Werkwijze aanvragen Myhandicap gemeente Mol 16/05/2019
Inhoudsopgave Organogram Hoe het begon… Dienst Seniorenplus Permanentieteam Werkwijze permanentieteam Werkwijze aanvragen IVT/IT Samenwerking FOD Wat missen wij?
Organogram gemeente Mol
Hoe het begon…
Dienst Seniorenplus
Permanentieteam Administratieve dienstverlening Thuiszorg Gemeentelijke premies Aanvragen IVT/IT, ZOZ en ZZZ Pensioenaanvragen Administratieve ondersteuning Thuiszorg Doorverwijzing Vervoer Poets Warme maaltijden/klussendienst Psycho-sociale ondersteuning Info / sensibilisering Doorverwijzing projectteam Doorverwijzing bewonersteam Seniorenantennes / infomomenten
Werkwijze Permanentieteam Open deur elke werkdag 9u – 12u en donderdag van 16u – 18u Daarnaast op afspraak Uitgangspunt – zo toegankelijk mogelijk zijn voor de Molse senior en persoon met een beperking
Werkwijze aanvragen IVT/IT Doorverwijzing of rechtstreeks Op permanentie – basisinfo Aanvraag op afspraak (gemiddeld 2u) Dossier wordt goed onderbouwd Laten mensen zelf info opvragen Indien nodig doen we dit voor hen
Werkwijze aanvragen IVT/IT Opvolging dossier Informeer bij huisarts Contacteer ons indien je lang niets verneemt Kom langs bij ontvangst van brieven Kom langs met beslissing – rechtenuitputting Bij problemen – volledige dossieropvolging Eén collega onderlegd in de materie
Samenwerking FOD Eenvoudige vraag – contactformulier Complexe vraag/probleem – rechtstreeks aanspraakpunt Mogelijkheid dossierbespreking tijdens zitdag Mailverkeer
Wat missen wij? Betere samenwerking tussen dienstverleningsorganisaties (intern en extern) Wisselwerking eigen diensten Moeilijkheden door privacywetgeving FOD: ICT, briefwisseling Betere opvolging dossiers Kanttekening: personeelsbezetting