Informatieavond schooljaar

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
informatie-avond groep 5
Advertisements

Werkwijze groep
Werkwijze groep
Welkom!.
Informatie groep 7a Juf Willeke (ma-di) Juf Marlon (woe-don-vrij)
Informatieavond groep
Werkwijze groep
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Werkwijze groep
Groep
Welkom op de informatieavond van groep 7/8
Van groep 8B / 7 oktober  gesprekje over weekend  helpers (en andere klusjes)  eten en drinken: niet teveel (2 dingen)  verjaardagen (liever.
Welkom in groep 6.
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Welkom Op de informatieavond van groep 6. Nieuwe leerkracht Ervaring Omgang kinderen Thuis Kind op de eerste plaats Afspraak met de leerkracht Gymkleding.
Werkwijze groep 5a
Op de informatieavond van groep 6
Onderwerpen van deze avond
Werkwijze groep
Welkom op de ouderavond van de groepen 4
Informatie groep
Informatieavond Groep 6C
Informatieavond groep
Informatieavond groep 6 Welkom ! Leerkracht: Juf Saskia: ma di wo om de week Juf Ineke: wo om de week, do vrij.
Werkwijze groep 5A
Welkom op de informatieavond van groep 7
Welkom in groep 4b informatieavond ‘15-’16
Welkom op de informatieavond Praktische zaken “Kijkje in de groep”
Welkom.
Welkom op de informatie avond voor groep 7
Welkom op de informatieavond van groep 6a. Wat komt aan de orde? Voorstellen Praktische zaken Werken in de klas Kennismakingsgesprekken en spreekuur Sociaal-emotionele.
Basisschool Op De Horst
Informatieavond Groep 6C Welkom. Algemene schoolinfo Gym op donderdag om tot uur Bezoek tandarts, dokter etc. Klassensite foto’s,
Informatieavond groep 8.  Voorstellen  Vakken  Gang van zaken  Toetsing  Bijzondere activiteiten Deze avond is niet bedoeld voor het inbrengen van.
Basisschool Op De Horst
Informatieavond groep 8.  Voorstellen  Vakken  Gang van zaken  Toetsing  Bijzondere activiteiten Deze avond is niet bedoeld voor het inbrengen van.
Informatie cluster
Informatieavond groep 8.  Voorstellen  Vakken  Gang van zaken  Toetsing  Bijzondere activiteiten Deze avond is niet bedoeld voor het inbrengen van.
Informatie groep 4 Schooljaar Ochtendprogramma Inloop 8.15 tot 8.30 uur Inloop 8.15 tot 8.30 uur Kring - Trefwoord of viering Kring - Trefwoord.
Op de informatieavond van de groepen 5
Groep 5/6 René Hellingman
Welkom in groep 6D.
Er staat koffie voor u klaar!
Welkom!. Een voorstellen: Een voorstellen: Even voorstellen.
Welkom bij de info-avond van groep 6. Agenda Voorstellen Toelichting vakken Leerlingenzorg Algemene zaken.
Welkom bij de schatjes van groep 6! Van: Levi, Jari, Lieke, Janne, Nienke, Ties, Jasmijn, Nick, Lincy, Filipe, Fenne, Mitch, Dani, Anouk, Selina, Oskar,
Informatieavond schooljaar Clusters 7 en 8.
Schooljaar Juf Inge Maandag, dinsdag en woensdag (om en om). Juf Barbra Woensdag (om en om), donderdag en vrijdag. Juf Lisanne LIO stagiaire.
Informatieavond groep Maandag/dinsdag: Saskia van der Hoeven, Woensdag t/m vrijdag: Kyra Pronk Even voorstellen.
Welkom in groep 5MR Informatieavond 12 september 2016.
Informatie avond Groep 5-6 Basisschool Sint Jozef Noordhoek.
GROEP 7. Deze informatie kunt u nog eens nalezen op onze website! GROEP 7.
Deze informatie kunt u nog eens nalezen op onze website!
Welkom in Groep 6!. Wat gaan we doen?  Voorstellen  De leerstof van groep 6  Visie van de school  Mededelingen  Vragenrondje.
Groep 7. Dagprogramma (voorbeeld) Inloop Trefwoord Stil lezen Rekenen Spelling Eten.
Informatieavond groep 8.  Voorstellen  Vakken  Gang van zaken  Toetsing  Bijzondere activiteiten Deze avond is niet bedoeld voor het inbrengen van.
Informatieavond groep 8 1.  Voorstellen  Vakken  Gang van zaken  Toetsing  Bijzondere activiteiten Wat wordt er vanavond besproken? 2.
Welkom.
Informatie groep 5/6 dinsdag 5 september
Informatieavond groep dinsdag 5 september 2017
Informatieavond groep 8
Informatieavond groep 8
Informatieavond groep 6
Informatieavond groep 4
Groep
Informatieavond schooljaar
Welkom in onze groep! We hebben er zin in!
Informatieavond groep 5-6
Informatieavond groepen 8
Informatie cluster 7 Tessa
Transcript van de presentatie:

Informatieavond schooljaar 2019-2020 Cluster 6

Welkom Voorstellen Informatie cluster 6 Algemene informatie Mogelijkheid om in de klas te kijken

De meester en juffen uit groep 6 Even voorstellen: [zoek de valse stelling…] De meester en juffen uit groep 6

Rob 6A fulltime, 1x in de 2 weken BAPO Inmiddels heb ik 59 jaar scholing achter de rug. Ik heb een grote interesse in geschiedenis, aardrijkskunde en natuur. Sociaal gedrag in een groep is voor mij het belangrijkste. Ik speelde in een speelfilm met Robert Redford en Antony Hopkins. Ik woon bijna naast de school. Rob 6A fulltime, 1x in de 2 weken BAPO

Sylvia 6b Ik heb zelf ook op De Torenuil gezeten. Een spelletje tussendoor of even voorlezen vind ik fijn. Ik drink graag koffie. IJsselstein is mijn woonplaats. Zelf heb ik geen huisdier, maar wel in de klas. Sylvia 6b

En verder… Henny Bapo-dagen Rob Alma Op woensdag in 6B Emma Stagiaire 6B

En dan hebben we ook nog…: Tess 5b Gerry IB-er Marishka Gym op dinsdag Anneke en Ilse 5a

De klassenouders 6A: Diana en Liesbeth 6B: Iriz en Esther

Algemeen Wij willen graag om 08.30 uur kunnen starten, er is daarom geen tijd voor gesprekken voor schooltijd. Indien het werk niet af is, kan het voorkomen dat een leerling dit na schooltijd moet afmaken. Na 14:15 uur wordt er gebeld.

Continurooster Op de Torenuil eten alle kinderen hun lunch op school. Wij stimuleren de kinderen gezonde keuzes te maken. Wij vragen u om uw kind naast zijn of haar brood niet meer dan 1 snoepje en geen koolzuurhoudende frisdranken (cola etc.) mee te geven. Fruit en groenten zijn ook om 12 uur natuurlijk een prima aanvulling.

Snappet Voor de verwerking van de vakken spelling, taal en rekenen maken wij gebruik van de tablet. Bij deze vakken wordt ook regelmatig gebruik gemaakt van een schriftje. Wij zijn alert op de zithouding van kinderen en zorgen ervoor dat kinderen niet te lang in dezelfde houding/achter de tablet zitten.

Werken aan doelen i.p.v. een methode Rekenen Werken aan doelen i.p.v. een methode Bij rekenen leren de kinderen dit jaar: Rekenen met 10.000-tallen Deeltafels met rest Oppervlakte en omtrek Schaalnotatie Breuken Grote vermenigvuldigingen Coördinaten Kolomsgewijs optellen en aftrekken

Tip Kinderen met een digitaal horloge weten sneller hoe het werkt met de digitale tijden!

Taal actief De nieuwe taalmethode – vakinhoudelijk Zelfstandig naamwoorden, bijvoeglijk naamwoorden, lidwoorden Persoonsvorm en onderwerp Tegenwoordige tijd/verleden tijd Enkelvoud/meervoud Afkortingen

Lezen Een kwartier per dag hardop lezen verbetert het leesniveau. Wissel de manier van lezen af. Vragen stellen over de tekst bevordert het begrijpend lezen. Positieve feedback en succeservaring zijn heel belangrijk!

Het maakt niet uit wat uw kind leest, maar dat hij/zij leest Tip Het maakt niet uit wat uw kind leest, maar dat hij/zij leest

Sociale vaardigheden Wij besteden op school veel aandacht aan sociale omgangsvormen: Wij gaan voor groen: omgangsprotocol Maandslogans + poster kids tegen zinloos geweld Dit schooljaar komt er een nieuwe methode Klasbouwers Taakspel Inspelen op groepsdynamiek

TOM-onderwijs in cluster 5/6 De vakken zijn verdeeld onder de leerkrachten. Iedere leerkracht heeft zijn specialiteit. Bij culturele vorming tekenen kinderen in op techniek en materialen, eens in de zes weken doet cluster 4 mee met CV. Het TOM-onderwijs vindt op alle middagen plaats.

Wereldoriëntatie

Aardrijkskunde Topo-toetsen zijn nieuw dit schooljaar. Thuis oefenen kan ook via de computer. De toetsen worden op papier gemaakt!

presentatie informatieavond per groep 2012 Engels Dit jaar starten wij vanaf groep 1/2 met Engels onderwijs.​ Wij gebruiken de methode Join In Doel is om vertrouwd te raken met de Engelse taal​ Opbouw in verwachtingen van leerlingen (van luisteren naar spreken)​ Activerende werkvormen ​ Doeltaal is voertaal (leerkracht spreekt voornamelijk Engels)​ Meer informatie in de eerstvolgende schoolkrant   presentatie informatieavond per groep 2012

Begrijpend lezen

Gym Wanneer? Dinsdag bij juf Marishka Donderdag bij Juf Sylvia en meester Rob Douchen is gewenst. Als kinderen deodorant gebruiken dan graag een roller. Meiden met lang haar, graag het haar in een staart tijdens de gym.

Gymkleding is op school verplicht Gymkleding is op school verplicht. Dit houdt in dat uw kind altijd zijn gymschoenen en gymkleding (rokje/korte broek t-shirt/hemdje) bij zich moet hebben.

Huiswerk Groep 6 is een pittig jaar. Hiermee kunt u uw kind thuis helpen: Spreekbeurt voorbereiden Toetsen wereldoriëntatie leren Rekenen: tafels oefenen en oefenen met klokkijken (digitaal en analoog) Een kwartiertje lezen per dag

Tip Een agenda is handig voor het opschrijven van het huiswerk. Deze hebben alle kinderen gekregen. We oefenen op school met het gebruik hiervan.

Website www.detorenuil.nl Op de website kunt u o.a. de Oehoe, schoolkrant en verlofformulieren vinden. We gaan na de herfstvakantie over op de APP.

Social Media Wat verwachten wij van u: Als u uw kind gebruik laat maken van sociale media d.m.v. bijvoorbeeld een smartphone met internet, verwachten wij ook dat u uw kind hierin begeleidt. Kijk af en toe mee met uw kind, ga het gesprek met elkaar aan.

Zichtbaar Leren Middels Zichtbaar Leren proberen wij kinderen nog meer te betrekken bij hun eigen leerproces. Zij leren doelen te stellen en inzicht te krijgen hoe zij deze doelen kunnen behalen. In de klassen kunt u zien hoe dit in de praktijk wordt toegepast. (succescriteria, leerkuil, portfolio)

presentatie informatieavond per groep 2012

Jaarplan Invoeren van nieuwe methode sociaal emotionele ontwikkeling​ Invoeren nieuwe aanpak begrijpend lezen (Close reading)​ Invoeren Join In, nieuwe methode Engels (vanaf groep 1/2) ​ Oriënteren op vernieuwing methodes WO en verkeer​ Zichtbaar leren blijven verdiepen en borgen​ ICT: de vernieuwingen binnen Snappet blijven volgen en doorvoeren

Rapporten De rapportcyclus ziet er als volgt uit: Rond oktober / november: OK-gesprekken Februari: rapport 1 inclusief CITO-resultaten Juli: rapport 2 inclusief CITO-resultaten

OK-gesprekken Doel: ouders en kinderen meer betrekken bij het leerproces van het kind De dag van het gesprek kan u zelf inplannen. Het OK-formulier moet digitaal worden ingevuld en gaarne ook weer digitaal minstens een week van tevoren worden terug gestuurd. Deze dient als leidraad voor het gesprek.

Tot slot Wij horen graag uw suggesties om deze avond te verbeteren: - Welke informatie mist u? - Welke informatie is overbodig? Deze PPT kunt u terug vinden op de klassenpagina. Voorstellen klassenouders. Dank voor uw aandacht!

Mogelijkheid om in de klas te kijken Heeft u nog een vraag? Stel ze aan de leerkracht!