klassenmanagement & didactische flexibiliteit

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Hoe beleef je toetsen? HANovatie Themadag 6 november 2009 Saskia Weijzen.
Advertisements

School Coach Student Docent/ Professional Lerende Persoon.
‘t Schrijverke Zoetermeer
Kom verder. Saxion. Leergang digitale didactiek in een ICT rijke omgeving.
BattleBots The school battle.
Formatief - summatief evalueren
Vraaggericht werken.
De “ leraar” als rolmodel
Projectonderwijs in het HBO
Het opzetten van een kwaliteitssysteem
Praktijkonderwijs sterk naar de toekomst
Hoe competentiegericht is uw opleiding?
Presentatie productvoorstellen
Videodossier ICLON,I.Steen. Opbouw -Introductie -Vraaggesprek -Resultaat.
Samen Deskundiger Elleke Verwaijen; HS Domstad Manon Beuker, Sandra de Jong; HS Domstad Ine Verheyen; Basisschool de Klimop Paul Veringa; Kennisnet.
De Fontys-minor Innovatief Beroepsonderwijs
Wat is de meerwaarde van een elektronische leeromgeving?
Bert Lichtenberg - NIOC 2002
De zelflerende student
Kwaliteitszorg als ontsluiter voor professionele ontwikkeling op school Opleiden in School (OiS) (V)SO Start-upconferentie.
De huidige opleiding. Persoonlijke leerroutes, verantwoordelijk voor eigen leerproces en betekenisvolle ervaringen opdoen.
Nearshoring in het onderwijs Softwareontwikkeling met Oost-Europese studenten HBO-I Docentendag 2010 Claar van der Does Bedrijfskundige Informatica Hogeschool.
TOM keurmerk Marius Berendse.
Doorbraak in professionalisering HPBO-project
De start... De start.. Overwegend positief ingevulde items Bij mijn begeleider kon ik een luisterend oor vinden. Mijn begeleider kon mij oppeppen.
Uitgangspunt E-leren Leraar = begeleider Opmaak + presentatie leermateriaal Aantrekkelijk en uitdagend materiaal Automatische feedback en elektronische.
ICT-er als coach. Stelling "De rol van ICT-coördinator bestaat uit het plannen en begeleiden van een veranderingsproces dat onderwijzend personeel (en.
Competentiegericht leren vmbo
moderniseren van het curriculum.
Duurzaam beoordelen betrokken bij beoordelen. Referaat i. h. k. v
Deskundigheidsbevordering gerontopsychiatrie
De kubus van CSPE succesfactoren!
Samenwerking die vleugels geeft Ellen Reehorst eduScrumnederland.nl
ATB 16 april 2013 Wil je evt. je laptop alvast aan- zetten?
Programma Eindpresentatie ICT-2000 Het project ICT 2000: –Doelen, Opzet, Werkwijze Website presentaties –De site, didactisch.
Je impact als docent Silvia van der Werve.
Presentatie audit SDV Inhoud handleiding audit. Presentatie audit SDV Vorm: De opleiding maakt een portfolio waarin zij laat zien dat ze voldoet aan de.
Bijeenkomst September 2015
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
Wie ben ik? Jan Zuur 51 jaar Docent-Coach Applicatie ontwikkeling en ICT-B Regisseur examinering In afrondende fase van Master Learning and Innovation.
Vrijwilligersstage 2. BASISHOUDING EN CONTACT MAKEN.
Productbespreking 2 la 3 1 december Goed: Relevante onderwijsvernieuwingen! Marcia: handelingsgericht werken Manon: actief leren Sandra: betekenisvol.
STUDIE NEDERLANDS dr. habil. Marketa Štefková Comenius Universiteit Bratislava, Slowakije De beste keuze van mijn leven !
Welkom. Vroeger en nu Ontwikkelingen in vogelvlucht Eindtermgericht onderwijs Veelal projectmatig, onderwijs en examinering richt zich op samenhangend.
Het Virtuele Rollenspel Een kosteneffectieve manier om de Kwaliteit van het Onderwijs te verhogen? Presentatie voor:Conferentie “Durf te Leren”, WGV Zorg.
Brief paper presentatie VELON/VELOV-Congres 2016 Donderdag 4 februari ronde 1 Zichtlijn 3: Opleidingspraktijk verbeteren door onderzoek Zaal D210 Joop.
Nieuwe opzet onderwijs. Huidige situatie onderwijs op Commanderij College: Methode bepaalt grotendeels: Welke onderwerpen worden behandeld Op welke wijze.
Maandag 14 november 2016 Titel presentatie ondertitel.
Wat voor soort docent ben je aan het worden?
Coaching in regioleren
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
LOB -dag loopbaanbegeleiding.
Plan van Aanpak Werken in stappen.
Module 6; didactisch handelen
Verschillen tussen leerlingen en differentiatie in de les
Gepersonaliseerd leren
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Lesgeven zonder cijfer?
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
Programma van vandaag uur Opening (aandachtspunten) uur De taken/rol van een teamleider: Dick Mol(teamleider, Entree.
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Ontwerpen van een leerlijn voor zelfstandig leren en werken
PROEVERIJ.
PowerPoint Taal Bijeenkomst 6: Evalueren op leerlingniveau
Visie Team VZ Onderwijs op maat.
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Portfolio, Logboek en Casus
Archimedes Lerarenopleiding, voorjaar 2003
Transcript van de presentatie:

klassenmanagement & didactische flexibiliteit Presentatie van Saira Mohammad

Introductie Onze opleiding Doelgroep Het team Mijn achtergrond

Mijn persoonlijke leervragen Hoe zorg ik ervoor dat ik constructief samenwerk met mijn teamleden bij het ontwikkelen van mijn onderwijsontwerp? Gebruik de teamvergaderingen. Sta open voor andere ideeën. Vraag herhaaldelijk om input. Blijf teamleden betrekken/ informeren. Hoe zorg ik ervoor dat ik serieuzer genomen word door mijn leerlingen? Let op lichaamshouding. Fake it. Consequent zijn. Heb compassie.

Mijn onderwijsontwerp https://beveiliginglob.wordpress.com/ Opdrachten per fase De reader Samenwerking op werkmaatschappij niveau

Marzano Heldere leerdoelen Leren in een betekenisvolle leeromgeving Duidelijke opzet Visualiseren Diversiteit Feedback Student-docent relatie Huiswerk in geringe mate Heldere leerdoelen Leren in een betekenisvolle leeromgeving Ouderbetrokkenheid Verantwoordelijkheid voor het eigen leerproces

Marzano

Voor- en nadelen Voordelen Nadelen ICT-vaardigheden Afhankelijk Geen boeken nodig Lage kosten Beroepsgericht/ op maat Eenvoudig aan te passen Voldoet aan eisen inspectie Voldoet aan criteria Marzano ICT-vaardigheden Afhankelijk Niet conform ROCvA huisstijl

Reflectie Toekomstige rol Wisseling van de wacht Persoonlijke groei Samenwerken Onzekerheid LC-scholing Filosofisch/ wetenschappelijk Onderwijsontwerpen meerwaarde voor organisatie