen uit empirisch onderzoek.
Richtlijn Ernstige gedragsproblemen
Loopbaancompetenties
Bijeenkomst 1.2 Ellen van den Boomen
Interactief oefenen, formatief toetsen
Elke Dag Samen een Beetje Beter.
BMC 5/9/2018 CULTUUREDUCATIE IN HET DNA VAN DE SCHOOL? Motto Cultuur als basis (april 2015) Hans van Dael (partner BMC) 5/9/2018.
Academische Masterclass Publieke Gezondheid en Veiligheid 2016 Ouderbetrokkenheid Tessa Visser ‘t Hooft Lida Samson 1.
Opbrengstgericht werken op het Bredero Lyceum
Talentontwikkeling in Noord-Holland/ Flevopolder
Vragen stellen over bestaande data in de school
Leraareffectiviteit – wat weten we (niet)?
Interactief oefenen, formatief toetsen
Vragen stellen over bestaande data in de school
Vragen stellen n.a.v. bestaande data in de school
Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.
Activernde didactiek & passende werkvormen
Presentatie voor teams Oktober 2018
Conferentie Formatief toetsen Ook bij jou in de klas en op school!
Leskwaliteit: wat is het en hoe meet en verbeter je het
Workshop – teamgroei begrijpen
Transcript van de presentatie:

HET GEBRUIK VAN TOETSRESULTATEN

HET EFFECT VAN LEERLINGVOLGSYSTEEMGEBRUIK OP DE PRESTATIES VAN LEERLINGEN MARJAN FABER ADRIE VISSCHER

HET EFFECT OP LEERPRESTATIES • STERK VERBETERDE LEERPRESTATIES BIJ GEBRUIK VOOR KLEINE GROEPEN LEERLINGEN (2-4 LEERLINGEN) • KLEINE VERBETERING BIJ SCHOOL- OF BESTUURSBREDE INVOERING

WANNEER IS EEN LEERLINGVOLGSYSTEEM VOORAL EFFECTIEF? • FREQUENTE FEEDBACK • OOK INSTRUCTIEADVIES • KORTE MAAR INTENSIEVE ONDERSTEUNING VAN GEBRUIK • COMPETENTE EN ZELFKRITISCHE LERAREN

ADVIES VOOR SCHOLEN EN BESTUREN GEBRUIK LEERLINGVOLGSYSTEMEN DIE: • VAAK FEEDBACK GEVEN • INZICHT GEVEN IN WELKE INSTRUCTIE NODIG IS ZORG ERVOOR DAT LERAREN: • DE MOGELIJKHEDEN VAN HET SYSTEEM KENNEN • DE FEEDBACK CORRECT INTERPRETEREN EN VERTALEN NAAR DE INSTRUCTIE