Doel van oefening - het klinkt als en lijkt op De oefening het klinkt als en lijkt op is een manier om leerlingen/studenten input te geven over hoe ze met klasgenoten zullen samenwerken. Gebruik de volgende dia's als handleiding voor: Inleiding van de les/activiteit die leerlingen/studenten vandaag in de klas zullen doen Leerlingen/studenten sturen om normen op te stellen voor hun samenwerking Verwijder deze dia wanneer u klaar bent met het voorbereiden van de andere dia's
< naam klas invoegen > Lijkt op en klinkt als < naam klas invoegen >
Inleiding les Leid de les van vandaag in of geef een samenvatting van de les van gisteren Leg uit dat leerlingen/studenten in groepen werken en dat ze, voordat ze beginnen met hun werk, moeten bepalen hoe hun lessen eruit zien en vandaag klinken in de klas
Hoe ziet de les van vandaag eruit? Hoe klinkt de les van vandaag?
Normen Maak enkele normen aan voor de discussie van leerling/student over ‘Lijkt op en klinkt als’; voorbeelden hiervan zijn naar elkaar luisteren, iedereen aan het woord laten, een tijdlimiet, enz.
Brainstormengroep(en) Brainstormengroepen maken Brainstormengroepen maken Brainstormengroepen maken Verwachtingen Verwachtingen Verwachtingen
Timer Plaats hier een timer voor de hoeveelheid tijd die leerlingen/studenten hebben voor het brainstormen terwijl u rondloopt, beluister en bespreek ideeën met hen Zie de sectie notities voor ideeën over hoe een les eruit kan zien of kan klinken
Ziet eruit als Klinkt als Voer antwoorden van leerlingen/studenten in of schrijf ze op - wijzig taalgebruik indien nodig
Bewerkinstructies en feedback voor sjabloon Pas deze sjabloon aan Bewerkinstructies en feedback voor sjabloon