klassenmanagement & didactische flexibiliteit Presentatie van Saira Mohammad
Introductie Onze opleiding Doelgroep Het team Mijn achtergrond
Mijn persoonlijke leervragen Hoe zorg ik ervoor dat ik constructief samenwerk met mijn teamleden bij het ontwikkelen van mijn onderwijsontwerp? Gebruik de teamvergaderingen. Sta open voor andere ideeën. Vraag herhaaldelijk om input. Blijf teamleden betrekken/ informeren. Hoe zorg ik ervoor dat ik serieuzer genomen word door mijn leerlingen? Let op lichaamshouding. Fake it. Consequent zijn. Heb compassie.
Mijn onderwijsontwerp https://beveiliginglob.wordpress.com/ Opdrachten per fase De reader Samenwerking op werkmaatschappij niveau
Marzano Heldere leerdoelen Leren in een betekenisvolle leeromgeving Duidelijke opzet Visualiseren Diversiteit Feedback Student-docent relatie Huiswerk in geringe mate Heldere leerdoelen Leren in een betekenisvolle leeromgeving Ouderbetrokkenheid Verantwoordelijkheid voor het eigen leerproces
Marzano
Voor- en nadelen Voordelen Nadelen ICT-vaardigheden Afhankelijk Geen boeken nodig Lage kosten Beroepsgericht/ op maat Eenvoudig aan te passen Voldoet aan eisen inspectie Voldoet aan criteria Marzano ICT-vaardigheden Afhankelijk Niet conform ROCvA huisstijl
Reflectie Toekomstige rol Wisseling van de wacht Persoonlijke groei Samenwerken Onzekerheid LC-scholing Filosofisch/ wetenschappelijk Onderwijsontwerpen meerwaarde voor organisatie