Werkwijze aanvragen Myhandicap gemeente Mol 16/05/2019.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Digitaal sociaal huis - 25 oktober 2010 DIGITAAL SOCIAAL HUIS.
Advertisements

Sociaal infopunt- sociaal huis •Elke gemeente/stad is verplicht om een sociaal huis uit te bouwen Decreet Lokaal Sociaal beleid.
UITZONDERLIJK VERVOER Update via View > Header and Footer2 UITZONDERLIJK VERVOER Nieuwe reglementering sinds 1 juli 2010.
WELKOM Anne-Marie Bouweraerts Underwriting Development Manager for Belgium and Holland VPF info vergadering 24 november 2013 Sas van Gent.
Infosessie voor intermediairen
“Wij werken toevallig waar U woont”
RSZ-ONSS Studiedag DMFA - 11 maart DMFA-ondersteuning via Internet R. Van Lerberge, SmalS-MvM.
D IENST W ONEN Infosessie voor intermediairen 1. O VERZICHT V OORSTELLING 1. algemeen – organigram – missie – doelstellingen – problematiek – kernopdracht.
P ROOT I NEKE Opleiding : Bachelor sociaal werk Afstandsonderwijs.
Integraal werken: tijd, mensen en middelen?…
Detentie Antwerpen VDAB.
Een project van Samenlevingsopbouw West-Vlaanderen vzw i.s.m. de lokale besturen.
Samenwerking POD MI, KSZ, RR en DVZ Provinciale ontmoetingen – herfst 2010.
OVERZICHT Wat is de rechtenverkenner Zoekmogelijkheden –van A-Z / trefwoord –doelgroep / thema –persoonlijk profiel Handige tools –algemene rechten verbergen.
Welkom!.
Inhoud Inleiding Aanleiding Historiek Het e-dossier Tips andere besturen.
Programma 1. Schets kader en bedoeling omgevingsanalyse 2. Aard en proces van de analyse 3. Presentatie van het ontwerp van omgevingsanalyse 4. Bespreking.
‘Ontvoogding woningkwaliteitsbewaking’ Overzicht besluit: aanvraag, beslissing, toekenningscriteria, opdrachten.
Klachtenbeheer binnen de FOD P&O
Evaluatie van een proces
Een lokale productencatalogus als ondersteuning voor een digitaal sociaal huis.
Opvoedingswinkel Gent WZO Sluizeken Tolhuis Ham 16/11.
Dienst Wonen - Stad Gent
Ondersteuning van mantelzorgers Vlaams Patiëntenplatform vzw 27 april 2009 Gent.
Welkom.
De gemeente zorgt ervoor
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven november Doelen Programma Dienstverlening aansluiten wensen en behoeften klant voldoen aan wettelijke eisen denken.
1 1 ZO ZEIST Bouwen aan Brieven Juni Programma Welkomstwoord Dennis Vork (Afdelingsmanager Publiek & Dienstverlening) ‘De.
Het E-loket ® burgerzaken
Producten & Werkprocessen
Programma Vereenvoudiging en uniformering subsidie DBI bijeenkomst het Nieuwe Handelsregister 4 december 2012.
MANTELZORGCOACH.
Durven met dienstverlening Ellen Bocher – coördinator interne ondersteuning gemeente en ocmw.
Diensten maatschappelijk werk (DMW) van de ziekenfondsen Bond Moyson Christelijke Mutualiteit Liberale Mutualiteit Onafhankelijk Ziekenfondsen Neutraal.
Het dienstverleningsproject Stad Aalst 15/10/2015 Bart Baele Directeur Externe dienstverlening.
Omgevingsvergunning: betere dienstverlening door integratie en digitalisering vergunningsverlening? Durven met dienstverlening 15 oktober 2015 Ranja Van.
Positionering Dienst maatschappelijk werk (DMW) van een ziekenfonds.
Bijeenkomst 16 april 2015 Transferverpleegkundigen.
MEE Groningen Algemene presentatie. 2  Mensen met een verstandelijke, lichamelijke beperking en/of een chronische ziekte  Anderen die beperkingen in.
VOORSTELLING ‘…Als je niet weet waar te beginnen…’
Pag. 1 Elementen van een goede presentatie: » Voorstellen van uw bedrijf; » Waarin onderscheidt uw bedrijf zich van anderen in de markt; » Op welke manier.
Decreet Lokale Diensteneconomie Rol van RESOC en FORUM Lokaal Werkgelegenheidsbeleid.
Geletterdheid in CVO 20 mei 2016.
Producten & diensten in vijf hoofdsoorten dr. D. Wienke (in opdracht van de MOgroep)
Dienstverlening aan de burger HOE ERVAREN BURGERS MET EEN CHRONISCHE AANDOENING DE OVERHEIDSDIENSTVERLENING?
Jaarvergadering Verder Limburg, Beter Brein 18 juni 2016.
Preventieve woonbegeleiding De praktijk vanuit OCMW Ravels.
School– en studietoelagen Het nieuwe Digitaal Aanvraagformulier Overzicht voor Intermediairen 19/09/2016 │1.
Boons Elke Kaers Jan Langer thuis wonen via het dagverzorgingscentrum “Den Boulevard”
Dienst Wonen - Stad Gent
Tools i.f.v. een vlot verloop van de CSR
Nieuw decreet Lokaal Bestuur & Nieuw decreet Lokaal Sociaal Beleid
School– en studietoelagen Het nieuwe Digitaal Aanvraagformulier
Slachtofferhulp (CAW) na rampen
Maak GATS kenbaar in je gemeente !
Inloophuis dementie 1.
RISICOMANAGEMENT BIJ PARTNERGEWELD De actieradius van het parket
Vluchtelingen, duurzaam, op weg naar een eigen zaak
Sociaal Juridische Dienstverlening
ESF-ondersteuning voor bedrijven
Centrum voor Jeugd en Gezin Midden-Limburg
Slachtofferhulp (CAW) na rampen
Uitstroomgesprekken.
Opvolging Rondetafel kinderarmoede
My Handicap – Indienen, opvolgen & wijzigingen melden.
Een sociaal proces: van 20 blz. papier, naar 20 minuten aandacht…
HET Sociaal huis knokke-heist
Organisatiestructuur
Personen met een beperking Samenwerking met de FOD SZ – DG HAN
Je kinderopvang privatiseren: hoe beslis je dat?
Transcript van de presentatie:

Werkwijze aanvragen Myhandicap gemeente Mol 16/05/2019

Inhoudsopgave Organogram Hoe het begon… Dienst Seniorenplus Permanentieteam Werkwijze permanentieteam Werkwijze aanvragen IVT/IT Samenwerking FOD Wat missen wij?

Organogram gemeente Mol

Hoe het begon…

Dienst Seniorenplus

Permanentieteam Administratieve dienstverlening Thuiszorg Gemeentelijke premies Aanvragen IVT/IT, ZOZ en ZZZ Pensioenaanvragen Administratieve ondersteuning Thuiszorg Doorverwijzing Vervoer Poets Warme maaltijden/klussendienst Psycho-sociale ondersteuning Info / sensibilisering Doorverwijzing projectteam Doorverwijzing bewonersteam Seniorenantennes / infomomenten

Werkwijze Permanentieteam Open deur elke werkdag 9u – 12u en donderdag van 16u – 18u Daarnaast op afspraak Uitgangspunt – zo toegankelijk mogelijk zijn voor de Molse senior en persoon met een beperking

Werkwijze aanvragen IVT/IT Doorverwijzing of rechtstreeks Op permanentie – basisinfo Aanvraag op afspraak (gemiddeld 2u) Dossier wordt goed onderbouwd Laten mensen zelf info opvragen Indien nodig doen we dit voor hen

Werkwijze aanvragen IVT/IT Opvolging dossier Informeer bij huisarts Contacteer ons indien je lang niets verneemt Kom langs bij ontvangst van brieven Kom langs met beslissing – rechtenuitputting Bij problemen – volledige dossieropvolging Eén collega onderlegd in de materie

Samenwerking FOD Eenvoudige vraag – contactformulier Complexe vraag/probleem – rechtstreeks aanspraakpunt Mogelijkheid dossierbespreking tijdens zitdag Mailverkeer

Wat missen wij? Betere samenwerking tussen dienstverleningsorganisaties (intern en extern) Wisselwerking eigen diensten Moeilijkheden door privacywetgeving FOD: ICT, briefwisseling Betere opvolging dossiers Kanttekening: personeelsbezetting