Jouw verhaal over antibioticaresistentie

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Niet echt maar mama zei dat ik naar school moest *hoest* *hoest*
Advertisements

Programmeren met Alice
….een korte presentatie
Afscheid groep 8 Kindernevendienst en Bevestiging ambtsdragers 15 juni 2014 Thema:
Interne Communicatie Masterclass NFK 24 november 2012 Marjan Engelen.
Versterk het rendement van je onderwijs met T-PACK
Binden en verbinden van mensen of personeel…
Bijbelkring-inleiders-instructie
Het geven van een workshop
Een lessenserie van drie lessen
Leerprincipe 2 Jouw vragen zijn belangrijker dan de antwoorden.
Sleutels van het koninkrijk Onbewust asociaal: laat die ander eerst eens naar zichzelf kijken! GKv van glashelder -> naar ??? Wie zegt dat we de waarheid.
Competentie 04 Het slecht nieuws gesprek
Leren debatteren Discussie vs debat Eisen Structuur Parlementair debat
Iedereen coach naar Jef Clement.
SAMEN AAN ZET Gedeeld leiderschap.
SOCIALE COMPETENTIE Jacqueline Blaak-Venneman.
Een haperend geheugen.
Programma sexuologie voor opleiders
Bespreken positieve soa-uitslag
Gentle Teaching.
Ondernemende professionals gevraagd! Lieve help!
Met de handen in het haar? Twee projecten voor de prijs van één! - cursus: kleine kinderen helpen groot worden. - Inforeeks: hoe ga je als ouder om met.
inleiding leesvaardigheid Leesstrategieën & schrijfdoel
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
ONDERZOEKSVAAR DIGHEDEN 3 Instituut voor Sociale Opleidingen.
Tekstverklaring Hoe doe je dat?.
Mark Manders. Bezoek Oosterlicht 17 november Rondleiding (ouders en ll) Voordragen verhaal Maken kostuums afvalmaterialen Modeshow in de kantine voor.
Communicatie 2 – kw 2 Les 4.
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Welkom ik maak me sterk.
Waarom zou ik geloven? Een uitnodiging om na te denken over je geloof Philip Nunn - De Bron Deel #1: 1 nov 2105 Deel #2: 22 nov 2105.
Ondernemend gedrag Hoofdstuk 2 Kan het ook beter? Signaleer mogelijkheden voor verandering.
Je sectorwerkstuk presenteren
Maak je persoonlijke veranderverhaal
Wat zijn Drijfveren? Drijfveren zijn volgens TSI……………
1 Leefstijl en gedrag Hoe verander ik? Drs. Marloes Hogenelst GZ psycholoog Medische Psychologie
Talentgebieden – Interesses –Leervoorkeuren
Leesvaardig Examentraining.
7E-model Template. Opdracht: Bedenk minstens 3 originele manieren om je doelgroep te informeren, waardoor ze denken: “aha, goed om weten”, “interessant,
‘NLP Basiscursus Je ongekende vermogens’ Volksuniversiteit voorjaar e avond.
Werken met verstandelijk Beperkten
Communicatie (les 1) verbaal (mondeling,praten,luisteren)
Gesprekstechnieken Hoofdstuk 17 VP15 Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
OF DOE JE EN VOEL JE WAT JE BENT?
Het delen van kennis een onderlinge uitwisseling van praktische kennis
Storyline EMD Daphne Keller.
Rineke Dijkstra, strandportretten (1992 – 1994)
Aantrekkelijk formuleren
Volksuniversiteit Zwolle
Bedrijfseconomie, Ondernemerschap en Financiële Zelfredzaamheid
Volksuniversiteit Zwolle
Ambassadeursnetwerk Jan Bartling, Leo Bakker 27 september 2017.
Mariken van Himbergen HBO Challenge 3 april 2018.
Eventmanager: Gerdine Teerhuis
Living lab & Storytelling
Een visie gebaseerd op feiten en meningen,
Best practice Doel: deskundigheidsbevordering collega’s
BOM-model PV 25/03/2014.
Het verhaal Meer dan woorden Society for Psychosomatic Medicine
Behoefte herkenning bij mensen met ernstige meervoudige beperkingen.
Assertief zijn Hoofdstuk 25 VZ Begeleidingskunde Carin Hogenbirk
Project English BOL niveau 4.
HOE KOMT EEN IDEE IN JE HOOFD?
ACTUALISATIE LEERPLAN 1 september 2019
Bouwen aan succesvolle teams LSD en Casuïstiek
waar / niet waar: VROEGER HAD JE OOK ZTRINGZ IN REGENBOOG-KLEUREN
Storyline EM2X Daphne Keller.
Dit is een voorbeeld PowerPoint, om je een beetje op weg te helpen
Let op: probeer waar te nemen zonder oordeel, want je weet niet waarom die ander doet wat hij/zij doet! Zie als voorbeeld dit filmpje:
Transcript van de presentatie:

Jouw verhaal over antibioticaresistentie https://www.youtube.com/watch?v=gupI5GCRYBc Jouw verhaal over antibioticaresistentie

Verhalen Verbinden Delen kennis en inzicht Delen van belevingswereld Helpen bij elkaar begrijpen Delen liefde voor een onderwerp Verbinden denken, voelen en doen Brengen samenhang en helpen samen betekenis geven

Een goed verhaal Is waar Heeft een hoofdpersoon Heeft een duidelijke structuur: kop & staart Is persoonlijk Roept emotie op / wordt met emotie verteld

Eigen verhaal in twee stappen In kaart brengen eigen belevingswereld: ingrediënten verzamelen Maken van verhaal aan de hand van de vorm van kijk… want… dus…

Strijd tegen antibioticaresistentie Ik voel Ik denk Ik doe Ik zie Ik hoor Ik zeg

Kijk: Ik zie, ik constateer Probleem, aanleiding Aandacht trekken Aansprekende feiten Emotioneel component Want: Ik weet: oorzaak, samenhang, uitleg Wat ik meemaak, zie, voel als ik aan het werk ben Dus: Ik vraag, ik doe Oplossing Voorstel Actie

Kijk, het bestrijden van antibiotica resistentie is belangrijk omdat… Want wat ik meemaak/ denk/ voel als ik aan het werk ben is… Dus het is nu tijd om…. Kijk…, want… dus…