Het logistieke proces A - Kwaliteitsprocedures Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting
Wat heb ik geleerd? Wat ga ik leren?
Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Hoofdstuk 2: Procesoptimalisatie Hoofdstuk 3: Arbozorg Hoofdstuk 4: Milieu
Denken in processen Doel van het proces Input – start van het proces Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Denken in processen Doel van het proces Input – start van het proces Verwerking Output – resultaat van het proces
Het logistieke proces in grove lijnen Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Het logistieke proces in grove lijnen
Het proces van de afdeling Goederenontvangst Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Het proces van de afdeling Goederenontvangst
Het proces van het lossen van de goederen Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Het proces van het lossen van de goederen
Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Flowchart
Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Klant en leverancier De interne leverancier is degene die de input levert voor het afdelingsproces. De interne klant is de afdeling die de input ontvangt van de interne leverancier. Klantgerichtheid: elk proces moet afgestemd zijn op de interne klant.
Procesinrichting Systemen Taken Hulpmiddelen Procedures Vast taken Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Procesinrichting Systemen Taken Vast taken Variabele taken Scope Hulpmiddelen Procedures
Kwaliteitszorg Partiele kwaliteitszorg Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Kwaliteitszorg Partiele kwaliteitszorg Integrale kwaliteitszorg / Total Quality Management
Kwaliteitsmanagement Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Kwaliteitsmanagement Kwaliteitsmanagementsysteem Kwaliteitshandboek Herkenbaarheid Afspraken, normen, definities Procesverbetering Certificering Voorbeelden ISO NEN HACCP VCA Six Sigma LEAN
Prestatiemeting m.b.v. KPI’s Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Prestatiemeting m.b.v. KPI’s Doelstelling Huidige niveau Meting Prestaties analyseren
Prestatiemeting: foutpercentages Hoofdstuk 1: Kwaliteit en prestatiemeting Prestatiemeting: foutpercentages