Doel van oefening - het klinkt als en lijkt op

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Simultaan Tafelrondje
Advertisements

Hoe ga je te werk bij aardrijkskunde?
Een lessenserie van drie lessen
Medmec04 les 3 Engagement.
MEDMEC01 Roelof de Vries Les 3 -
Medmec03 les 1 Co-creatie.
PRESENTATIES IN A NUTSHELL.
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 8 – Quiz.
OFC28 mediawijsheid les 3.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Praktijkervaring en reflectie
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Shake Song Fort van de Verbeelding Bovenbouw Groep 7 en 8 (en soms ook groep 6)
Methodiek: Plancyclus
Bijeenkomst September 2015
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Grammatica leren. Inleiding Ook de grammatica kun je leren. De grammatica zijn eigenlijk de spelregels van de taal. Regel kun je leren en toepassen. Hieronder.
Training SomToday DINSDAG 19 APRIL. Wat doen we vandaag ?  Inloggen  Studiewijzer aanmaken  Studiewijzer indelen  Huiswerk invoeren  Studiewijzer:
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
Training 3 Kennis van programma van de student en kunnen werken met de instrumenten (bv. werken met leerwerkplan, rubric, evaluatieformulier), Binnen verschillende.
Verzorg jezelf: Do´s & Don´ts
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Beeldspraak: de vergelijking
Natuurlijk leert de Koninklijke EHBO je helpen
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Microsoft® Office Word 2007-cursus
Maak een fotocollage van jouw familie
Week 1, les 5.
Het verschil tussen werkomschrijving en bestek?
Rob Goossens Wat weten we nog?.
Week 1, les 8 Ga zitten in de kring.
Naam onderwijsinstelling Datum
humor in reclame, werkt dat ?
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Les 1: Introductie Marketing
Titel van presentatie van training
Een instructie schrijven
Voeren en verzorgen Blok 2, Paard en ezel.
Hoofdstuk 4 Oefeningen Sjablonen en hoofddia’s Thema’s Hoofddia
Inspiratiedag kinderopvang 2 april 2015
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Titel van presentatie van training
Examentraining.
Gesprekstechnieken Les 5.
Schooljaar [voeg jaar in] [Naam van school] Naam leerkracht Klas
Schrijven Zakelijke brief: les 4.
Loopbaan en burgerschap les 3
Bijeenkomst 2 Identity Authenticiteit als docent
gesprekstechnieken Les 2
Aanwijzingen: Gebruik deze dia's en notities om uw project te maken.
Feedback Reinier Geurts.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Lessenserie kubisme les 4 Zelfwerkles
SEL Les 2: normen en waarden.
Reflectie over leren Naam vak.
Wat de leerling doet Wat de docent doet
Is ons taalvermogen genetisch bepaald?
Hoofdstuk 2: Wat vind jij en wat weet jij?
ADL Les 1.
SJABLOON VOOR EEN SCHOOLREISJE
Procedures aan begin van het jaar
<naam van kolonie>
Deze dia in uw presentatie invoegen  
Wat leer je allemaal op school?
<voer uw naam in>
Doel van deze les: Een brief schrijven op een officiële manier.
Startgroep nieuwe HR-cyclus
Transcript van de presentatie:

Doel van oefening - het klinkt als en lijkt op De oefening het klinkt als en lijkt op is een manier om leerlingen/studenten input te geven over hoe ze met klasgenoten zullen samenwerken. Gebruik de volgende dia's als handleiding voor: Inleiding van de les/activiteit die leerlingen/studenten vandaag in de klas zullen doen Leerlingen/studenten sturen om normen op te stellen voor hun samenwerking Verwijder deze dia wanneer u klaar bent met het voorbereiden van de andere dia's

< naam klas invoegen > Lijkt op en klinkt als < naam klas invoegen >

Inleiding les Leid de les van vandaag in of geef een samenvatting van de les van gisteren Leg uit dat leerlingen/studenten in groepen werken en dat ze, voordat ze beginnen met hun werk, moeten bepalen hoe hun lessen eruit zien en vandaag klinken in de klas

Hoe ziet de les van vandaag eruit? Hoe klinkt de les van vandaag?

Normen Maak enkele normen aan voor de discussie van leerling/student over ‘Lijkt op en klinkt als’; voorbeelden hiervan zijn naar elkaar luisteren, iedereen aan het woord laten, een tijdlimiet, enz.

Brainstormengroep(en) Brainstormengroepen maken Brainstormengroepen maken Brainstormengroepen maken Verwachtingen Verwachtingen Verwachtingen

Timer Plaats hier een timer voor de hoeveelheid tijd die leerlingen/studenten hebben voor het brainstormen terwijl u rondloopt, beluister en bespreek ideeën met hen Zie de sectie notities voor ideeën over hoe een les eruit kan zien of kan klinken

Ziet eruit als Klinkt als Voer antwoorden van leerlingen/studenten in of schrijf ze op - wijzig taalgebruik indien nodig

Bewerkinstructies en feedback voor sjabloon Pas deze sjabloon aan Bewerkinstructies en feedback voor sjabloon