Toekomstvisie capaciteit en OV-tarieven

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Terugblik 2010 – vooruitblik 2011 Vastgoedsociëteit Haaglanden | Kyocera Stadion | 14 april 2011.
Advertisements

DE WMO: kansen of bedreigingen voor de ouderenzorg
Arjan Klapwijk Beleidsmedewerker openbaar vervoer Gemeente Tilburg
Centre for Effective Public Health In the larger Rotterdam area The Triumph of Zephyr and Flora Museo del Settecento Veneziano, Ca' Rezzonico, Venice.
Knoop Moerwijk Ruimteconferentie 2008
OV-chipkaart stand van zaken
Reizen met het OV naar HET Instrument. OV als toegevoegde waarde De RAI is met het openbaar vervoer uitstekend bereikbaar en tracht daarom zoveel mogelijk.
OV-tunnel Koninginnegracht Milieucafé 15 december 2009 Nutshuis Jan van Male ROVER Den Haag.
OV en Ruimte Effecten van beter OV,ruimtelijk beleid en flankerend beleid. Is het geheel meer dan de som der delen? Hans Hilbers, PBL.
Concept programma: naar een toekomstvast OV
Gratis openbaar vervoer met een sociaal doel 11 november 2009 Rudy Schoonveld.
Nieuwe data voor (nieuwe) OV modellen
Fietsparkeren in Delft
Tussenstand Strategische Bereikbaarheidsagenda
Verkenning regionale wegenstudie in het stedelijk gebied 2012
Presentatie InfraTrends 13 juni Bert Klerk Werkzaam in wereld publiek-privaat Uit de trein, in de auto.
Aantrekkelijk OV voor iedereen
Presentatie herijking VVP, openRAADhuisavond 9 oktober Naar een herijking van het VVP Verkenning van dilemma’s en opgaven.
Presentatie Regiocommissie Verkeer en Vervoer 25 februari 2009.
Devriendt Robin & Putman Tom.  Verschillende Vlaamse politieke partijen  Campagne rond mobiliteit.
Strategie Ontwikkeling Zuidvleugel
StadsFerry Nieuwe Maas Het Rotterdamse OV krijgt een nieuwe dimensie Fred van der Blij.
Veilig op weg effecten stadsregionaal beleid sociale veiligheid presentatie portefeuillehoudersoverleg Verkeer en Vervoer 12 januari 2012.
Portefeuillehoudersoverleg VV stadsregio Rotterdam
Het Rekenkamerrapport en de Luchtkwaliteit Raadsinformatieavond, 6 sept Jan Korff de Gidts Kracht van Utrecht-initiatief.
ICT in onderwijs: We moeten vaart maken!
Rapportage Mystery Shopping ‘09
Het agrarisch collectief: samen de boer op
Rover-symposium 'Krimp' 21 maart 2014 – Den Haag ‘Krimp’ probleem of kans? Manu Lageirse.
Informatieavond 30 juni 2010 Programma Opening door burgemeester Jeroen Staatsen Stand van Zaken door Wethouder Freddy Blommers PAUZE Vragen uit de zaal.
Ombouw Amstelveenlijn
Relatie materieelkeuze NZ-lijn met optimalisering verstedelijkings-proces 10 maart 2006 Hoorzitting Raadscommissie VVI Boudewyn Bach;
REGIONAAL OPENBAAR VERVOER presentatie hoorzitting commissie VVI Amsterdam 10 maart 2006 Douwe Tiemersma Regionaal Orgaan Amsterdam.
Mierlo - Helmond (spits)
Stimuleer het OV voor de ontwikkeling van Lelystad Airport, OMALA en Warande Airport HOV van de toekomst Bestuursovereenkomst infrastructuur Lelystad,
Velig reizen met de RET Rotterdam 23 september 2015
Infovergadering Heraanleg Kasteellaan 21 januari
P. van der Terp DienstverleningPlus. 2 Agenda Historisch perspectief Ingreep Overgangsjaar 2007 Historische kosten Vergelijking kosten Filenet.
OV Cafe Pedro Peters CEO RET. De OV-chipkaart is ingeburgerd.
Deltaplan Veilige Spoorwegen 2003 Leersum 24 juni 2003.
1 Openbaar vervoerplannen 2012 Ontwerp stadsregio Rotterdam.
Parkhaven, wonen waar de stad tot rust komt…..? Een zesbaans weg, auto’s & 1800 bussen per dag!
Programma Opening Marieke Fleer (ROCOV-Utrecht) Johan Diepens (directeur Mobycon, trendwatcher) Rob van der Bijl (lightrailexpert)
Loes Bonnemayer - Concept - Dienstregeling 2017 in Dordts perspectief 15 september 2015 Aan de hand van de perspectieven en ambities per corridor wordt.
Structuurvisie Ridderkerk Verkeersmodel en vervoerwaarde Robert van Leusden 10 februari 2009.
Woonvisie Drechtsteden Presentatie Infokamer Raad 30 maart 2010.
Toekomst visie afvalinzameling. Waarom deze bijeenkomst? Opdracht programmaraad: Doelstelling hergebruik wordt niet gehaald. -> Inventariseer mogelijkheden.
“Dordrecht gaat verder met het bestuursakkoord G33/G4”, Presentatie aan de Adviescommissie, 13 maart 2012.
Samen werken aan water 28 juni 2011 Pleun van der Ende.
Verstedelijkingsafspraken Drechtsteden presentatie t.b.v. bezoek minister Van der Laan d.d. 9 februari 2009.
Kaderstellende discussie Provinciaal Verkeers- en Vervoersplan Commissie EMG,19 maart 2004.
De trein als motor van een vlotte mobiliteit sp.a-spoorplan 30 augustus 2016.
Syntus in 2018: concept mobiliteitsplan Veluwe
Mechelen Mobiel voor Iedereen
Smart & Green Mobility voor een Gezonde Stad
Stedenbaan Commissie Ruimte & wonen 9 mei 2007.
Klankbordsessie 2 december 2015
SMART CITY DORDRECHT Ruimte voor innovatie.
Marketing in het Verzetsmuseum Wat is marketing Marketing in Verzetsmuseum Doel van de marketing Eerdere doelen PR vragen Doel, strategie Marketing.
Utrecht, groei van de stad en mobiliteit
Duurzaamheid in MIRT-Programma’s
Samenhangende verstedelijking en hoogwaardig OV langs de Oude Lijn
ontwikkeling zero-emissie rijden voertuigen, tankinfra, regelgeving
Qbuzz nieuwe vervoerder in Drechtsteden, Alblasserwaard en Vijfheerenlanden.
Met NS vliegensvlug door West-Europa De trein als alternatief voor vliegen op afstanden tot 700 km 22 november 2018 Kaj Mook – Hoofd Business Development.
Gastgemeente gezocht! | 28 Oktober 2019
OV en de Zuidas 4 oktober 2018 Pieter Marijt
Wet en regelgeving Lokale spoorwegen
Helpt basisbereikbaarheid vervoersarmoede de wereld uit?
Nieuw station ALBERT Openbare bijeenkomst Dinsdag 17 september 2019.
Transcript van de presentatie:

Toekomstvisie capaciteit en OV-tarieven 10 april 2019

Verstedelijking legt druk op capaciteit Minder autoverkeer in de stad Groei metro afgelopen jaren rond de vijf procent, groei zet door

Druk op capaciteit vraagt om beter benutten Hoger dan geraamde groei door verstedelijking vraagt om: Beter benutten infra door hogere frequenties en automatisering Beter benutten materieel door afstemming op vraag en condition-based onderhoud Sturen gedrag door verbeteren crowd control en waar mogelijk aanpassing werk- en schooltijden

Ambities Rijk en MRDH doen extra beroep op capaciteit Ambitieuze klimaatdoelstellingen Leefbare steden met autoluwe gebieden Stimuleren gebruik OV, fiets en deelmobiliteit in en richting binnensteden Verbeteren verkeersveiligheid

Daarom is het nodig een kwaliteitsslag te maken Betere aansluiting op andere modaliteiten door hubs en MaaS- oplossingen Frequenties omhoog Extra lijnen en stations waar nodig Consensus over denkrichting, maar nog geen financiering

Er liggen drie kansen om benodigde slag te maken Automatisering metronetwerk Oevervebinding en / of Zuidtangent Hoogwaardige metropolitane verbinding Dordrecht-Den Haag

Wat de RET nu al doet om groeiende reizigersstroom te bedienen Extra spitsritten bij tram en metro Aanleg keerspoor Pijnacker voor frequentieverhoging RandstadRail Innovatie inzetten om reizigers beter te verspreiden in de voertuigen (MetroLab) Voorbereiding order extra metrovoertuigen voor frequentieverhoging metro

Verbeteringen voor reizigers in 2019 en 2020 Hoekse Lijn gaat rijden Directe verbinding tussen Rotterdam Centrum en Hoek van Holland Tot elke 5 minuten een metro in de spits (Schiedam Centrum- Vlaardingen-West) Introductie elektrische bussen 55 volelektrische bussen 103 hybride bussen

De RET beweegt mee met veranderend consumentengedrag Barcode-ticket geschikt voor incidentele reizigers zoals toeristen Online bestellen via iDEAL en creditcard Update toegangspoortjes en validators geschikt voor mobiele toepassingen geschikt voor EMV

Tarieven Vorig jaar forse verhoging door btw-verhoging (totaal 5,75%) Dilemma: klanttevredenheid en prijselasticiteit versus noodzaak om meer inkomsten te genereren De uitdaging: op zoek naar een goede balans