Primary art market - Signals Waarde creëren & waarde vasthouden Value Creation & Value Capture Monika Kackovic.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De ideeën van Kaplan & Norton over de Balanced Scorecard
Advertisements

Agenda workshop De vrijetijdssector en gebiedsontwikkeling
25 maart 2010 Van Harte Welkom. Welkom
“Een reis naar Licht”.
Over consumenten, gedrag en marketing
Strategische vernieuwing door propositieontwikkeling
H10: Prijsmanagement.
Verslag Engage 4 Results Café Data Quality. Welk type data (klantendata / productdata / transactionele data / …) heeft binnen uw bedrijf een kwaliteitsprobleem?
Inleiding in de Marketing
Het creëren van een succesvolle praktijk in relatie tot je boodschap
Peter Schwartz The art of the long view stappenplan
Werkmodel 8 domeinen van Schalock
Hoofdstuk 2 Het onderzoeksonderwerp formuleren en verduidelijken Methoden en technieken van onderzoek, 5e editie, Mark Saunders, Philip Lewis, Adrian.
Generatiesensitief vergaderen
Marketing 1 Marketing is te belangrijk om aan een Marketing afdeling te geven!
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Marketing vandaag en morgen
Hilde Bellaard van Krachtig Werk
Inleiding in de marketing Cursus VMO introductiecollege.
Marketing 1.1 Introductie 12 november Marketing Wat is marketing? Schrijf voor jezelf 5 kernwoorden op die te maken hebben met marketing.
Business Marketing Management
De succesvolle ondernemer Het juiste personeel
Sjiera de Vries Lector Sociale Innovatie en Verscheidenheid Sociale Innovatie.
Consument Onderdeel marketing. Wat is marketing?.
Maatschappelijk Vastgoed over 10 jaar…. if you can't stand the heat, get out of the kitchen Hans Mommaas Tilburg University – NHTV Breda Amersfoort, 17.
Veranderen: 2 verschillende benaderingen
Wie bepaalt of er kwaliteit geleverd wordt? 29/09/'08 De immo-advertenties van makelaars, notarissen en particulieren, voldoen zelden aan de wettelijke.
3 Live or Die Succes- en faalfactoren van Checkpoint? Verbeteringen Verwachtingen P.
Communicatie met ouders
Visie & Strategie.
Visie & Strategie.
Volksuniversiteit Zwolle
VORMING MANAGEMENTTEAM. Inhoud vorming managementteam 1. Hoe kan een mantelzorgvriendelijke organisatie er uit zien? 2. Naar een mantelzorgvriendelijk.
Vodafone simkaarten. Kwaliteit A: Onze Prepaid is gemaakt van plastic in dit plastic zit een chip deze zijn vaak gemaakt van chipplaten. B: We verwachten.
Wanneer doet een bedrijf het goed online?
ONTWIKKELEN VAN EEN MANTELZORGVRIENDELIJKE VISIE
Business Model You Wie jou helpt (Key partners) Wat je doet
“De Rode Draad…” De levensbeschouwelijke analyse.
Hoe vertel je een verhaal? sectorwerkstuk 4 mavo.
SKILLS KWARTAAL 4 Kwartaal 4 les 1. Indeling kwartaal 4 WeekInhoud les Week 1Canvas business model en oefenen Week 2Theorie over schrijven technisch paper.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 BIMBDK01 Bedrijfskundige thema’s Week 7 Thema 12 – Omgevingsinvloeden Business IT & Management
Lastige situaties bij het coachen van groepen
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
Waarom? Iedereen heeft sterke en zwakke punten. Met je sterke punten kun je heel ver komen en het is dan ook van belang om deze in te zetten.
Welkom. Veiligheid Allemaal bril op!!! Waarom zou ik mij houden aan de veiligheidsvoorschriften?
1 Cultuur Profielen & Programma’s GEDRAG Visie op leiderschap persoonlijke beleving business strategie transfer.
Workshop Plannen. Welke associatie heeft u bij het woord plannen? Uitstippelen, ordenen, voorzien Vooruit kijken, inrichten, bedenken, creëren.
Rapportage ‘Over leven met dieren’ “Na zaaien komt oogsten”
Masterclass Marketing voor kleinere zorgorganisaties 2013 Jan Verschuren BTN Saskia ter Kuile In voor zorg!
Jouw bedrijf in 10 seconden 1 Aleid Overbeek | Businesscoach 45+ | jouwbedrijfin10sec6okt2015.
Vroegtijdige zorgplanning in de thuissituatie Yolanda Hustings Kim Haesen.
FICTIE 1.1 VERHAALPERSONEN. AAN HET EINDE VAN DEZE LES WEET JE Wat een verhaalprobleem/thema is en hoe dit verwoord wordt. Hoe spanning ontstaat en welke.
Auteur: Anneke de Jong, Marja Legius en Lieven De Maesschalck Datum: 30 maart 2016 Onderzoekend vermogen.
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
Anders kijken, anders doen
The Lean Start-Up H9 + H10 MO301E.
4 Richtlijnen ter inspiratie
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
LOB zeven stappen naar succes
24 Deskundigen & deskundigheid
Wat is uw kleur?.
Doelen Leerlingen kunnen benoemen wat USP’s zijn Leerlingen gaan in groepsverband actief aan de slag met het de uitwerking van hun productconcept. Periode.
Les 1: Brainstorm en kennismaken
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
De world is changing – get ready voor the future
Functioneren FOT en DOT Ontwikkelagenda Verwachtingen over en weer
Methodisch handelen Week 5 les 4. Methodisch handelen Week 5 les 4.
Zichtbaarheid Creëren
waar / niet waar EEN GOED VERKOOPPRAATJE IS HET HALVE WERK
Transcript van de presentatie:

Primary art market - Signals Waarde creëren & waarde vasthouden Value Creation & Value Capture Monika Kackovic

Primary art market - Signals Agenda  Waarde: Wat is waarde? Hoe kun je het creëren? Hoe kun je het vasthouden?

Primary art market - Signals Agenda  Waarde: Wat is waarde? Hoe kun je het creëren? Hoe kun je het vasthouden?  Markt: Hoe waardeer je een produkt als kwaliteit niet meteen zichbaar is?

Primary art market - Signals Agenda  Waarde: Wat is waarde? Hoe kun je het creëren? Hoe kun je het vasthouden?  Markt: Hoe waardeer je een produkt als kwaliteit niet meteen zichbaar is?  Competitie: Is het echt “eten of gegeten worden” of kan het ook “win-win” zijn?

Primary art market - Signals Agenda  Waarde: Wat is waarde? Hoe kun je het creëren? Hoe kun je het vasthouden?  Markt: Hoe waardeer je een produkt als kwaliteit niet meteen zichbaar is?  Competitie: Is het echt “eten of gegeten worden” of kan het ook “win-win” zijn?  Selectie: Het begrijpen van “wie waardeert wat” binnen selectie-processen kan helpen om gecreërde waarde vast te houden.

Primary art market - Signals Waarde  Wat is waarde?  Subjectieve evaluatie “ …mensen geven hun geld en/of tijd uit aan datgene waar ze de meeste tevredenheid aan denken te ontlenen.”

Primary art market - Signals Waarde  Wat is waarde?  Subjectieve evaluatie “ …mensen geven hun geld en/of tijd uit aan datgene waar ze de meeste tevredenheid aan denken te ontlenen.”  Waarde is gebaseerd op de verwachting van de klant betreffende de nuttigheid van en/of tevredenheid over het produkt “ …als het maar onderscheidend is volgens de koper.”

Primary art market - Signals Waarde  Hoe kun je waarde creëren?  Gebaseerd op een eigen manier van werken om te voldoen aan de verwachtingen van de klant (entrepreneurial labor) …toegespitst op ondernemend werken

Primary art market - Signals Waarde  Hoe kun je waarde creëren?  Gebaseerd op een eigen manier van werken om te voldoen aan de verwachtingen van de klant (entrepreneurial labor) …toegespitst op ondernemend werken  Een paar ideeën gebaseerd op de theorie …duidelijk thema  stip op de horizon: “wat willen we bereiken?”

Primary art market - Signals Waarde  Hoe kun je waarde creëren?  Gebaseerd op een eigen manier van werken om te voldoen aan de verwachtingen van de klant (entrepreneurial labor) …toegespitst op ondernemend werken  Een paar ideeën gebaseerd op de theorie …duidelijk thema  stip op de horizon: “wat willen we bereiken?” …dynamisch  om de toekomst vorm te geven, moet je niet blijven hangen in oude stucturen

Primary art market - Signals Waarde  Hoe kun je waarde creëren?  Gebaseerd op een eigen manier van werken om te voldoen aan de verwachtingen van de klant (entrepreneurial labor) …toegespitst op ondernemend werken  Een paar ideeën gebaseerd op de theorie …duidelijk thema  stip op de horizon: “wat willen we bereiken?” …dynamisch  om de toekomst vorm te geven, moet je niet blijven hangen in oude stucturen …pro- en interactief  reageer niet alleen, maar betrek alle stakeholders

Primary art market - Signals Waarde  Hoe kun je waarde creëren?  Gebaseerd op een eigen manier van werken om te voldoen aan de verwachtingen van de klant (entrepreneurial labor) …toegespitst op ondernemend werken  Een paar ideeën gebaseerd op de theorie …duidelijk thema  stip op de horizon: “wat willen we bereiken?” …dynamisch  om de toekomst vorm te geven, moet je niet blijven hangen in oude stucturen …pro- en interactief  reageer niet alleen, maar betrek alle stakeholders …en vooral  hou je grootste fans en critici in gedachte

Primary art market - Signals Waarde  Hoe kun je waarde creëren?  Gebaseerd op een eigen manier van werken om te voldoen aan de verwachtingen van de klant (entrepreneurial labor) …toegespitst op ondernemend werken  Een paar ideeën gebaseerd op de theorie …duidelijk thema  stip op de horizon: “wat willen we bereiken?” …dynamisch  om de toekomst vorm te geven, moet je niet blijven hangen in oude stucturen …pro- en interactief  reageer niet alleen, maar betrek alle stakeholders …en vooral  hou je grootste fans en critici in gedachte …spanning  “everything can look like failure in the middle” (Kanter’s Law).

Primary art market - Signals Hoe waardeer je een produkt als kwaliteit niet meteen zichbaar is? Markt

Primary art market - Signals Competitie…een kort, maar krachtig verhaal

Primary art market - Signals …maar wacht heel even

Primary art market - Signals …dit kan ook eindigen in een “win-win”

Primary art market - Signals …dit kan ook eindigen in een “win-win”

Primary art market - Signals …dit kan ook eindigen in een “win-win”

Primary art market - Signals …dit kan ook eindigen in een “win-win”

Primary art market - Signals Tot nu toe… Drie basisbegrippen bij het opstellen van bedrijfsstrategieën  Waarde  Markt  Competitie

Primary art market - Signals Tot nu toe… Drie basisbegrippen bij het opstellen van bedrijfsstrategieën  Waarde  Markt  Competitie  Selectieprocessen  Het begrijpen van selectoren  Welke selector waardeert welk selectie-proces  Helpt bij het realiseren van artistieke doelstellingen

Primary art market - Signals Selectieprocessen Waarom kiezen ze voor deze en niet de anderen?  Expert selectie oriëntatie  Markt selectie oriëntatie  Peer selectie oriëntatie

Primary art market - Signals Dank je wel!