Generatie Einstein Inez Groen

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

De Generatie Einstein over Herontwerp Rini Weststrate
De rol van ouders in de ontwikkeling van alcoholgebruik onder adolescenten Door Elisa De Jonghe Engels, R. & van der Vorst, H. (2008). De rol van de ouders.
Prima Pleegzorg Op volle kracht vooruit! 12 juni 2012
De Vrouw Toen God de vrouw schiep was hij nog laat bezig op de 6e dag.
Het samen verschillend doen
Het Horizon College en R.O.C. van Amsterdam heten u van harte welkom
we are young so let's set the world on fire we can burn brighter than the sun.
Marc Van Gils – Marc Mathyssen
“Zonder taal geen verhaal” .
Welkom bij deze bijeenkomst voor praktijkopleiders Met als thema: De jeugd van tegenwoordig Apeldoorn, 8 juni 2009.
Passie voor techniek Tune Techniek 8 november 2007 Inez Groen.
Communicatief gedrag + / -
Vraaggericht werken.
Hoe word je een ster? *.
SWV VO Midden-Brabant Wat beweegt de jeugd? 8 maart 2007.
Heb het goed hou het goed Corrie Blijdorp De Driehoek
levenslessen 7 % Steeds even klikken om verder te gaan !
De nieuwe professional. Generatieverschillen? Kenmerken van De Nieuwe Professional Nu zo rond de 18 jaar Digital Native Altijd online Leert online Communiceert.
Jongeren willen een eigen leven
Welkom 1 aan het bestuur en de leden van OXO aan alle (plus)ouders en (plus)grootouders aan alle aanwezigen.
Sportiviteit & Respect HC Twente 26 maart 2014
Levensvragen Over geluk…..
Wat maakt het leven zinvol?
Men vraagt zich soms af : waarom...
hoe autismevriendelijk ben ik
Workshop Relationele en seksuele vorming
Nieuwe generatie leerlingen & medewerkers in de gezondheidszorg
Paragraaf 5 Hollandse huisvrede.
HET CURRICULUM VITAE = VISTEKAARTJE NUMMER 2
Aquarellen van Marcel REYNAERT
Wet inburgering Heleen Veringa
Sociale media op school
Opvoeden van drukke kinderen
Les 3 Deze les duurt 90 minuten
Werken in de zorg KICZ bijeenkomst 11 november 2010.
Kankerspoken Drs. C.M. Kleverlaan psycholoog, programmamaker, auteur
2.1 Jong geleerd, oud gedaan
Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG)
Jeugd Pastoraat Westerkerk.
Hoe help ik mijn kind bij de studiekeuze?
Wat zijn waarden en normen?
Mannen en vrouwen Verschil?! Overeenkomst?! Naam: Mathilde den Boer
JONGEREN Pagina 24 t/m 50.
UITGAAN & ZINLOOS GEWELD
Presentatie: Over de grens
Op weg naar een Samenlevingsgerichte School De [naam school] wil ………………………
Jeugdcultuur Week 2 jongeren,peergroup en als het even anders gaat.
INTERVIEW. Hallo, Ik ben juf Isabelle. Ik geef les in het 1 ste leerjaar van de Sint-Stevensschool.
Methodiek: Plancyclus
Welkom ik maak me sterk.
Hand-out van de thema-avond 19 maart 2015 voor ouders en leerkrachten Verantwoordelijkheid geven... niet loslaten, maar anders vasthouden…
Lezen kan in alle talen over meertaligheid en leesbevordering Saskia Visser Wetenschapswinkel Taal, Cultuur en Communicatie.
Van bovenbouwer naar brugpieper … en de rol van ouders in deze fase.
Waar ga ik het over hebben? Wie ben ik (volgens mezelf)? Wat zijn mijn voornaamste interesses? Wat is verder belangrijk voor mij? Hoe denk ik over mijn.
Nestkleven in Hotel Mama: Wanneer ouders en bijna-volwassen kinderen samen onder één dak leven ‘Zoals het klokje thuis tikt’ Studiedag 13 mei 2016 Evie.
Onderzoek Generatie 2020 De leerkrachten van Deinze kregen eind vorig schooljaar voor het eerst te horen dat er een groot onderzoek zou zijn in Deinze.
Veilig Online. Wat als Facebook een dag niet werkte?
MOTIVATIE. Dromen en Idealen Jongeren dromen en hebben idealen.
Niet- confessionele Zedenleer. Wat is Niet- confessionele Zedenleer? (NCZ) = Zedenleer, maar niet gebaseerd op geloof, niet zomaar iets als waar aannemen.
Vroegtijdige zorgplanning in de thuissituatie Yolanda Hustings Kim Haesen.
Ouderbetrokkenheid 3.0 Uw kind Onze leerling.
Vijwilligerswerk met vreugde volhouden
“Iemand denkt aan mij en wil belangeloos iets voor mij doen”
Rochelle Commandeur VS1A
H1 Media en communicatie
Hoofdstuk 3 & 4 Thema Jongeren.
Huis van Dialoog vzw Villa Mescolanza
Ouderenmishandeling in migrantenfamilies
Transcript van de presentatie:

Generatie Einstein Inez Groen

Andere tijden...

Generaties?

Generatiekloof 1. Dat wij niet idealistisch meer waren 2. Dat wij brutaal waren 3. Dat wij lang haar/punkhaar droegen 4. Dat wij niet luisterden ...

Pubers blijven pubers Onzeker Rebellerend Experimenterend Autoriteit in twijfel trekkend Identiteitszoekend

Generatie Einstein 3 belangrijkste formerende omstandigheden: Internet Commercie Wij (Generatie X) als ouders

3. Doelgroepinsights Jongeren en informatieverwerking / jongeren en communicatie:

Generatie Einstein: 24/7 informatie Leidt tot: Einde automatische kennisautoriteit Speed of information Netwerkleren & netwerken

Commercie NL 4000 commerciele boodschappen per dag (VS 16.000) Welvaart + overdaad Keuzeoverload Keuzedruk Maatschappelijke druk Beeldtaal

Generatie Einstein: commercie Leidt tot: Mediasmart Functionaliteit Kritische blik Kwaliteitseisen

Terug naar af Grote wereld Internet, nieuws, kranten, tv Veranderde familiestructuren Veelvoud contacten/vriendschappen

Generatie Einstein: terug naar af Leidt tot: Groot belang familie en vriendschappen Roep om echtheid Kleinschaligheid Intimiteit

Waarden van jongeren Authenticiteit Respect Zelfontplooiing Gezelligheid

Wat ze denken: Niemand is alleen Niemand kan alleen iets bereiken: je hebt elkaar nodig Liefde, gezin, is het belangrijkst, de rest is voorwaardelijk Niemand weet alles Geld en/of status is niet het belangrijkst

Wat ze willen: Leuke baan Leuk huis Fijn gezin Vrienden Maar vooral: gelukkig worden, jezelf kunnen ontplooien, datgene doen wat je het beste kan

In communicatie zijn jongeren: Zelfverzekerd Assertief Eisen duidelijkheid Eisen eerlijkheid Eisen respect en gelijkwaardigheid Mediasmart Cynisch Kritisch Jong: puberaal

Thuis Dol op ouders Vindt het thuis gezellig en wil liever niet ergens anders wonen Gelooft in overleg Maar wil ook duidelijkheid en regels Want is kind of jongere, geen volwassene Luistert (in principe) naar ouders Stelt zich (in principe) redelijk op

In onderwijs Gebruikt een veelheid aan communicatiemiddelen Neemt autoriteit niet meer zomaar aan Is zelfbewust en kent de onderwijswereld Heeft hoge verwachtingen van school, leraren en inhoud Heeft nog veel meer andere dingen te doen dan alleen school Spreekt anders: jeugd- en msn-taal Vindt school/toekomst heel belangrijk Heeft andere invulling van waarden Vindt dat volwassenen het beter moeten weten en het goede voorbeeld moeten geven Wil duidelijkheid, eerlijkheid en respect

Dankzij internet en CGO zijn ze: Gewend te werken met wisselende teams/netwerken Gewend als team resultaat op te leveren Gewend dat het netwerk meer is dan de som der delen Gewend dat kennis gedeeld wordt Gewend dat je niet zelf alles hoeft te weten/kunnen Gewend beoordeeld te worden op competenties: communiceren, samenwerken, zelfvertrouwen, feedback ontvangen.. Maar ook geven Opgegroeid met dat internet, met dat sociale medium...