Economie 3.4 Consumentengedrag 6.4 Ondernemingsvormen 7.4 Europa

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Onderzoek eigen regio en geografische werkwijzen
Advertisements

EDO in het basisonderwijs Educatie voor Duurzame Ontwikkeling in het onderwijs Brussel, 20 januari 2009 Marleen Wouters, Departement Onderwijs en Vorming.
De economische positie van EU-landen Crisis in de EU.
De herziene versie van Kopen en Werken Enno Noordhoff, Luc Repriels
in de bovenbouw van HAVO en VWO
VWO 4: Welvaart Hoofdstuk 1: Vakantie of werken
Terra Tweede Fase vwo © Wolters-Noordhoff bv
/ slide 1 Eigen bedrijf of in loondienst? n Overwegingen persoonlijke situatie –Loondienst geeft zekerheid –Partner –Toekomstscenario: hoe ziet mijn leven.
Ruud Huirne, Wageningen UR
6.4 Wat voor werkloosheid? Hoe ontstaat werkloosheid?
Inleiding arbeidsmarkt
1 Overdragen van Informatica-Onderzoek Ad Feelders Blok 4, 2010/11.
Overdragen van de Informatica Peter de Waal Periode 4, 2009/2010.
Inkomen les t/m Begrippen Welvaart de mate waarin mensen in hun behoeften kunnen voorzien.
VWO 5: Modellen Hoofdstuk 2: Hoofdstromingen van crisistheorieen
Samenvatting hoofdstuk 2
Pilot nieuwe economieprogramma
Hoofdstuk 4 Aardrijkskunde, economie en maatschappij
ECONOMIE EN RUIMTE I THIERRY VANELSLANDER – ACADEMIEJAAR VOORWERP EN METHODE.
Economie in de bovenbouw
Presentatie: Hoe bouw ik een portefeuille op?
Hoofdstuk 1 Waar blijft je geld?
AANBOD ARBEID IS GROTER DAN DE VRAAG NAAR ARBEID
Welkom bij het vak economie!
Klinisch redeneren en evidence based practice
PLEIN M DAG: economie in het leergebied
OPLEIDINGENAVOND Jacob van Liesveldt
BBL een apart verhaal Etalageconferentie
5.3 Heb je werk? De arbeidsmarkt is het geheel van vraag en aanbod naar werk. De vraag van arbeid komt van werkgevers. Het aanbod komt van de beroepsbevolking.
Netwerknamiddag 7des en Se-n-Se
Overdragen van de Informatica Jurriaan Hage, Silja Renooij Periode 2, 2009/2010.
Overdragen van Informatica-onderzoek Gerard Tel Blok 4, 2007/8.
Economische Crisis Hoofdstuk 1, paragraaf 3.
Overdragen van de Informatica Peter de Waal Blok 2, 2007.
Ruimte voor de Rivier Hoofd en deelvragen.
Arbeidsmarkt Als je op de markt loopt zie je om je heen verschillende kopers en verkopers. De vraag naar een product bestaat uit de mensen die een product.
Waarom kies je dit vak in de bovenbouw?
Aantekeningen hfst 6.
J. de Lange ECONOMIE HOE KUN JE DAT NOU MAKEN?. Marktaandeel Ex-BTW en In-BTW Arbeidsproductiviteit Belangrijk PROGRAMMA:
De economische kringloop
Evaluatie Cursus.
Het huidige mainstream-denken over economie, werk en werkloosheid - en de rol van de vakbeweging Mirjam de Rijk, publicist, auteur '51 Mythes over wat.
Kunst in samenhang W&T en Kunstzinnige Oriëntatie.
Evaluatie Centrum Parkeren 1 Grauwe Polder. Programma Toelichting project Kaders In groepen uit elkaar Terugkoppeling 2.
Wensen uit de praktijk Vernieuwing en belangrijkste kenmerken Nieuwe digitale omgeving Toetsen Leerlijn Inhoud Pakketsamenstelling en prijsoverzicht Service.
1 PO winkels en klanten onderzoek naar verzorgingsgebieden van winkels.
Evaluatie Centrum Parkeren 1 Centrum-West. Programma Toelichting project Kaders In groepen uit elkaar Terugkoppeling 2.
Economische crisis Samenvatting. Hoofdstuk 1: kredietcrisis Huizen: – Om in te wonen (hypotheek – langdurige lening met onroerend goed als onderpand;
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
Lesbrief Verdienen en Uitgeven
Welkom havo 4..
De Betekeniseconomie in de klas
Degene die de presentatie verzorgt
Kwaliteit van leven en gezondheid
Start na de herfstvakantie
CKV vmbo moderniseert VU Amsterdam, Jan Mulder
PowerPoint Taal Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
Economische kringloop
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
De SixPack Format en leerlijn onderzoeks- en informatievaardigheden
PowerPoint Taal Bijeenkomst 4: Onderwijsaanbod formuleren
nieuw lesmateriaal ontwikkelen voor bedrijfseconomie
§5.4 Samenwerken in Europa
Biologie 2.6 Gezondheid 2.5. Voeding 1.4. Organisme 2.4. Regeling
Geschiedenis 3.4 De verhouding tussen heer en vazal
Scheikunde 1.5. Stoffen om ons heen (microniveau)
Aardrijkskunde 7.6 Relaties 7.5 Weer 7.4 Klimaat
Natuurkunde 2.3. Elektriciteit en magnetisme 3.3. Straling
- Wat heb ik aan geld, ik heb veel meer aan brood -
- Wat heb ik aan geld, ik heb veel meer aan brood -
Transcript van de presentatie:

Economie 3.4 Consumentengedrag 6.4 Ondernemingsvormen 7.4 Europa 3.3 Omzet en winst 4.3 Gezinnen ruilen over de tijd 6.3 Risico en beleggen 7.3 Economische groei 8.3 Conjuncturele verschijnselen 1.2 Consumeren 2.2 Geld 3.2 Productie 4.2 Geld 5.2 Samenwerken 6.2 Moral hazard 7.2 Belastingen 8.2 Wisselkoers 1.1 Keuzes maken 2.1 Produceren 3.1 Vraag en aanbod 4.1 Levensloop 5.1 De overheid 6.1 Risico en verzekeren 7.1 Ontwikkelings-gebieden 8.1 Werkloosheid 1. Schaarste 2. Ruil 3. Markt 4. Ruilen over de tijd 5. Samenwerken en onderhandelen 6. Risico en informatie 8. Goede tijden, slechte tijden 7. Welvaart en groei Economie V1. Rekenvaardigheden AV1. Redeneervaardigheid AV2. Informatie-vaardigheid AV3. Onderzoeks-vaardigheid AV4. Presentatie-vaardigheid V1.1 Basisrekenv. heden toepassen V1.2 Vergelijkingen & grafieken gebr. AV1.1 Verhelderen vh onderwerp AV1.4 Rappor-teren van eigen oordeel of mening AV2.1 Informatiebeh. bepalen AV2.4 Verw. van informatie AV3.1 Onderzoeksvr. formuleren AV3.6 Verw. en beoord. van informatie AV4.1 Bepalen vd inhoud ve presentatie AV4.4 Presenteren AV1.2 Wegen en waarderen van belangen AV1.5 Waarderen vd oordelen of meningen v. ander AV2.2 Zoekstrategie bepalen AV2.5 Presenteren van informatie AV3.2 Informatie-behoefte bepalen AV3.7 Verwerken van informatie AV4.2 Bepalen vd vorm/opbouw vd presentatie AV4.5 Vragen beantwoorden AV1.3 Bepalen van eigen oor- deel en mening AV2.3 Verw. en beoord. van informatie AV2.6 Evalueren AV3.3 Selecteren vd onderzoeksmeth AV3.8 Presenteren vd onderz.resultaten AV4.3 Adequate hulpmiddelen gebruiken AV4.6 Evaluatie en reflectie AV3.4 Opzet en planning vh onderzoek AV3.9 Evalueren AV3.5 Uitv, ve ondrezoeks-methode