Gymzaal van de Toekomst WELKOM VvBN Interessegroep L.O. 23 jan 2013
Vakdocent bewegen en sport: beroep in beweging 2 april 2017 Vakdocent bewegen en sport: beroep in beweging Demografisch / Maatschappelijk Vergrijzing / ontgroening Zorg van 2e > 1e lijn > LO / sport (↑ Zelfmanagement) Vakinhoudelijk oa Pedagogisch / didactisch Verbreding van de rol (speelplein, buurt, ouders) Technologisch: Blended learning Wetenschappelijk oa tav motorisch leren Wat betekent dit voor de werkomgeving van de vakdocent in 2020?
Rol vakdocent sport en bewegen 2 april 2017 Rol vakdocent sport en bewegen De basis leggen voor levenslang beweegplezier en vitaliteit Doelstellingen: Inleiding in sport- en bewegingssituaties - variëteit aan aanbod en leerervaringen - leren over persoonlijke bewegingswensen - positieve bewegingsattitude is voorwaarde voor levenslang plezier Bijdragen aan gezondheid en actieve leefstijl Bijdragen aan persoonlijke en sociale ontwikkeling Hoe creëer je de ideale omgeving hiervoor?
Plan van eisen ‘gymzaal van de toekomst’ Stimulerende omgeving Attractieve bewegingssituaties Gevarieerd beweegaanbod talentherkenning Uitdagingen op je eigen niveau Optimalisatie (motorisch) leren Vastleggen van niveau / vooruitgang Meten en rapporteren van (leer)prestaties http://www.youtube.com/watch?v=b6fwZBY2O7A http://www.youtube.com/watch?v=BXy4TgfR3WA
Field lab : Innovaties Wensen vakdocenten vertalen in innovaties Publiek private samenwerking Praktijk gericht onderzoek : wat is effectief Samenwerking vakdocent - wetenschappers Onderwijs: tbv vakdocenten Inspiratieplek
Programma bijeenkomst tijd naam Thema 17.15 Tinus Jongert welkom 17.30 Hans Tromp Project Gymzaal van de toekomst 18.00 Ivo van Hilvoorde Project digitalisering van de gymles 18.30 Soep / broodjes 19.00 Joris Hoeboer Claes Brantjes De vakdocent als bron voor innovaties 19.25 Peter van Gastel Bewegingsonderwijs 2.0 19.50 Discussie/afronding