Ontwikkelen = groeien Leren = (eigen) grenzen verleggen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
De Generatie Einstein over Herontwerp Rini Weststrate
Advertisements

Het nieuwe spelen is oud
Professioneel sturen.
De weg (terug) van een ‘high potential drop-out’…
De ontwikkeling van het ik
RESULTAATGERICHT WERKEN in verbinding met de totale organisatie
feedback als leidend principe
Sleutel tot verhoging van het studierendement? Olaf Spittaels
2 Resumé Witte (2008) Leerpsychologische aannames 1.Definiëren verschillende niveaus of stadia 2.Stevig fundament om volgende stap te kunnen zetten 3.Literaire.
Diversity Network ABN AMRO Mentoringprogramma
Je persoonlijke leven Gemeenteleven Leven in de wereld.
CREATIVITEIT Het geluid van de wind in de pijnbomen.. Op een schilderij. 7 aandachtspunten voor flow geïnspireerd door Denken als Leonardi da Vinci, M.
VPT-themadag 7 maart 2011 ‘Veiligheid boven alles!’
Lineair curriculum concentrisch.
Inactiviteit onwil of onvermogen?
Het belang en functie van spel
BIJ JONGEREN MET AUTISMESPECTRUMSTOORNIS
MOTIVEREN Lt. De Groeve Luk.
Hoofdstuk 7 Anderen motiveren
Hoofdstuk 7 Motiveren van medewerkers
Herontwerptool Educator – CINOP.
Rol van Management bij Interne Communicatie Case: Levi Strauss Europe
Flow als sturingsprincipe
Aanraken a.u.b. Culturele Onderwijstentoonstelling
Denk en doe Steven Degrieck.
De transparante organisatie Lezing voor Alliander 2 februari 2012 Lezing voor Alliander 2 februari 2012.
EEN DYNAMISCH EN VERANDERINGSGERICHT PARTNERSCHAP TUSSEN LEERKRACHT EN LEERLING AUTONOMIE, COMPETENTIE EN VERBONDENHEID ALS DETERMINANTEN VAN MOTIVATIE.
Verstandelijke beperking. Chromosomale aandoeningen Prenatale diagnose Postnatale diagnose.
Dossier Empowerment.
C. Molmans SOD-Opleidingen
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’
PEDAGOGISCH QUOTIËNT EN INTELLIGENTIEQUOTIËNT
Rol van cultuur bij kennismanagement Jan Meijer Den Haag, 1 december 2005.
Team Psycholoog “Versterk uw gewoontes!”. Onze visie "Vooral geschikt als u wil werken aan concrete oplossingen zonder eindeloos te praten" → Weinig kosten,
vanuit een herstelgerichte visie!
Werkveldconferentie 13 november 2014
‘Actieve kaderleden als compagnon voor een collega met een beperking’ ‘Collega’s maken het verschil – Hart voor arbeidsbeperkten – 24 november, Scheveningen.
College 3; persoonlijkheid en zelfstandigheid. Programma  Persoonlijkheid  Zelfstandigheid.
Mentale begeleiding Theoretische inleiding Zelfvertrouwen
Doelen van deze presentatie:
Motivatie en Demotivatie Melany Mol. Wat bespreken we? De leerkracht De klas De school.
Passie voor het vak Oog voor het kind
Synergie en ontmoeting Jale Simsek. Uit elkaar of naar elkaar toe Definitie kansarme migranten werkt negatief Uitgangspunt: naar elkaar toe groeien Doel:
Van samenwerken naar synergie John Kronenberg (Bartosz ICT) / Pepijn van de Vorst (Ordina) 11 mei 2016, TestNet Voorjaarsevent, Nieuwegein.
CPV Conflicthantering en persoonlijke veiligheid.
Sociale vaardigheden leren door buitensport. 1. Inleiding 2. Buitensportactiviteiten 3. Theoretische achtergrond 4. Inschrijvingsprocedure 5. Trainingsbijeenkomsten.
Toelichting op het ontwikkelen van digitale content.
In de rol van opleider 13 december Inhoud Taken en competenties rol opleider Leerstijlen Ontwikkelen naar zelfstandig leren Structureren en doceren.
Naar een professionele communicatie cultuur en profilering van de school.
Informatieavond 7 juni 2016 Agenda voor vanavond: 1.Welkom en toelichting op de avond 2.Visie en aantallen kinderen 3.Kaders vanuit school en overheid.
Clinic Bondsvergadering
Motiveren: de ins en outs!
Visie op zorg DOOSG – IVA SOG
„Om het eerlijk te houden krijgen jullie allemaal dezelfde opdracht:
Leerteam Flow.
xxxxxxxxxxxxxxx Reindert Westrik Tjitske Cazemier
Hoe schoolontwikkeling een feestje wordt op de werkvloer
(Hoog) Begaafdheid In-Zicht
Samenwerken en communicatie
Leidinggeven voor eerste verkoper
Leidinggeven voor eerste verkoper
Leidinggeven voor eerste verkoper
Evalueren om te leren vs. evalueren van het leren
Desirée Houkema – (Hoog)begaafdheid In-Zicht
SMART – leerdoelen opstellen
Stress management bij Autisme
De FoutenFabriek Frank Deuring
PERSOONLIJK LEIDERSCHAP
Workshop Hybride Techniekopleiders
Leiderschapsontwikkeling
Transcript van de presentatie:

Ontwikkelen = groeien Leren = (eigen) grenzen verleggen angstzone comfort zone angstzone leerzone comfort zone leerzone Dabrowski: overexcitabilities

Flow ZONE VAN NAASTE ONTWIKKELING ANGST FLOW VERVELING Csikszentmihalyi Flow ZONE VAN NAASTE ONTWIKKELING begeleiding leerproces constructieve feedback ANGST verlies van controle stress uitdaging FLOW focus optimale leersituatie VERVELING gebrek aan concentratie demotivatie vaardigheid

Kenmerken flow ervaring Externe Condities  Interne condities Duidelijk en bereikbaar doel Directe, constructieve feedback Uitdaging en vaardigheid in balans Volledige concentratie en focus Gevoel van controle over de activiteit of situatie De activiteit levert intrinsieke beloning Verlies van zelfbewustzijn Verlies van tijdsbesef