VERWACHTE UITKOMST VERWACHTE IMPACT DOELGROEPEN

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Globalisering een uitdaging voor het beroepsonderwijs Frans van Vught Congres Grensverleggend Samenwerken Rotterdam, 19 september 2008.
Advertisements

KA2 voor de volwasseneneducatie. Strategische partnerschappen (KA2) • Van eenvoudige kleine samenwerking tot grootschalige projecten om innovatieve middelen.
Centrale werkwinkel D:
Beurzen voor studenten Studie en stage Erasmus+ Actielijn 1 - Individuele leermobiliteit Versie november 2013.
GRUNDTVIG & KA1 14/02/2014. De hoofdlijnen van Erasmus+ DRIE kernacties (key activities): 1.Leermobiliteit voor individuen 2.Samenwerking voor innovatie.
WORKSHOP GESLAAGD IN HET VAK: ROC MONDRIAAN – DE HAAGSE HOGESCHOOL 3 OKTOBER 2013 ONDERNEMERSCHAP EN ONDERWIJS.
1 Lifelong Learning Programme GRUNDTVIG Multilateral project INTEGRA Integratie kit voor Migranten – Basis taalvaardigheden om te kunnen omgaan met financiële.
Regiopartnerschappen Schoolbesturen internationaliseren in samenwerking met scholen en andere organisaties in de omgeving Judith Dayus-Brouwer.
WORKSHOP GESLAAGD IN HET VAK: ROC MONDRIAAN – DE HAAGSE HOGESCHOOL 3 OKTOBER 2013 ONDERNEMERSCHAP EN ONDERWIJS.
Stichting RechtenOnline
Waar een kleine gemeente groot in kan zijn Schaal van een kleine gemeente vraagt samenwerking: -Inhoud -geografisch Kleinere teams Minder formatie plaatsen.
Strategische partnerschappen 2014 – 2020
Handicap + studie nieuwe stijl Congres OCW Studeren met een functiebeperking Utrecht, 24 november 2011.
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
Toekomst van de e-Infrastructuur
Stichting RechtenOnline ICT in het juridisch onderwijs.
Women in Europe for a Common Future WECF Moving People for a World in Balance Moving People for a World in Balance
Take Care Project: Gezondheidstaalgids voor migranten periode: 1 november oktober 2014.
Samenwerking tussen academisch en professioneel HO Een Europese kijk Hans Vossensteyn Studiedag Associatie K.U. Leuven “Hoger onderwijs: binair, complementair,
0 Centrum WeST: Het Centrum voor Werken en Studeren.
Strategische partnerschappen Erasmus+ Actielijn 2 - Samenwerking voor innovatie en goede praktijken Versie november 2013.
Universal Design for Learning 24/09/2013 UGent Karen Leyman.
Onderzoek door lerarenopleiders: praktijkgericht en academisch?
WAT KAN HET LEONARDO DA VINCI PROGRAMMA VOOR U BETEKENEN? Brussel, 26 november 2009.
Study visit Helsinki 17/10 – 21/10/2011 Better working Skills Through Lifelong Adult Education Chris du Pont.
Knowledge Alliances & Sector Skills Alliances
KA2 Sectoroverstijgende samenwerking
“Let’s talk about you & me”
Studiesucces: Een uitdaging voor de Open Universiteit
Pressure Line is een bureau voor visuele en creatieve communicatie. Onze specialisatie is grafisch ontwerp, maar ook voor opdrachten op het gebied van.
LOB in Entree Platform Entree 20 juni 2014.
EPALE Elektronisch platform voor volwasseneneducatie in Europa
Education and Culture Internationale credit mobiliteit met partnerlanden.
Europese subsidiemogelijkheden Ellen Hanselman. Leven Lang Leren Programma Wat is het? Wat zijn de mogelijkheden? Waarom deelnemen? Hoe werkt het?
1 WG Europass Certificaatsupplement 23/03/2012, Networking the networks Anneke Vanden Bulcke.
Hoger onderwijs ranking in Europees perspectief: Het CHE-systeem 2 december 2005 Amersfoort.
We hebben de tools en de kennis! En nu naar een hogere effectiviteit en didactisch verantwoorde inzet! AudioVisueel Centrum | ICT Services.
De noodzaak van kenniscoproductie Edwin Horlings 2 juni 2014.
Van Zelfbeschikking tot Toekomstperspectief 8 oktober 2015.
LA intro en overzicht van werkwijzen Master Leren en Innoveren 8 september 2015 Bartel Standaar-Dorhout en Hanneke Koopmans.
ETwinning Belgium Flemish Community EPOS 2013 EPOS 2016.
Community Service Learning VU Amsterdam 2 december 2015.
1 EXPATS IN DELFT Belang, wensen en mogelijkheden Paul Rullmann.
MOOC : HYPE OF NOODZAAK? Eva Boswinkel ROC van Twente.
DOCENTENKAMER 1 APRIL 2014 MOOC´S: WAT IS HET EN WAT MOETEN WE ERMEE? De Haagse Hogeschool Dienst Onderwijs en Studentenzaken Unit OB&A.
Regionaal Talent Centrum
Groningen Internationaal Kansen benutten via Europese Programma’s EU-coördinator Jenny Otten Provincie Groningen.
VLIR - EQUAL Projectvoorstel - Deel II - 1 maart EQUAL VLIR – Gelijke Kansenproject HRM-instrumentarium voor gelijke kansen aan universiteiten “Equality.
Wat betekent dat voor huidige VWO-ers Fried Keesen University College Utrecht UU Internationale Universiteit.
Samen voor Veenendaal 21 mei 2016 MBO Issue analyse.
EPALE electronic platform for adult learning in Europe
Samen Slim Bouwen aan de Toekomst
Introductie Specialist: Exchange vzw
Internationalisering op school
Welke leerpunten nemen we mee van de eerste twee jaar?
What is the meaning of? Student centered learning
MOOC Massive Open Online Course > 1900 opleidingen
WELKOM Verdiepingsdag Europees Parlement Ambassador Scholen
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Sieberdam/ROCS & KODOS
Center for e-Learning, RSM
EFMB April 2018 Hoe Europa bijdraagt aan de sociale inclusie van ouderen in Nederland.
Bibliotheek, ouderen en sociaal domein Rotterdam, 26 april 2018
STRATEGISCHE PARTNERSCHAPPEN
Tool IG-1: Onderzoekend leren en de eisen van het wiskundecurriculum
Introductie.
VERHOGEN STUDIESUCCES door Learning Analytics
Impact Themadag HO Amersfoort, Bas Beisiegel NA Erasmus+
The Future Teacher 3.0.
Hoe omarmen Nederlandse non-profit organisaties informatietechnologie?
Transcript van de presentatie:

VERWACHTE UITKOMST VERWACHTE IMPACT DOELGROEPEN Een rapport over de behoeften en de hiaten van de belangrijkste doelgroepen van de acht deelnemende landen; Een SL-case studie op het platteland van elk van de acht landen; Een eindverslag over de "State-of-the-art van het SL-onderwijs op het platteland", dat zal helpen bij het identificeren en overdragen van best practices; Een module met cursussen over landelijk SL en platteland SE; Opleidingsprogramma's en OER* voor LAGs en landelijke SE- beoefenaars, evenals een MOOC voor HEI-docenten op SL op het platteland; Digitale Samenwerkingen en Learning tools (HUB, Online World Café) en SL Hackathon. * Open Education Resources VERWACHTE IMPACT Deelnemende academische staf: uitwisseling van ervaringen en gezamenlijk onderzoek. Deelnemende studenten: nieuw leren door landelijke SL en virtuele mobiliteit. Deelnemende organisaties: versterking van het netwerk tussen de gemeenschap en hoger onderwijsinstellingen. Begunstigden van de services: mogelijkheid om de geïdentificeerde behoeften door de studenten te laten beantwoorden. Lokaal en regionaal effect: inspelen op behoeften van de gemeenschap door verschillende belanghebbenden. Nationaal effect: de relevantie en effectiviteit van het hoger onderwijs verbeteren, en bijdragen aan de algemene ontwikkeling van de gemeenschap. Europese en internationale impact: hoger onderwijsinstellingen en plattelandsorganisaties werken samen aan een transnationaal curriculum gebaseerd op de innovatieve aanpak en OER DOELGROEPEN Plattelandsgemeenschappen (LAGs, NGOs op het platteland, netwerken op het platteland); Hoger onderwijsinstellingen (deelnemende en niet- deelnemende); Landelijke begunstigden (sociale ondernemingen, boeren, werklozen...); Leraren in het hoger onderwijs; Bachelor en Master studenten. impact Bevorderen van burgerparticipaie, rechtvaardigheid en sociale gerechtigdheid Bevorderen van e-learning, digitale vaardigheden, integratie van meertaligheid en open toegankelijkheid Verstrekken van universitaire ondersteuning om tegemoet te komen aan de behoeften van de begunstigden op het platteland Versterking van de kernvaardigheden en het innovatievermogen van volwassen sociale ondernemers op het platteland Ontwikkelen van de transversale competenties van de student, sociaal ondernemerschap en sociaal inzet Creëren van ondernemerskansen Oprichten van een gedeeld platform om lessen en leerinhoud te centraliseren Bevorderen van samenwerkingen tussen universiteiten en plattelandsgebieden EU subsidie: € 999.138,80 Duur van het project: 2019-2021

WIE ZIJN WIJ? WAT IS... VOLG UNIVERSITEITEN PLATTELANDS PARTNERS Rural 3.0 is een kennisalliantie tussen verschillende Europese instellingen voor hoger onderwijs en plattelandspartners, elk met een andere geschiedenis, verschillende ervaringen met plattelands sociaal ondernemerschap en / of plattelands Service Learning, verschillende onderwijssystemen, en specifieke gemeenschapsbehoeften met betrekking tot de locatie, politiek en de economie van de verschillende plattelandsgemeenschappen. WAT IS... Rural 3.0 probeert instellingen voor hoger onderwijs en plattelandspartners samen te brengen om aan een gemeenschappelijk probleem te werken: de ontwikkeling van de noodzakelijke kennis en vaardigheden die nodig zijn om veranderingen in plattelandsgemeenschappen te werk te stellen. Het ondersteunt de modernisering van Europa's hogere onderwijs instellingen door middel van een transnationaal curriculum op basis van de innovatieve onderwijsvorm Service Learning die studenten, academici en de gemeenschap samennbrengt om gezamenlijk oplossingen te ontwikkelen voor uitdagende problemen, evenals product- en procesinnovatie. Het is bedoeld om sociaal ondernemerschap van hoger onderwijsinstellingen onderwijzend personeel en plattelandsgebieden te stimuleren door middel van transnationale samenwerking tussen hogere onderwijsinstellingen en plattelandspartners. Daarnaast zullen nieuwe leer- en onderwijsmethoden gezamenlijk worden ontwikkeld en geïmplementeerd. Service Learning (SL) Een educatieve benadering die leerdoelen combineert met vrijwilligerswerk om nieuwe onderwijsnormen voor studenten te bieden door de behoeften in hun gemeenschap aan te pakken. Sociaal ondernemerschap (SO) Erkent sociale problemen en gebruikt ondernemingsprincipes om innovatieve manieren te creëren om sociale verandering te bewerkstelligen. UNIVERSITEITEN Polytechnic Institute of Viana do Castelo (ESE) (Portugal) University College of Teacher Education Vienna (Austria) University of Zagreb (FFZG) (Croatia) Rotterdam School of Management - Erasmus University (The Netherlands) Strascheg Center for Entrepreneurship (Germany) Autonomous University of Madrid (Spain) Vytautas Magnus University (Lithuania) University of Bologna (Italy) VOLG https://rural.ffzg.unizg.hr/ Rural 3.0 Rural.three.zero PLATTELANDS PARTNERS AJDeão (Portugal) LAG*5 (Kroatië) LAG Ammersee (Duitsland) Kaunas district LAG (Litouwen) Galsinma (Spanje) Stichting Schutsluis Alblasserdam (Nederland) Plenum (Oostenrijk) LAG L'Altra Romagna (Italië) *Lokale Actie Groep Medegefinancierd door het Erasmus + -programma van de Europese Unie