Personeel werven Zorg & Welzijn

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
TagCloud Alle wervingsmiddelen onder 1 dak.
Advertisements

DÉ PORTAL VOOR ISOLEREND NEDERLAND
Livy BV Randstad BM Almere Introductie Livy Professional De online oplossing voor professionele woning transacties.
Social media gebruiken om een baan te vinden
1. Introductie 2. Voor wie? 3. Productomschrijving 4. Wat levert het op? 5. Wat kunt u verwachten? 6. Voordelen Waarvoor Werken aan vindbaarheid Doelgroep.
Anders Denken = Anders Doen! VERNIEUWEND ONDERNEMEN EN NETWERKEN “New roads towards the Labour Market: web based employment services of the JobCreator”
De kracht van HBSoftware B.V Als uw markt verandert, verwachten uw klanten dat u daar snel op reageert. Wij kunnen u daarbij helpen. Vanuit onze branchefocus.
De Banenbeurs is een uniek concept dat zich richt op werkzoekenden met een (v)mbo-, of hbo-opleiding die werk zoeken in de eigen regio. “Een banenbeurs.
> Zoekt u personeel? En wilt u  goed zichtbare vacatures?  gekwalificeerde kandidaten?  een vlot wervingsproces?  tegen lage kosten? Kies voor MKB.
Games in marketing. Hoe kunnen games uw marketingstrategie naar een hoger plan tillen?
Het Werving & Selectiebureau voor het onderwijs!
Presentatie nieuwe media
CRM vs SCRM Yana Callaert – 3 MAS. Marketing Bij traditionele marketing verloopt de communicatie vooral in één richting; het bedrijf adverteert en de.
Verpleging en Verzorging
Wat kunnen wij voor uw organisatie betekenen ? Even voorstellen
De kracht van Herke ICT Group Herke is gespecialiseerd in automatisering en optimalisatie van bedrijfsprocessen in de bouw. Als marktleider in rolgebaseerde.
De kracht van HBSoftware
Ontwikkeld door Anne Coppens en Carlo Verhaar les 11 - Google I-C1#, datum.
FINACE :: THINK, BUILD, OPERATE. Recruiting Center Werving en Selectie – Recruitment - Sourcing.
Wouter Mennen & Paul van Ulft
| Dé werving & selectie specialist voor de sport! Uw vacature, onze uitdaging!
Het nieuwe solliciteren:
De kracht van NACHON Sinds 1991 zijn wij specialist in transportautomatisering. Transportmanagement zit in ons DNA. Onze focus ligt volledig op de ontwikkeling.
Online marketing Expert (in een week)
Cijfers & Trends Ondernemen In de Kappersbranche 1 april 2015.
managen van de instroom
Iedereen gebruikt social media.
Centrum voor herstellende verslaafden en hun naasten
EFFECTIEVE INZET VAN ONLINE MARKETING Lennen Oldenbeuving & Adis Nazareet.
Arbeidsmarkt Als je op de markt loopt zie je om je heen verschillende kopers en verkopers. De vraag naar een product bestaat uit de mensen die een product.
Arbeidsmarkt Is een verzamelnaam voor diverse plekken waar werkzoekenden en werkgevers elkaar ontmoeten. BvB 2014.
UVW LinkedIn Presentatie
“Digi-bord toepassing sollicitatietraining” Doeworkshop voor arbeidsconsulenten Tom, Trainer.
Praktische handleiding voor De digitale community op Part-up.
1 Richting nieuwe Woonvisie Den Helder Raadscommissie S&B 23 november 2015.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
De bibliotheek van de toekomst met Social CRM. In deze presentatie Wat betekent de maatschappelijke bibliotheek voor de communicatie? Welke communicatie.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
FOCUS IN ACQUISITIE Welkom bij de workshop Presentatie: Herma Wichman specialist in een heldere focus en strategie.
SERR Meeting Naar een sluitende aanpak voor werkgevers.
Het is een noodzaak voor het bedrijfsleven om online aanwezig te zijn Maar veel kleine bedrijven zijn terughoudend om dit te doen, als gevolg van de tijd.
Campagne en coalitievorming Contact met politieke partijen 30 januari 2014.
MEER RESULTAAT MET MOBIEL WEB-MARKETING Your Logo Here 2016.
Winkelen 3.0 Hoofdstuk 6 Marketing. Inhoud 1 Eerst langs alle haltes 2 Verkoop 3 Omgaan met geld in een bedrijf 4 Logistiek 5 Wat doen leidinggevenden?
Hoe maak je een presentatie die mensen kan overtuigen van jouw idee.
LET’s get Social.
Welkom in “de Bovenkamer”
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Anders kijken, anders doen
Lean Six Sigma - Verbetermanagement
Arbeidsmarkt GHZ in beeld 6 april 2017
Gedrag in organisaties Hoofdstuk VIII
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
Welke leerpunten nemen we mee van de eerste twee jaar?
Uitkomsten Beste Werkgevers
Marktanalyse voor fysiotherapeuten. Marktanalyse voor fysiotherapeuten.
Leren op de werkvloer Leren gebeurt niet vanzelf Wij ondersteunen deelnemers daarom in hun eigen praktijk. Hiervoor hebben wij een innovatieve methodiek.
Les: Online Marketing Keuzevak Marketing.
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
ASAP-TIPS VOOR DE HR-PROFESSIONAL
Leden NOA Diana van Oudenaaren & Danny Jansen
Vacatureteksten schrijven
Elvie Pepper 29 maart 2019.
Alternatieve sollicitatiemethodes (extract)
Dienstverlening Krikke Consult
Wij komen centraal te staan !
Gebruik VDAB-zelfbedieningstools
Hoe zijn wij als inwoner betrokken geraakt?
Doelen, verlangens, behoeftes en drijfveren
Presentatie van: Logo van je bedrijf.
Transcript van de presentatie:

Personeel werven Zorg & Welzijn

DE ARBEIDSMARKT 01 02 03 Zorg en Welzijn ZORG & WELZIJN MEER VACATURES In de zorg werken 1,1 miljoen werknemers: 14% van alle werknemers in Nederland. Ruim een derde (37%) werkt in de verpleging, verzorging en thuiszorg (VVT). Ruim een kwart (26%) werkt in een ziekenhuis en 15% in de gehandicaptenzorg. De overige branches zijn kleiner. MEER VACATURES 02 In 2018 zijn er naar schatting ruim 130.000 nieuwe vacatures ontstaan in de zorg. Voor 2019 gaat UWV uit van een stijging naar meer dan 140 duizend vacatures. VEEL MOEILIJK VERVULBAAR 03 Bij de huisartsen en overige gezondheidscentra is het aandeel werkgevers met moeilijk vervulbare vacatures het meest toegenomen, van 9% in 2016 tot 24% in 2018.

DE ARBEIDSMARKT 01 02 03 04 Zorg en Welzijn WERVINGSMETHODEN Doorgaans worden de ‘traditionele’ wervingsmethoden gebruikt om de vacatures uit te zetten, zoals; vacaturesites, eigen netwerk, de krant en de eigen website en bemiddelaars ARBEIDSMARKT 02 In de zorg werken 1,1 miljoen werknemers:14% van alle werknemers in Nederland. Ruim een derde (37%) werkt in de verpleging, verzorging en thuiszorg (VVT). Ruim een kwart (26%) werkt in een ziekenhuis en 15% in de gehandicaptenzorg. SCHAARSTE 03 In 2018 zijn er naar schatting ruim 130.000 nieuwe vacatures ontstaan in de zorg. Voor 2019 gaat UWV uit van een stijging naar meer dan 140 duizend vacatures. RESPONS 04 Doorgaans komen via de bovengenoemde wervingsmethoden enkel de actief werkzoekenden af, aangezien de overige personen niet op zoek gaan naar vacatures. Doordat deze doelgroep zo klein is, zal het respons op deze vacatures laag zijn.

DE OPLOSSING 1 2 3 4 VACATURE CAMPAGNE TESTPLAN UNIEKE PAGINA Zorg en Welzijn DE OPLOSSING Bij Online Leadbox hebben wij een moderne effectieve methodiek ontwikkeld. Deze methodiek motiveert latent werkzoekenden om te solliciteren bij jouw bedrijf. Wij doen dit via een unieke combinatie van recruitment en data gedreven online marketing. Hoe deze methodiek werkt lees je hieronder. 1 2 3 4 VACATURE CAMPAGNE TESTPLAN UNIEKE PAGINA OPTIMALISATIE Een ervaren recruiter neemt jouw vacature op zodat ze aantrekkelijk genoeg is voor nieuw te werven personeel. Er wordt een wervingscampagne ingericht onder jouw doelgroep via microtargeting. Wij testen en optimaliseren de campagne op basis van data waardoor er maximaal resultaat wordt behaald. Jouw vacature wordt geplaatst op een unieke en goed responderende pagina. En via data analyse geoptimaliseerd. Jouw campagne en pagina worden voortdurend geoptimaliseerd gedurende de looptijd.

DE METHODE 01 02 03 04 Zorg en Welzijn IDENTIFICEREN KLASSIFICEREN Bepaal de doelgroep waarin uw ideale kandidaat zich online bevindt. KLASSIFICEREN 02 Ga er van uit dat er verschillende soorten mensen in deze doelgroepen zitten. En benader deze zoals ze benaderd willen worden. MOTIVEREN 03 Motiveer ze hiermee om op de advertentie te klikken en de vacaturepagina te lezen. CONVERTEREN 04 Haal deze bezoekers over om in contact te treden. En motiveer ze vervolgens in dit contact om te solliciteren

FUNCTIE VERPLEEGKUNDIGE ADVERTENTIE VOORBEELDEN RATIONEEL EMOTIONEEL SOCIAAL

FUNCTIE VERPLEEGKUNDIGE VACATUREPAGINA UNIEKE PAGINA Onze vacatures bestaan uit unieke aantrekkelijke en eerlijke vacaturepagina’s. Hierdoor voelen meer mensen zich aangesproken. CONTENT RECRUITER De pagina wordt samen met de recruiter ingericht en vormgegeven waardoor je de beste wervingsteksten hebt die er zijn. PSYCHOLOGIE Deze pagina’s zijn zo opgebouwd dat iedereen haar motivatie kan vinden om te solliciteren. Zo trek je meer sollicitanten aan. A/B TESTEN Deze pagina’s worden uitvoerig getest zodat we snel tot een maximaal responderende variant komen waarmee je toeval uitsluit.

KLANTEN UMC Utrecht Careyn ‘s Heeren Loo DIchterbij Altrecht Zorg en Welzijn KLANTEN Careyn UMC Utrecht Verzorgende IG in de Wijk, Verzorgende IG, Acute DIenst Apothekersassistenten Bereidingen, Apothekersassistenten Ziekenhuisapotheek DIchterbij ‘s Heeren Loo Nachtbegeleider, Begeleider Ouderenzorg, Begeleider MVG, Begeleider Flex, Arts Verstandelijk Gehandicapten Integraal Begeleider VG, Persoonlijk Begeleider NAH Altrecht ToCare Zorgprofessionals Verpleegkundig Specialist, Verpleegkundige, Psychiater, Doktersassistenten Begeleider EVMB/EMB MedWay People B.V. Intensive Care Verpleegkundigen

FUNCTIES / PRESTATIES Resultaten FUNCTIE BEREIKTE PERSONEN GEINTERESSEERD CONTACTEN AANGENOMEN Verzorgende IG in de Wijk 18.847 2.630 169 Apothekersassistent 37.278 895 135 Begeleider Ouderenzorg 16.744 1.620 42 88 Verzorgende IG 21.496 1.938 30 Doktersassistent 8.787 923 112.563 653 40 Persoonlijk Begeleider NAH Begeleider Gehandicaptenzorg 17.517 2.794 55

DATA ANALYSE Profiel DE SOLLICTANT IS EEN VROUW VOORAL VIA FACEBOOK TUSSEN 25 EN 34 VANAF EEN MOBIEL UIT DE ZELFDE GEMEENTE ALS DE ZORGINSTELLING SAMSUNG GALAXY S7 SOCIALE BESLISSER REAGEERT OP DINSDAG EN DONDERDAG

Voordelen Vaste methodiek 01 Inzicht in data 02 Via onze campagne opstelling bereik en borg je als opdrachtgever een blauwdruk die ook volgende wervingscampagnes succesvol maakt Inzicht in data 02 Door het delen en vertalen van de data die gegenereerd wordt doe je nieuwe inzichten op. En leer je altijd bij over je doelgroep Eenvoudig te dupliceren 03 Als de methodiek eenmaal staat en succesvol is kan deze gemakkelijk gedupliceerd worden waardoor volgende campagnes goedkoper en effectiever kunnen worden gestart Optimaliseren op basis van feiten 04 Toeval wordt uitgesloten in deze aanpak omdat er optimalisatie plaatsvindt ingegeven door feiten Vanaf €500,00 per vacature 05 Wij werken voor een tarief vanaf €500,00. Sommige vacatures zijn makkelijk in te vullen. Andere lastiger. €500,00 is het starttarief van een periode van 8 weken.

Effectief online werven Communicatie, verantwoording, afstemming en bereikbaarheid staan centraal in de manier waarop Online Leadbox graag samenwerkt met haar opdrachtgevers. In de ideale setting fungeren wij als partner van de opdrachtgever en staan wij gedurende de samenwerking in nauw contact met alle betrokken partijen. Personeel is schaars en doen wat je altijd al deed werkt gewoonweg niet meer. Graag willen wij je helpen om je uitdagingen op het gebied van recruitment op te lossen met onze unieke en effectieve aanpak. Voel je welkom. Met vriendelijke groet, Team Online Leadbox info@onlineleadbox.nl 033 785 0579

Maak snel een afspraak: Ervaring in uw branche! Voor diverse toonaangevende bedrijven in uw branche hebben we met onze methodiek succes geboekt. Hierdoor hebben we geleerd hoe we efficiënt tot succes kunnen komen. Mag ik u presenteren wat ik voor u kan betekenen? Maak snel een afspraak: Rob Veltkamp 06 30867660 / 033 785 0579 rob@onlineleadbox.nl

Bedankt See You Next Time Online Leadbox Adres Paasbosweg 8 3862 ZS te Nijkerk Openingstijden Maandag– Vrijdag: 08:00 tot 17:00 Email info@onlineleadbox.nl Telefoon 033 785 0579