De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

OV en de Zuidas 4 oktober 2018 Pieter Marijt

Verwante presentaties


Presentatie over: "OV en de Zuidas 4 oktober 2018 Pieter Marijt"— Transcript van de presentatie:

1 OV en de Zuidas 4 oktober 2018 Pieter Marijt
Coördinator Implementatie Vervoerplan NZL

2 Inhoud Lijn 52: de Noord/Zuidlijn en het nieuwe Vervoerplan
Wat is veranderd? Hoe gaat het tot nu toe? Toekomstige ontwikkelingen Nieuwe metrolijnvoering HOV tram Amstelveen Zuidasdok

3 Vervoerplan Noord/Zuidlijn
Van spinnenweb naar visgraat Sneller door de stad, soms met overstap Stad toegankelijker via Zuid Efficiënter netwerk Betrouwbaarheid ruggengraat/metro is essentieel Alles in één keer om op 22 juli 2018

4 Wat betekende dat voor Zuid en de Zuidas?
Metro Nieuwe metro naar centrum, CS en Noord: in 5 minuten op de Albert Cuypmarkt, in 10 minuten op CS, in 15 minuten in Noord Reguliere metrolijnen ongewijzigd Tram Tram 5 niet meer naar CS, maar naar Westerpark (linksaf op Leidseplein) Bus Bus 15 ongewijzigd (richting Sloterdijk) Bus 62 ongewijzigd (richting Lelylaan/Amstelstation via Buitenveldert) Bus 65 nu met gelede bussen (richting Amstelstation/KNSM eiland) Meer bussen van Connexxion op Station Zuid, deel bussen die centrum in reed stopt nu bij dit stationn

5 Wat betekent dat voor de bereikbaarheid?
Reistijdverschil vanaf Station Zuid

6 Reizigers op Noord/Zuidlijn
per gem.werkdag ZOMER STANDAARD Noord Uit ervaring weten we dat het lang duurt voordat reizigers nieuwe lijnen ‘ontdekken’. Het zal dus nog blijven groeien Noorderpark Centraal Station Rokin Vijzelgracht De Pijp Europaplein Zuid

7 Reizigers per modaliteit
op een gemiddelde werkdag in de standaard dienstregeling Reizigers (check ins) +9% +36% -6% -3% Meer reizigersgroei dan aanbodgroei komt o.a. door de nieuw streekreizigers in GVB-netwerk De zitplaatskans bij de tram is enorm toegenomen. Dit was nodig omdat trams in het oude netwerk vaak te vol waren. Waarschijnlijk veel nieuwe reizigers bij bus, veel beter dan verwacht!

8 Rechtstreeks versus overstappen
Oud netwerk Nieuw netwerk 76% van de reizigers reisde zonder overstap in het oude netwerk, In het nieuwe netwerk is dat 75%. A B A C B A D B C

9 Toekomst: nieuw metronet
Andere metrolijnvoering per maart 2019 Bijna hetzelfde als nu Lijn 51 niet meer naar Amstelveen, maar samen met lijn 50 naar Sloterdijk Daarmee minder drukte op lijn 50! Geen gedoe meer met sneltrams

10 Toekomst: HOV tram Amstelveen
Nieuwe tramlijn naar Amstelveen en Uithoorn Na verbouwing hoogwaardige tramverbinding Maar eerst buspendels om ruimte te maken voor verbouwing Lijn 5 blijft wel rijden (op enkele weekenden en een zomer na)

11 Toekomst: Zuidasdok A10 onder de grond, grote verbouwing van Station Zuid Meer ruimte in het station Meer ruimte voor OV Compacter station Maar… Ook heel veel verbouwingen

12 Toekomst: Zuidasdok A10 onder de grond, grote verbouwing van Station Zuid Meer ruimte in het station Meer ruimte voor OV Compacter station Maar… Ook heel veel verbouwingen

13 Vragen ?


Download ppt "OV en de Zuidas 4 oktober 2018 Pieter Marijt"

Verwante presentaties


Ads door Google