Workshop Hybride Techniekopleiders

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
Advertisements

Workshop Handelingsgericht werken
Locatie CSG BEILEN LO2.
1 Workshop voor maatschappelijke organisaties ter voorbereiding op de Beursvloer.
Hogescholen in Dialoog
Workshop Certificering van OR-scholing en -ervaring Themadag LOMOZ, aangepast dd
De Grenzeloze generatie op de arbeidsmarkt 4 november 2011
Voortgangstoets. Doelstellingen Kennismaken met de voortgangstoets De voortgangstoets (algemeen) De voortgangstoets (algemeen) De voortgangstoets bij.
Welkom MAS
Mijn MaS Mijn naam Mijn klas. Titel van Foto 1 Maak een foto, waar jijzelf opstaat en waarvan jij vindt dat het kenmerkend is voor jouw stageplaats! Net.
Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
OIDS Novem-traject SKPO Gemert – Bakel.
EVC-project ‘Meet en weet wat je waard bent’
DE WERELD IS STRAKS VAN ONS!!! AAN HET EINDE VAN DE WORKSHOP: Weet jij wat typerend is voor de generatie Z. Weet jij wat de generatie Z wil. Weet jij.
TECHNIEK OP SCHOOL IN DE 21 STE EEUW SYNERGIE PROJECT BC2000 Presentatie samenwerking Buninessclub 2000.
Stage presentatie Van Elcke van Gorkum.
De PiëzoMethodiek Een bottom-up methode.
IN 100 UUR NAAR EEN PASSENDE BAAN OF EIGEN BEDRIJF Jongerenprojecten
Netwerkbijeenkomst Job Crafting 27 November 2014 Hotel Vianen.
Extra coaching niveau 2 studenten ‘Hoe lastige klanten hun weg vinden op school.’ 29 januari 2015.
Programma Eindpresentatie ICT-2000 Het project ICT 2000: –Doelen, Opzet, Werkwijze Website presentaties –De site, didactisch.
(Niets doen… alles gaat vanzelf)
Info shop Docent-coach Competenties in beeld 3 juni 2010.
Leerproces SDV leerlijnen ontwikkellijnen Doel: POP van de leerling
Alle lijntje bij elkaar…?
Studieloopbaancoaching 1 kwartaal 2 Leer jezelf kennen
Praktijkervaring en reflectie
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Rotterdam, maart 2009 Begeleiders: Rosa Rodrigues: Els Fonville-Kuhlmann:
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Rotterdam, maart 2009 Begeleiders: Rosa Rodrigues: Els Fonville-Kuhlmann:
Hafida El-Gharbaoui
Wat willen we in de bovenbouw? Klas 3 – Junior Company – 2 weken stage met economisch gerelateerde opdrachten. – Bedrijfsbezoeken – Ondernemer in de klas.
Syntens als duurzame verbinder in de bouw Workshop MVO Kies je MVO kleur Hans Lievense.
Hoe zet je een team van lectoren aan tot onderzoek?
Scouting Academy informatieavond praktijkbegeleiders 1.
Wat is nou D&P -Kennismaking met het bedrijfsleven -Algemene kennis en vaardigheden -Professionele kennis en vaardigheden -Loopbaanoriëntatie en –ontwikkeling.
Kennismakingsbijeenkomst 2e jaars Management, Economie en Recht.
Bedrijven en kennisinstellingen: doen waar je goed in bent! Louise van Weerden Lector “SMEs in International Business” Saxion Veenendaal, 28 januari seminar.
Kanker en werk Inzetten op werkbehoud Tips & tricks.
Programma vandaag Economieprogramma Onderneem ! Jaarrooster Kennis ophalen De Grote Verandering Stage-opdracht.
Loopt ‘t – Lukt ‘t – Leeft ‘t
Presentatie Sport Dienstverlening & Veiligheid
Studieloopbaanbegeleiding
Met Minder Meer en Beter
Van startbekwaam naar …..
Fontys Career event 15 maart 2017.
De veranderende rol van de IB
Naar meer activerend onderwijs in het VO
Ouderavond 3 Havo 3 oktober 2017
Ouderavond 24 oktober 2017 WELKOM Ouders - verzorgers – begeleiders.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding (SLB)
De PiëzoMethodiek Een bottom-up methode.
Eigenaarschap ontwikkelen Frans Wijngaarden
High Tea 8 november 2016.
Taalontwikkelend lesgeven: een didactische methode voor álle docenten!
Oranje Nassau College Zoetermeer
van VMBO naar MBO LOB in de 3e klas
16 november 2017 Centrale Start wpl1 RijnIJssel, Veluwestraat, Arnhem
Doorlopende leerlijn VMBO - MBO
Wat is nou D&P Kennismaking met het bedrijfsleven
Docentstages, smeerolie tussen bedrijf en school Presentatie Praktijkopleidersdagen
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
DOCENTENWORKSHOP Wat je kunt verwachten van…
Menukaart Gespreksleidraad
Keuze leerroute
Inzetten van ervaringsdeskundigheid in armoede
Duurzame inzetbaarheid in de praktijk
Jij als Werkplekbegeleider!
Academie voor Bouw & Infra
BIM in het MBO Arbeidsmarkt Beroepskwalificatie & borging kwaliteit
Transcript van de presentatie:

Workshop Hybride Techniekopleiders Marianne van Meel, OTIB Tom de Koning, Bosch Workshop Hybride Techniekopleiders

Programma Welkom Voorstelronde Doelstelling project “Hybride Techniekopleiders”? Opleidingstraject? Ervaringsdeskundige Tom de Koning & in gesprek met elkaar

Voorstellen Wie ben je? Werkgever & functie? Affiniteit met coachen en begeleiden? Verwachting workshop?

Oriëntatietraject Hybride Techniekopleider

Kenmerken scholingstraject 1 jarig scholingsprogramma 18 theoriebijeenkomsten 80 uur stage ROC 2 belangrijke pijlers: pedagogisch & didactisch

Persoonlijke ontwikkeling & groei Wat levert het je op? Studiemogelijkheden, van oriëntatie tot volwaardig traject (PDA, PDG) training in het overdragen (technische) kennis, vaardigheden en attitudes training in het ontwikkelen van lesmateriaal training in het organiseren van scholingsactiviteiten Persoonlijke ontwikkeling & groei Pedagogisch Didactisch diploma

Wat levert het je werkgever op? jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling wordt gestimuleerd een positieve impuls aan het opleidingsklimaat binnen de organisatie nieuwe en andersoortige kennis in het bedrijf een directe link met een netwerk van vakmensen en onderwijsmensen de mogelijkheid van een gekwalificeerde opleider een mogelijke opleidingsvergoeding

Ervaringsdeskundige Tom de Koning Waarom lesgeven? Hoe ben ik erbij gekomen om Hybride docent te worden? Wat vind ik zo leuk aan het lesgeven? Wat heb ik eraan gehad? Hoeveel tijd ben je kwijt? Wat is het niveau? Uitdagingen in de klas?

In gesprek…. Ervaring coaching en begeleiden? Waar loop je tegenaan? Waar denk je dat de uitdagingen liggen mbt hybride (gast)docentschap? Hoe denk jij het verschil te maken als hybride (gast)docent? Hoe zie jij je toekomst als hybride (gast) docent? Hoe ga je om met lastige situaties?