Het logistieke proces A - Kwaliteitsprocedures

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Menno Karres Lead Auditor
Advertisements

Hoofdstuk 4 - Systems Onderscheid naar systemen en processen Systemen
“De ontwikkeling van een kwaliteitsmanagementsysteem ten behoeve van de plan- en projectontwikkeling” Bart Snijders
AISHE cursus Beleidscyclus na de audit 13 en 14 december 2007 Niko Roorda en Jorien Helmink.
Hoofdstuk 1 - Inleiding Wat is een organisatie? mensen middelen
Evelyne Steensels Lieze Vanderhoydonck
Facility management en inkoop
Jozef Reyntjens afdelingshoofd kwaliteit ISO-aanpak van De Lijn Tweede netwerk kwaliteit 22 april 2004.
ontwikkeling van een kwaliteitsborgingssysteem
DURVEN MET DIENSTVERLENING DE SPRONG OVER DE GAVERBEEK.
Kwaliteit en kwaliteitszorg
Integrale kwaliteitszorg (IKZ) van de informatievoorziening
Integrale kwaliteitszorg (IKZ)
Hoofdstuk 7 Procesmanagement.
Hoofdstuk 2 Kwaliteitszorg Deel 1.
02/ / 18 Kwaliteitsmanagementprincipes -Algemeen- Om een organisatie met succes te kunnen leiden en te laten functioneren is het nodig deze.
Kwaliteitszorg volgens ISO 9001 Platform milieuhandhaving
Startbijeenkomst benchmarking Publiekszaken
Kiezen voor Certificering NMKG/ StimulansZ netwerkmiddag 12 oktober 2006 Gerrit Jan Schep.
Slagkracht met kwaliteit
© de vries business consultancy, 2008
Hoe verbeteren... 6 stappen Business Excellence
Introductie OHSAS
Kwaliteitszorg en certificering Presentatie door Math Göbbels
Procesmanagement in de praktijk Hoofdstuk 1 Procesmanagement
Goederenverwerking H18 Kwaliteitszorg Manager Handel.
KAM H1 Kwaliteitszorg Logistiek teamleider.
Business Analyse lesopzet en werkvormen Stappen (1-2) Vorm 2-tallen Lees artikel over kwaliteit. Neem relevante informatie over ter onderbouwing van.
Structureren project Projectactiviteiten & producten gestructureerd en expliciet in beeld September 2015 Blok 1 - Project structureren.
Les 2 People-Centric Process Management. De wereld rondom BPM 1.Top Management en strategische keuzes 2.Kwaliteits Management 3.Verander Management “The.
1. Goederenontvangst voorbereiden 2. Goederen lossen en controleren 3
WELKOM KLANTENDAG LEAN WERKEN! 15 maart 2012 Drs. Daniël Niezink Drs. Kees Ruizendaal Dr. Joost Vos.
Certificering van assetmanagement
Komt dit beeld u bekend voor? Quality Manager Of dit?
Shared Services Netwerk Twente SAMENWERKING BEDRIJFSVOERING REGIO TWENTE NAAR EEN TWENTS MODEL EEN EERSTE HOUTSKOOLSCHETS EXPERTMEETING 13 SEPTEMBER 2012.
Meer rendement uit audits! Manon Diepenmaat 28 maart 2013.
Ontvangst en opslag Hoofdstuk 2 Ontvangst en opslag voorbereiden.
KAM – Integrale kwaliteitszorg Hoofdstuk 1 Kwaliteitszorg.
Orderpicken Hoofdstuk 1 Orderpicken. Inhoud 1 Orderpicken 2 VAS-activiteiten 1.
Ontvangst en opslag Hoofdstuk 5 Afdeling goederenontvangst.
Coördineren logistiek proces Hoofdstuk 3 Management.
Ontvangst en opslag Hoofdstuk 1 De logistieke sector.
Procesverbetering in de Zorg
GMR Consent 14 februari 2011.
Digitaal spreekuur ‘Werken met een kwaliteitscyclus binnen het VSV’
Hoofdstuk 2 Ontvangst en opslag voorbereiden
Hoofdstuk 3 Goederen lossen
Hoofdstuk 1 De logistieke sector
Hoofdstuk 4 Ontvangst controleren
Hoofdstuk 3 Goederen lossen
Hoofdstuk 5 Afdeling goederenontvangst
Veilig werken in de logistiek (KAM)
Veilig werken in de logistiek (KAM)
Coördineren logistiek proces
KAM – Integrale kwaliteitszorg
Verwerken goederenstroom 1
Veilig werken in de logistiek (KAM)
Het logistieke proces B
Hoofdstuk 5 Afdeling goederenontvangst
Coördineren logistiek proces
KAM – Integrale kwaliteitszorg
Logistieke kwaliteitsprocessen
Het logistieke proces A - Kwaliteitsprocedures
Het logistieke proces A - Kwaliteitsprocedures
Het logistieke proces A - Kwaliteitsprocedures
Hoofdstuk 2 Ontvangst en opslag voorbereiden
KAM – Integrale kwaliteitszorg
Het logistieke proces B
Hoofdstuk 1 De logistieke sector
Coördineren logistiek proces
Transcript van de presentatie:

Het logistieke proces A - Kwaliteitsprocedures Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting

Wat heb ik geleerd? Wat ga ik leren?

Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Hoofdstuk 2: Procesoptimalisatie Hoofdstuk 3: Arbozorg Hoofdstuk 4: Milieu

Denken in processen Doel van het proces Input – start van het proces Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Denken in processen Doel van het proces Input – start van het proces Verwerking Output – resultaat van het proces

Het logistieke proces in grove lijnen Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Het logistieke proces in grove lijnen

Het proces van de afdeling Goederenontvangst Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Het proces van de afdeling Goederenontvangst

Het proces van het lossen van de goederen Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Het proces van het lossen van de goederen

Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Flowchart

Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Klant en leverancier De interne leverancier is degene die de input levert voor het afdelingsproces. De interne klant is de afdeling die de input ontvangt van de interne leverancier. Klantgerichtheid: elk proces moet afgestemd zijn op de interne klant.

Procesinrichting Systemen Taken Hulpmiddelen Procedures Vast taken Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Procesinrichting Systemen Taken Vast taken Variabele taken Scope Hulpmiddelen Procedures

Kwaliteitszorg Partiele kwaliteitszorg Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Kwaliteitszorg Partiele kwaliteitszorg Integrale kwaliteitszorg / Total Quality Management

Kwaliteitsmanagement Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Kwaliteitsmanagement Kwaliteitsmanagementsysteem Kwaliteitshandboek Herkenbaarheid Afspraken, normen, definities Procesverbetering Certificering Voorbeelden ISO NEN HACCP VCA Six Sigma LEAN

Prestatiemeting m.b.v. KPI’s Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Prestatiemeting m.b.v. KPI’s Doelstelling Huidige niveau Meting Prestaties analyseren

Prestatiemeting: foutpercentages Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Prestatiemeting: foutpercentages