Marketing Arie Willem Stek 3 april 2007
Stichting LNP Inhoud 1.Terugblik op een half jaar Niki.nl 2.Strategie en activiteiten 2007
Stichting LNP Terugblik • Vrijdag 13 oktober 2006 gelanceerd • Pers: Nieuwspoort, nu.nl, vakpers en (klein) dagbladen • Introductiecampagne (on-line, radio, buitenreclame) • Uitrollen promotiemiddelen van Niki via abonnees • Groei abonnees van 15 naar 75 bedrijven • Groei database van naar op 1 januari 2007 • Webbezoek in twee-en-halve maand 2006: bezoekers ( direct / online-acties)
Stichting LNP
Groei van de huizendatabase van Niki.nl aantal woningen op niki.nlokt-06dec-06mrt-07 gepubliceerd (+) verkocht / verhuurd (-) actuele stand
Stichting LNP Marktaandeel Niki Totaal Nederland Marktgegevens Niki23-feb voorraad verkooptij djaarbasisop de siteverkooptijdjaarbasis % markt Groningen % Friesland % Drenthe % Overijssel % Gelderland % Utrecht % Flevoland % Noord Holland % Zuid Holland % Zeeland % Noord Brabant % Limburg % Nederland %
Stichting LNP Webstatistiek 2007 versus Unieke bezoekers Duur van het bezoek7,0 min.8,4 min. Woningtypen aangeklikt gem gem. 3 Interesseformulier % % Project url doorgeklikt % % Projecten in voorbereiding % %
Stichting LNP Webstatistiek 2007 versus Unieke bezoekers Duur van het bezoek7,0 min.8,4 min. Woningtypen aangeklikt gem gem. 3 Interesseformulier % % Project url doorgeklikt % % Projecten in voorbereiding % %
Stichting LNP Webstatistiek 2007 versus Unieke bezoekers Duur van het bezoek7,0 min.8,4 min. Woningtypen aangeklikt gem gem. 3 Interesseformulier % % Project url doorgeklikt % % Projecten in voorbereiding % %
Stichting LNP Webstatistiek 2007 versus Unieke bezoekers Duur van het bezoek7,0 min.8,4 min. Woningtypen aangeklikt gem gem. 3 Interesseformulier % % Project url doorgeklikt % % Projecten in voorbereiding % %
Stichting LNP Webstatistiek 2007 versus Unieke bezoekers Duur van het bezoek7,0 min.8,4 min. Woningtypen aangeklikt gem gem. 3 Interesseformulier % % Project url doorgeklikt % % Projecten in voorbereiding % %
Stichting LNP Webstatistiek 2007 versus Unieke bezoekers Duur van het bezoek7,0 min.8,4 min. Woningtypen aangeklikt gem gem. 3 Interesseformulier % % Project url doorgeklikt % % Projecten in voorbereiding % %
Stichting LNP
Wat onderscheidt niki.nl ? • Presentatie op woningniveau i.p.v. projectniveau. • Actueel, volledig en betrouwbaar. • Geen andere commerciële doelstellingen. • Naast actueel woningaanbod ook toekomstig aanbod van projecten in voorbereiding. • Kwaliteit verstrekte informatie (die bewaken we zelf).
Stichting LNP Krachtenveld in Nederland: Wonen
Stichting LNP Krachtenveld in Nederland ERGO on-line marketing op: 1. Google 2. Startpagina.nl, 3. msn.com 4. Nu.nl
Stichting LNP Externe doelgroepen • Potentiële abonnees • Woonconsument focus op interesse in nieuwbouw • Opiniebepalers • Vereniging Eigen Huis en Ministerie VROM • Pers • Overigen • Informatiecentra nieuwbouwlocaties • Woonpromotieorganisaties grote steden, zie
Stichting LNP
Activiteiten die Niki biedt • Promotiemateriaal en support • Publiciteit in landelijke, rtv (woon) media • Deelname aan tv-serie My first Home (mei-juni) • Advertenties in huis-aan-huis media • Aanwezigheid op woonmanifestaties/ start verkopen • On-line marketingactiviteiten en monitoring (banners, Google adwords en organic search)
Stichting LNP
Activiteiten die Niki vraagt • Vergroten naamsbekend / uitrollen promotieacties • Banners op alle sites van abonnees is een must • Tips voor vrije publiciteit en gratis banners /links • Aanbeveling bij potentiële abonnees • Complete invoer database en up-to date informatie
Stichting LNP
Niki.nl de zoekmachine voor nieuwbouw woningen Banners • Flash banners • Animated gif banners • Statische banners
Stichting LNP Niki.nl de zoekmachine voor nieuwbouwwoningen Niki banners en logo’s op projectensites abonnees
Stichting LNP Niki.nl de zoekmachine voor nieuwbouwwoningen Niki zeildoek op bouwborden zichtlocaties (kantoren abonnees, informatiecentra en langs snelwegen) • Niki schildjes op bestaande bouwborden
Stichting LNP Wat zijn onze toekomstplannen? • Groei naar volledig marktaanbod: • Ontwikkelaars / ontwikkelende bouwers (NEPROM en NVB) • Woningcorporaties • Gemeenten met vrije kavels • Uitbreiding van functionaliteiten van de website, zie presentatie Rob van de Schoot. • Samenwerken met regionale initiatieven en gebiedsontwikkelingen voorbeeld: Den Haag, Rotterdam, Almere, Eindhoven.
Stichting LNP Tenslotte • Niki is gestart vanuit de idee dat de consument zoekt naar een woning ipv. een project. • Niki brengt meer transparantie in de markt en dat leidt tot meer anoniem kijken en vergelijken voordat de consument zich bij ons meldt Daarom mijn stelling: Een lead via Niki is een betere lead dan een traditionele lead (via advertentie of projectbord)