Jessica van der Zanden Bee-B0t

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Dyscalculie Asli PEHLIVAN.
Advertisements

Hogere denkvaardigheden
Dalton middelen Op Daltonschool de Kleine Kapitein.
Onze missie is leidend. Deze legitimeert ons bestaansrecht in de regio
Lesgeven en begeleiden
met het onderwijs samen bijzondere leermiddelen
© IVA Evaluatie Actieplan Verbonden met ICT. © IVA Evaluatie actieplan verbonden met ICT 13 verschillende projecten (po, vo, mbo) Survey onder docenten.
Media en creativiteit module 6 Identiteit Jaar 2.
Verlengde Instructie Groepen 3.
Wiskunde Kevin van Dorssen.
Welkom op deze informatieavond
Handvatten voor gebruik audiovisuele bronnen in de onderwijspraktijk Media in de klas Dalida van Dessel Teamleider onderwijsplatformen.
Werken met de Stercollecties
Netwerkvoormiddag Communicatieve Vaardigheden - Zakelijke Communicatie
Online filmpjes maken. (
Portfolio Presentatie
Regels kun je omzeilen, principes niet.
Programmeren Spreekbeurt Joris.
+21st Century Skills +Jenaplanonderwijs +Samenwerken
NIEUW: Doorlopende leerlijn Klik hier voor de lessen. Doorlopende leerlijn Mediawijsheid voor groep 1 t/m 8 Gratis toegang tot materiaal na aanmelding.
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Leer kracht Workshop over competenties van
Ontwikkel je interesse Paden in de ICT. Wie ben ik? Waarom ben ik vandaag hier? ICT, wat is dat eigenlijk? Wat kun je worden en hoe?
Digitale portfolio´s Volgende. Waarom? Heb je ook niet zo vaak gehad dat een kind in de klas zoiets moois maakte dat je dacht, het is wel jammer als we.
Voorlichtingsavond groep 8 Schooljaar Welkom Voorstellen Planning.
Welkom bij de workshop Werken met een denkschrift
Bijeenkomst 5.  Doelen  Wat hebben jullie bij thema vanmorgen gedaan?  Feedback geven en ontvangen op huiswerkopdracht  Van doelen naar leeractiviteiten.
Trimester 2. Hfdst 1: e-Presentatie, master! e-Presentatie Met de hulp van Powerpoint gaan we leren hoe we een elektronische presentatie kan maken.
Ondersteunende communicatie in het speciaal onderwijs Mogelijkheden van app’s als ondersteuning van de communicatie voor leerlingen in het speciaal onderwijs.
Maak foto’s van kinderen die tegenstellingen uitbeelden. Opdracht: 1. De kinderen gaan in tweetallen een tegenstelling bedenken die zij willen.
ICC Module Muziek op School Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
Talentontwikkeling “Zoek en vind het talent van ieder kind”
Jo Tondeur, Jasmine Hacquaert (UGent) Jeroen Thys (Groep T) Luc Vandeput (KHLeuven) Wouter Hustinx (PHLimburg) Velov/A’pen, februari 2012 iTeacher Education:
Talentregio / KWTO 9 JUNI 2016 HAND-OUT OP
Jeelo van harte welkom. De wereld-oriënterende vakken in projecten Voor kinderen bestaat de wereld niet uit aardrijkskunde, geschiedenis en natuur. Zij.
Informatieavond september WELKOM VERBETEREN VAN ONS ONDERWIJS ICT Digitaal Leerlinggegevens verwerken REKENEN Wereld in Getallen SPELLING Spelling.
Jaarplan Informatieavond “School Ondernemings Plan ”
Eindtoets basisonderwijs ROUTE 8 Digitale eindtoets door het ministerie erkend. Adaptieve toets. Ieder kind doorloopt een eigen passende route van vragen.
BEGINNER EV3 PROGRAMMEER Les
TopOndernemers op de Springplank
Presentatie EduCheck SOML
Studieloopbaanbegeleiding
Leven op een domein KA 10 hofstelsel.
aardrijkskunde, een goede keus in de tweede fase havo
Kennismaking met programmeren
Trends in het onderwijs
Leiden, 21 november 2016 De missie van Astrid Poot
Tel de sterren Opdracht:
Werkwoordspelling Doel: persoonsvormen in de t.t..
Sterke kanten Valkuilen Bedreigingen Kansen Bianca Breukelaar
© UNIEK IN DE KLAS.
Goedemorgen.
Differentiatie bij computational thinking lessen van Hello Ruby
Educatie & voorlichting Communicatie & Didactiek
Voorlichtingsavond profielkeuze
Voorlichtingsavond 2e fase en profielkeuze
KEUZEVAKKEN ECONOMIE & ONDERNEMEN voorlichtingsavond S. Alibasic
startkaart wat? waarom? hoe? tips!
Relevante en passende onderwijsmaterialen selecteren
Leerjaar 3 Nask1 H7 Materie §1 Moleculen.
Eenvoudig programmeren met Sphero’s
Voorbereidende opdracht thema 2, week 1.5
Art & design introductie.
Hoofdstuk 9 Marketingdoelstellingen
Methodisch handelen Week 2. Methodisch handelen Week 2.
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
Cijferloos lesgeven bij talen
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Bereslim verbinden aan boeken
Transcript van de presentatie:

Jessica van der Zanden Bee-B0t Programmeren Jessica van der Zanden Bee-B0t

Inhoud Wat was je uitdaging? Wat waren de belangrijkste bevindingen tijdens de Discoveryfase? Welke oplossingsrichtingen zie je? Wat is een Bee-Bot? Wat kan ik ermee? Theorie Wat heb ik geleerd Foto’s Bee-Bot kaarten

Wat was je uitdaging? Mijn persoonlijk leerdoel is het leren loslaten, mijn dromen achter na te gaan en uiteindelijk een product neer zetten waar ik trots op ben.   Wat ik met de opdracht wil bereiken is dat ik andere leerkrachten kan inspireren en motiveren om aan de slag te gaan met programmeren, maar ook het inzetten van digitale leermiddelen om het onderwijs te verbeteren en doelen te bereiken.

Wat waren de belangrijkste bevindingen tijdens de discoveryfase? TPACK Leerlijn Mogelijkheden

Welke oplossingsrichtingen zie je? Kaarten Voorbeeld Mogelijkheden Meerdere vakken; Differentiatie.

Wat is een Bee-bot? De Bee-Bot is een kindvriendelijke vloerrobot in de vorm van een bij. De kinderen leren de beginselen van het programmeren, ook wel logisch denken genoemd. De kinderen krijgen tevens een beter ruimtelijk inzicht tijdens het werken met de robot. De commando’s die de Bee-Bot heeft, zijn: voorwaarts, achterwaarts, draai naar links en rechts.  Weetje: De Bee-Bot heeft een broertje gevonden in de Blue-Bot. Deze is te programmeren met een app op een iPad.

Wat kan ik ermee? Je kunt werken aan de verschillende domeinen die er zijn in het onderwijs, denk hierbij aan: rekenen, taal, OJW en KO. Als je een transparante mat hebt, kun je zelf de kaarten maken die de kinderen zien. Op de afbeeldingen hieronder zie je enkele voorbeelden.

Theorie 21 Century Skills TPACK Leerlijn programmeren

Wat heb ik geleerd Creatief zijn; Niet te moeilijk denken; Gewoon doen; TPACK 21 Century Skills