Onderzoeksvraag: Wat zijn de succesfactoren van de verschillende Open Dagen binnen de stichting en hoe kunnen we ervoor zorgen dat deze met elkaar worden.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Global Consultancy, Research & Design
Advertisements

Taal voor burgers en buitenlui Regionaal taalbeleidsplan
Uitslag School Tevredenheid Onderzoek Ouders 2014
Op naar de toekomst Wat doen we vanuit school?
Werken naar onderwijsbehoeften
NA SCHOOLS BREDE SCHOOL IK BEN OKÉ.
Milieuzorg Op School FOCUSGROEP visie en standpunten leerlingen 2 de graad.
Inhoud van de avond Het kindcentrum : Bouwen vanuit een gemeenschappelijke visie (Rob) Introductie partners Stichting Kinderopvang Huizen Paramedici Het.
Samenwerkend leren Docenten die teveel doceren, leren net zoveel als hun leerlingen: niet veel.
PITSTOP. Programma 9u15 – 9u30: ontvangst 9u30 – 10u: evaluatie ‘09-’10 10u – 10u45: ervaringen scholen ‘09-’10 10u45 – 11u15: projectvoorstel ‘10-’11.
Proces en Product.
Niek van den Berg Vmbo- en mbo-manifestatie Samen werken aan sterk groen onderwijs 13 november 2013 Doorstroom tussen groen vmbo en mbo Relevante factoren.
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
Thema 2: Signaleren van leerlingen met dyslexie Overgang PO – VO
Sectorwerkstuk Den Bosch
Stichting werkkring 29 maart De beleidsagenda van de beroepsgroep.
LOB De VO-school als regisseur
Invoering van HGW en het werken met groepsplannen
Op Kynologisch Gebied in Nederland Raad van Beheer Kan iedereen slagen?
Ervaringen Implementatie in Nederland
Module E: Preventieve en schoolomvattende initiatieven uit binnen- en buitenland Unit E5 Samen op één lijn: naar een gedeelde kijk op pesten en geweld.
Keuze van de VMBO leerling
Carrouselbijeenkomst Rekenen en taal Doorlopende leerlijnen Wilma Willems – 14 april 2010.
Communicatie met ouders
Oranje Route 23 oktober Van harte welkom namens Locatie Thornstraat Locatie Wertastraat Locatie Parklaan Het College Cranendonck.
Ouderbetrokkenheid vergroten in de thuissituatie.
Jouw mening telt! Wil je mede bepalen welke punten we gaan verbeteren binnen ? Geef je mening over de sfeer op je afdeling, je leidinggevende en het werken.
1. 2 Waarom Multimove in Damme ? 3 Nog geen activiteiten naar die doelgroep. Extra sportief aanbod na de schooluren. Meer kleuters aan het bewegen krijgen.
Adviesrapport Secret Society Cecile, Ingelotte, Kevin, Pleun, Marisa
2.0 Sanne Aerts, Lars Vorstenbosch & Wendy Vos.
Oberservatie van bruggers
Solidariteit op onze school Enkele suggesties voor gesprek.
DE MENING VAN OUDERS OVER DE SCHOOLAANPAK VAN PESTEN
Kennis maken en kennis delen AVE geeft antwoord
1BvPO Bureau voor praktijkgericht onderzoek, Groningen 1 Ouderpeiling (OTP) BS De Utskoat te Witmarsum Resultaten van de oudertevredenheidpeiling 2014/2015.
ORGANISATIE BPV PARTICULIER BEVEILIGER NIVEAU 2. BEGINSITUATIE MIJN ACHTERGROND INWERKPERIODE STRUCTUUR VAN DE BPV MOTIVATIE VAN DE LEERLINGEN KWALITEIT.
Werken met groepen jonge kinderen
Onze school is zich ervan bewust dat sociale media een onlosmakelijk onderdeel zijn van de huidige samenleving en de leefomgeving van haar leerlingen,
Conferentie Bijzonder Begaafd.  Opgericht in 1989  Psychologisch Adviesbureau  Assessment Center  Opleiding & Training  Hoogbegaafdheid PONTE organisatie.
Marion van de Sande De Haagse Hogeschool NOT, 29 januari 2011 Ouderbetrokkenheid: nut of noodzaak?
Andere Schooltijden Obs Het Veenpluis. Welkom namens team en MR van Het Veenpluis! Fijn dat u bent gekomen.
Voorlichting rsg de Borgen. Voor iedereen Dichtbij huis en vertrouwd Alle opleidingen in huis De route die bij je past De plek die bij je past.
De effecten van de lerende opleidingsschool Twente Uitkomsten & Werkplan MSc Loreta Vaicaityte Dr Sjoerd de Vries.
Praktisch werk effectiever maken Tekst: Henny Kramers-Pals.
Kritische internet- en onderzoeksvaardigheden: 4 modellen vergeleken Hanneke Banine-de Smit.
Adviescommissie Themavergadering Veiligheid & handhaving 21 april 2009.
1. Greijdanus College 3. Korte omschrijving van de interventie Eduscrum is activerende didactiek die een positieve invloed heeft op de leeropbrengsten.
Voorlichting de Woldborg. rsg de Borgen Voor iedereen Dichtbij huis en vertrouwd Alle opleidingen in huis De route die bij je past De plek die bij je.
OSR onderzoek Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten.
DOLLARD COLLEGE LOCATIE SCHEEMDA Pilot 1.1 Collega’s Dollard College 11 maart 2010.
Actieonderzoek Jongens en Pubergedrag. Inhoud Problematiek Gewenste werksituatie Onderzoeksvragen en Hypotheses Aanpak van het Onderzoek Conclusie en.
‘Samen’ uitdagen tot ontwikkelen Basisschool De Ark.
Evaluatie FAB-trainingen Mondriaan Parnassia GGz Centraal Een beknopt overzicht van uitkomsten 7 maart 2017.
Tevredenheid schoolleiders kwaliteit OSR-opgeleide docenten
Stichting Jeugdformaat
Hoe koppel je preventie voor kinderen aan een aanpak voor ouders?
De impact van de introductie van ICT op openbare scholen in Bolivia
Gezondheid en leefstijl
School in zicht lessen uit vijf jaar werken aan
LOB 13. Goede en slechte ervaringen
Zorglokaal DE EVALUATIE.
Kennis delen.
Global Consultancy, Research & Design
Meesterlijk Besturen Presentatie: Wil Hovy, senior onderwijs- en innovatieadviseur.
Voorlichting leerplicht
Themabijeenkomst 14 november 2016
ACTIE onderzoek.
Fietsproject Op weg naar het VO
PBS op het ROC MN Dinsdag 6 november 2018
Dompeldag kindgesprekken 13 april 2018.
Transcript van de presentatie:

Onderzoeksvraag: Wat zijn de succesfactoren van de verschillende Open Dagen binnen de stichting en hoe kunnen we ervoor zorgen dat deze met elkaar worden gedeeld?

Plan van aanpak Vanuit welke reden wordt(en) deze vraag (en) gesteld? Onderzoeksvraag geanalyseerd Gesprek opdrachtgever en met collega’s die verantwoordelijk zijn voor de Open dagen. Vragenlijst voor collega’s, ouders en leerlingen. Open dagen bezoeken.

Succesfactoren Beatrixcollege: Ontvangst persoonlijk en vriendelijk Kleinschaligheid Brugklasfestival sfeervol en gevarieerd Reeshof College: Routing duidelijk Sfeervol en licht gebouw Persoonlijke aandacht Willem II College: Route groep 7 en 8 (2 routes) Ouder-kind voorlichting Veel te zien en te ervaren

Hoe delen we de succesfactoren? Elkaars Open Dagen bezoeken Evaluatie met de drie scholen

Aanbevelingen Algemeen: positieve collega’s  positieve sfeer rondom open dagen Beatrix College: Afdelingen duidelijker hun sterke punten presenteren Reeshofcollege: Doorgaan op de ingeslagen weg Willem II College: Ontvangst

Conclusie Onderzoek: Wat heeft het proces ons opgeleverd? Routing Persoonlijke aandacht Delen d.m.v. intensiever contact onderling Wat heeft het proces ons opgeleverd? Samenwerking Kruisbestuiving Meer kennis over elkaars scholen