Stuiterles.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Onderzoek eigen regio en geografische werkwijzen
Advertisements

Met onze speciale dank aan (documentenmap). Waarom gebeurt re-educatie (na verlamming bijvoorbeeld) vaak in een zwembad? Wat is het voordeel van aquagym?
Onderzoekend en Ontwerpend Leren in het Basisonderwijs
(Hoog)begaafde kinderen uitdagen met de Techniek Torens
Opbouw Naar het didactische model van Margadant Introductie, confrontatie Spontane verkenning Onderzoek en vastlegging van resultaten (vraag het de expert.
Congres “Passen en Meten” Samenwerkingsverband Over-Betuwe
‘Met wetenschap en techniek meer plezier!’
De digitale spreekbeurt
Waar heb jij je de laatste tijd nog over verwonderd?
Probleem gestuurd onderwijs
Het Nederlandse onderwijs:
Verslaglegging Wat hebben we geleerd.
Onderzoekende leerling
Glijbanen Een les onderzoekend leren voor
ICT-rijk bewegen in 3 VWO / HAVO Het implementeren van de nieuwe functionaliteit van Coach 6, vanuit een didactisch oogpunt bekeken Ron Vonk Archimedes.
Onderzoeksmethode Oftewel: met welke specifieke onderzoeksmethode kan ik het best mijn onderzoeksvraag beantwoorden.
ICT en Didactiek Willem Bustraan EFA
Actieonderzoek Een goede leraar worden Verdieping bij hoofdstuk 11
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
A Datum: Namen Titel: (kort en bondig) Onderzoeksvraag: Hypothese:
CREATIVE MARKETING WC 3, jaar 2, Herfst 2008 Onderzoek, groepsopdracht en project Docent: Saskia Best.
Leesvoorkeurenonderzoek
De rol van docenten in onderzoekende didactiek
Wat is digitale didaktiek?
TOMnibus op de Regenboog De TOMnibus op de Regenboog 9 maart 2005.
Op al deze vragen krijgen jullie NU een antwoord! Op al deze vragen krijgen jullie NU een antwoord!
harde feiten: schelpen in de klas
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
PSO. Praktisch school onderzoek.
Bron: APS. (z.j.) Activiteitenwaaier een onderzoekende leraar. 1.
Project: Oriëntatie op het beroep Marie-Joze van Raak - Docent SPH - jaar 1 coördinator
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Wetenschapper in de klas Scarabeeklas De Schouw en Zecc Architecten.
Bron: Baarda, B. (2014) Dit is onderzoek!
Lessenserie voor groep vier en acht Petra Schilder Esther Soeters Hoogezand, juni 2010 Kerndoelen: 2,3, 33, 42,44, 45, 55.
Kunst in samenhang W&T en Kunstzinnige Oriëntatie.
Geneeskunde. Wat is een wetenschapper? ? Kwalitatief onderzoek Vragen die beginnen met Waarom, Welke, … Oriënteren kennis Kwantitatief onderzoek Vragen.
KTWT module rekenen-wiskunde “Rekenen is leuker als je denkt”
Inleiding © soc.kuleuven.be/prijssociologie. Wat en waarom? © soc.kuleuven.be/prijssociologie.
Kenmerk: 24 juni Kenmerk: 24 juni Marian Kat-de Jong Kenmerk: 24 juni Spelling op bestelling Gebruik van Hogeschooltaal in de Helpdesk.
Een onderzoek naar het kiemen en groeien van een bruine boon
MIDDELEN OM TE PRESENTEREN.
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Kwaliteitszorg
Onderzoeken en Ontwerpen met Kunst
Moleculen Mo eculen Les 5 Zoek het uit! deel 1.
Kwaliteitszorg
Toetsen wij met Lef? Voorstellen
Klik hier om te beginnen!
Week 1, les 9 Ga zitten in de kring.
De ontwerpprincipes van Tamira Oosting
Onderzoeken 1HV.
Rechtstaat les 4 Expertgroepen.
Studie van de levende en de niet-levende natuur

Onderzoekend en Ontwerpend leren
Het onderzoek Onderwijs principes In de praktijk conclusie
STYLING les 2 KERSTBOOM VERSIERING IBS. DISPLAY VOOR EEN WINKEL.
Bronnen beoordelen op bruikbaarheid. Stap 1 Wat is de (onderzoeks)vraag? De bron moet passen bij de vraag die je gaat beantwoorden.
Dit is de vraag Hier komen allerlei antwoorden!!! antwoord 1
Loopbaan Oriëntatie en Begeleiding
Geef afval een nieuw leven
Hoeveel weet jij van onderzoekers?
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Een klaslokaalexperiment
Inleiding © soc.kuleuven.be/prijssociologie.
Materiaal en methode Welke materialen en methode worden er gebruikt?
Transcript van de presentatie:

Stuiterles

1. Confrontatie

2. Verkennen Hoe ‘goed’ stuitert een bal? Dit levert (hopelijk) onderzoeksvragen op, klassikaal inventariseren.

3. Opzetten experiment - Hoe meten? - Eerlijk meten - Voorspelling?

resultaten opschrijven. 4. Uitvoeren experiment Materiaal, logboek, resultaten opschrijven.

5. Concluderen Resultaat in overeenkomst met voorspelling? Wat is dan het antwoord op de onderzoeksvraag?

6. Presenteren Laat elk groepje nu de bevindingen presenteren aan de rest van de klas.

7. Verdiepen/Verbreden Verdiepen: wat is stuiteren? Verbreden: hoe passen we dit verschijnsel bijvoorbeeld toe?