Help, ik ben een influencer!

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
sociale media: de nieuwe realiteit
Advertisements

Lindenhout gaat 2.0, jij ook?
SEO Social Media. Facebook  Zorg voor activiteit op je pagina (likes, shares & reacties)  Verwerk je keywords in je infopagina en met name in het over.
Bloggen is Net werken WELKOM bij de opleiding Sanoma Academy Ndl 1.
Effectieve Internet Marketing voor MKB- ondernemers
Social media gebruiken om een baan te vinden
Billboard.com Wat zijn de trends op de website
Welk effect heeft uw Website? Gerard Duursma Online Marketeer linkedin.com/in/bonopoly.
Olga Haarman, 11 juni 2009 Kulturhusberaad Positionering van het Kulturhus 1.
FULLFILL YOUR DESTINY! EXPAND YOUR SOCIAL STRUCTURES! LIVE YOUR DREAM! CONNECTING TRIBES! Welkom bij CONNECTING TRIBES. CONNECTING TRIBES is jouw online.
21 januari 2013 door: Henk-Jan Workshop Social Media.
ROI Driven Internet Marketing Strategies Joris Toonders.
F&J webcreation even voorstellen… we willen graag met u in gesprek, dus…
Internettoepassingen waarmee we niet (zo) bekend zijn
Topic 1: Social Media Innovative Generations © Innovative Generations.
Welkom bij de cursus Handig met Internet! Handig met Internet -Wat doet u al met internet? -Wat wilt u nog meer met internet doen? -Hoe kunt u beter.
Website maken met WordPress
S OCIALE M EDIA Joke Hoogendijk Maart SOCIALE MEDIA: WAT IS DAT? Social media is een verzamelnaam voor alle internettoepassingen waarmee het mogelijk.
Woensdagochtend presentaties 2012/2013 Woensdag 17 oktober 2012 Overzicht Sociale Media.
Lezing door Kick de Wolff
Social Media Les 4: Content (1) Kansen voor kleine bedrijven met kleine marketingbudgetten.
Tips voor de blogger in spé.
Social Media Fleur van Scharenburg 1. Opzet voor vanavond Snelcursus Social Media Social Media gebruiken 2.
Vollebergh Kappers “The New Local Influencer” Eerste kick-off meeting Vollebergh Kappers online strategie 9 oktober 2013.
Het nieuwe solliciteren:
Chatten. Chatten Inleiding chatten Wat is chatten? De geschiedenis Voor- en nadelen Educatief of recreatief? Wat vinden jongeren ervan? Wat vinden.
Weblog/Blog woensdag 25 september Weblog/Blog Wat is een ”Weblog of Blog”? Een soort van dagboek op internet, dat door anderen op internet kan worden.
MINECRAFT PLAATJES TUTORIAL #1 ZWAMBIE ZWAMBIE ZWAMBIO!
Kinderen op social media: hoe ga je daar als ouder mee om?
Training voorbeeld voor
Webteksten en SEO Wat hebben zij met elkaar te maken?
Iedereen gebruikt social media.
Kom verder. Saxion. Minor Internet Marketing SEA | Les 4. Social Media I.
UVW LinkedIn Presentatie
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Mapping the field. ALEX KLAASEN Eigen website Beginpagina is stijlvol en nodigt uit om verder te kijken op de site. Helaas is de inhoud.
Sessie 3: Je bent wat je publiceert 1. Programma De kracht van weblogs Praktijkoefening: Zelf een weblog maken met Blogger Wat kan ik ermee? 2.
Introductie Ik ben….. – Marguerite Klinkers – Social Media enthousiasteling – Vind het interessant en belangrijk om ouders voor te lichten op het gebied.
Social media. Agenda Over ons Facebook Twitter Linkedin Instagram.
Zakelijk twitter inzetten Zakelijk Twitter inzetten.
Profileren via sociale media Anita Boerema. Sociale media is een verzamelbegrip voor online platformen waar de gebruikers, zonder of met minimale tussenkomst.
Wat schrijf je wel en niet op jouw website?? door Mart Rienstra.
De PR van Inner Wheel Stilzwijgend of met tromgeroffel?
Maak je website beter vindbaar!
Contentplan sociale media #GR18 Voorbeeld
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Social Media.
Sociale Media in de toeristische sector Bijeenkomst Blauwe Lint
IPadje op iPadje af 22 april iPadje op iPadje af 22 april 2016.
Social media plan Gemaakt door : Dorien van der Gugten Klas: B-MMC4-1a
Beginnen met SEO SEO webinar Alon Bromet & Robbert Kleijwegt
Onderzoek in Apps.
Content Marketing Wat is het? Voorbeelden Hoe pak je het aan?
Het bestuur van de Vrienden van de GSR:
Social media Door: Eloise Post Docent: E. Louisse
Marketing as a service ‘Hoe ziet de klantreis voor onze verschillende klanten eruit?’ Hoe wordt touchpoint ‘formulieren’ ervaren? ‘Zijn de formulieren.
over verbouw en nieuwbouw
Annick, Amber, Ilsa en Melanie
Online Marketing voor het MBO
Lessen in social media Voorbeeld 1
Eventmanager: Gerdine Teerhuis
LinkedIn Wat moet ik ermee?.
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Sociale Media Doelen van Sociale Media voor kennisoverdracht:
Federatie Tilburgse Zangverenigingen – 31 maart 2018
Stage zoeken bij Entree-opleiding
Waar moet je op letten? Om een goede stageplaats te hebben moet je er zeker van zijn dat het bedrijf waar je naar toe wil ook onze school een beetje kent.
Social media voor statenleden/politici
Help, ik ben een influencer!
Transcript van de presentatie:

Help, ik ben een influencer! www.myhappykitchen.nl en www.foodieshavearrived.com

Definitie van de term ‘influencer’ Een influencer is een persoon die een meer dan gemiddeld potentieel heeft om anderen te beïnvloeden doordat zij veel communiceert, zich centraal bevindt in een (sociaal) netwerk, door de grootte en overtuigende kracht.

Eerder dit jaar werd Kylie Jenner (20 Eerder dit jaar werd Kylie Jenner (20!) door People Magazine uitgeroepen tot de meest invloedrijke social media-influencer. Geschat wordt dat haar posts een waarde hebben van 1 miljoen dollar per stuk.

Belangrijkste doelgroep van influencers zijn jongeren en millennials, omdat zij de grootste groep van social media-gebruikers vormen. Het social media-gebruik onder oudere doelgroepen groeit echter gestaag.

Feiten 74% van de mensen wordt bij een aankoop beïnvloed door social media. 81% van de mensen wordt beïnvloed door hun ‘vrienden’ bij een beslissing om een aankoop te doen. 31% van de internet aankopen worden beïnvloed door blogs.

Facts & figures Bijna 5 jaar geleden begonnen Eerst een gratis account op jouwweb (gewone website), sinds september 2014 een gratis account op Blogger en sinds 2016 een betaalde Wordpress site. Nu zo’n 18.000 unieke bezoekers per maand (ca. 25000 pageviews): ‘micro-influencer’. 2500 volgers op FB, 2500 op Instagram Sinds 2017 gastblogger bij My Happy Kitchen en nu ruim 1 jaar eigen website. Wat vertelde Anne-Marie mij toen ik zelf startte:

Wat mensen denken en/of zeggen “Jij krijgt een heleboel mooie spullen en goodiebags (kookboeken, wijn, chocolade, servies, make-up etc.etc.)” “Je gaat naar allemaal leuke evenementen en iedere week gratis uit eten” “Ik denk dat ik ook maar een blog ga beginnen…..” “Alleen maar een beetje stukjes schrijven toch?”

Wat mensen niet zien is dat…. Spullen krijgen vaak verplichtingen met zich meebrengt. Net als naar evenementen of uit eten gaan. Ik zo’n 30 uur in de week doorbreng achter de computer. Bloggen meer is dan ‘stukjes schrijven’. Er komt veel technische kennis (van SSL tot SEO) bij kijken en vooral een uitgebreid onderhoud van social media

Verschillende soorten influencers Nano-influencer  max 5.000 volgers Micro-influencer  5.000 – 50.000 volgers Macro-influencer  50.000 – 100.000 volgers Mega-influencers  100.000+ volgers Nano en micro Grote authenticiteit, direct en veel contact doelgroep, kwaliteit over kwantiteit Mega Vaak een manager, geen direct contact met doelgroep, geloofwaardigheid, kwantiteit over kwaliteit

Help, ik ben dus een influencer!

https://www.youtube.com/watch?v=fDaormSAVHk#t=1m17s

En niet alleen bekend om klei eten maar ook om haar ubergezonde taart https://www.youtube.com/watch?v=fDaormSAVHk&feature=youtu.be#t=9m1s

Verantwoordelijkheden van een influencer Onderbouwing/bronvermelding Reclamecodecommissie (spon, gekregen, uitgenodigd) Keuze voor wel of niet negatieve beoordelingen Goed doen (crowdfunding, goede doelen) Ethiek

Wil je blogger worden of influencer? Blogger worden doe je vanuit een passie. Start vandaag nog en enjoy! Influencer worden? Realiseer je dan vooral dat content creëren voor bedrijven een (deeltijd)baan op zich is. En dat je veel geduld nodig hebt om uit te groeien van ‘blogger’ tot ‘influencer’

Zelf gaan bloggen?

Begin vandaag! Weet je nog niet zeker of het wat je voor is? Open dan een account op Blogger.com Hiervoor heb je alleen een (gratis) Google account nodig. Direct serieus van start? Neem dan een Wordpress account bij een webhost. Bij b.v. Antagonist kan dat vanaf 4,99 per maand inclusief domeinnaam, SSL en onbeperkt dataverkeer.

Wat heb je nodig? Een goede naam! Denk hierbij o.a. aan dingen als: Waar wil ik over gaan bloggen? Is de naam makkelijk uit te spreken? Wil ik (ook) in het Engels gaan bloggen? En vooral: bestaat de naam al?

Naam Een goede naam gevonden? Gefeliciteerd! Registreer de domeinnaam (ook als je gratis blogt!). Bedenk ook of je een .nl of een .com domein wilt. Maak je gebruik van een webhost met wordpress, dan kun je daar direct je domeinnaam registreren. Maak direct alle Social Media accounts aan (ook als je er nog geen gebruik van maakt). In ieder geval Facebook, Pinterest en Instagram, en desgewenst ook Twitter.

Gewoon beginnen! Het is nooit perfect of af. Oefening baart kunst Alleen je moeder ziet het 

Waar moet je nog meer aan denken? Logo Thema (gratis of gekocht, alleen Wordpress) Google analytics (meten=weten) Taal Fotomateriaal (let op: embedden of rechtenvrij) SEO (goede tools in Wordpress)

Meer dan alleen mijn moeder… Nu je eindelijk je geweldige verhalen/recepten/reisverslagen online hebt staan wil je ook gelezen worden. Door andere mensen dan alleen je moeder. Dus ga je: Je blognaam in je e-mailhandtekening zetten Nieuwe blogposts delen op social media Actief worden op social media Lid worden van Facebookgroepen Visitekaartjes laten maken

Meer dan alleen mijn moeder… Maar het toverwoord is SEO – search engine optimalisatie. Investeer daar je meeste tijd een aandacht aan Goed gevonden worden in Google levert uiteindelijk de meeste bezoekers op. Een goede tweede investering is Pinterest Investeren in Social Media doe je vooral om naamsbekendheid en interactie te creëren.

Meer dan alleen mijn moeder… In een later stadium (wanneer je echt wat online hebt staan en een substantieel aantal bezoekers hebt opgebouwd) kun je ook pr-bureaus gaan aanschrijven. Of ze vinden jou…..

Verdienmodel Google adsense Banners Affiliate Advertorials Barterdeals

De powerpoint is te downloaden via Vragen? De powerpoint is te downloaden via www.myhappykitchen.nl/starten-met-bloggen