Lessenserie kubisme les 4 Zelfwerkles

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Klik 2x op om internet te openen.. Vul de website meldjeaan.antwerpen.be in en klik op.
Advertisements

Wereldkaart met oudercontacten wereldwijd
Leren Leren & Samenwerkend leren.
Leren Leren & Samenwerkend leren.
Een lessenserie van drie lessen
Voorbereidende les Praat je Plaatje
Waar letten we op tijdens de het maken van de presentaties?
Welkom op de website van groep 1-2 B
KUNST Er zijn heel veel soorten kunst,
Module 1 – Dag 1 Hallo.
instructie presentatie
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 8 – Quiz.
Geef je vader/moeder/verzorger/… sterren voor iedere vraag.
Samengestelde woorden
Verhaal 1“Hallo ik ben nieuwe juf”
preek over Deuteronomium 6:20-25
Boekbespreking Voorbeeld powerpoint.
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
OFC28 mediawijsheid les 4.
Rembrandt en Vermeer meesterschilders.
Wat hebben we vorige week gedaan?
F O T O – O P D R A C H T.
Nothing Is As It Seems Lesson 4 Romeo and Juliet.
Rekenen en wiskunde - Verhoudingen
Presentatie Theresialyceum.
GEMEENTEMUSEUM: WONDERKAMERS Door: Manon, Julia, Iris Klas: 4H2.
REKENEN T.E.M. 5. IK BEN TIP! TEL MET ME MEE... MET 1 DRUK OP DE KNOP WEET JE OF JOUW ANTWOORD JUIST IS! VEEL SUCCES...
Miniles Spaans. Hola, me llamo ….. Vertel hoe je heet: hola, me llamo, ¿Y tú? Wie spreekt er al Spaans?Waarom zou je Spaans leren? Wie is er wel eens.
Miniles Spaans. Hola, me llamo ….. Vertel hoe je heet: hola, me llamo, ¿Y tú? Wie spreekt er al Spaans?Waarom zou je Spaans leren? Wie is er wel eens.
Spreekbeurt in groep 4.
Effecten van taal Onderzoek naar wat woorden, zinsconstructies en tekststructuren doen met de ontvanger.
SLB2 Bijeenkomst 3. Agenda Terugblik op BT2 Voorbereiding Studentpanel Vooruitblik op BT3: studiegids, toetsrooster Diversiteit.
Les 2 – Hfst 1 – wat zijn drugs en hoe werken ze?
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Spreekbeurt Hoe maak je dat?.
Kubisme Een stroming in de kunst vanaf 1900 tot ongeveer 1920
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Spreekbeurt in groep 4.
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Moleculen Mo eculen Les 5 Zoek het uit! deel 1.
Welkom! Neem plaats in de kring.
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Uit het niets! Genesis 1:2-3
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
TIMER STARTEN DE TIJD IS OM! TIJDSLIMIET: 30 seconden
Samenwerken en communicatie
Welkom bij het leernetwerk Ouderen in het Vizier!
Vergelijkingen oplossen
Interview verslag schrijven
H2 het onderwerp.
Edward de bono; 6 denkhoeden
Lessenserie kubisme les 1 Theorie en praktijk 2D
Toedienen meststoffen
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Lotgenoten Bijeenkomst 7.
Hoofdstuk 1 Inleiding Wat gaan we doen vandaag? Opening Terugblik
Hoofdstuk 8 Water Wat gaan we doen vandaag? Opening
Een (informatief) Artikel schrijven
Ontwikkelings-landen
SEL Les 1: kennismaking.
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 5.
Berichten in de media Mediaboodschappen.
Met andere ogen kijken…
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 4.
Plantenteelt vakdag R. Soesman.
Communicatie 5e les.
Eens / oneens IK DENK NA VOORDAT IK BEGIN
KAN WATER OVERAL NAARTOE STROMEN?
Doel van oefening - het klinkt als en lijkt op
Toedienen meststoffen
Transcript van de presentatie:

Lessenserie kubisme les 4 Zelfwerkles Aan ‘t werk! Lessenserie kubisme les 4 Zelfwerkles

In een woord… Laat de kinderen in een woord samenvatten wat ze de vorige les gedaan hadden.

Hoe kleur ik het kubistische kunstwerk in? Licht drukken is lichte kleur, hard drukken is donkere kleur Probeer maar!

Wat kan ik na deze les? Ik kan zelf een kubistisch schilderij maken. Ik weet hoe ik het licht van alle kanten kan laten komen in een kubistisch schilderij. Ik kan zelfstandig werken zonder dat ik steeds naar de juf toe loop. Ik ken de kubistische kenmerken vorm, licht, standpunten en kleur. Ik weet dat het bij kubisme gaat om de vorm in plaats van de kleur. Ik weet dat kleur de vorm kan versterken.

Aan de slag! Kies je kunstwerk Maak het lijnenwerk af Kleur hem in op de manier die we geoefend hebben!

Opruimtijd! Geef de kinderen 5 minuten de tijd. Gebruik eventueel een timer als een keukenwekker of een online timer; http://www.schoolbordportaal.nl/data/timer%20time/index.php?id=timer

Wat kan ik nu? Vul de zin aan voor iemand anders… Hij/zij weet nu…. Vertel aan je buurman/buurvrouw wat je vandaag gedaan hebt en wat je geleerd hebt van het kubisme. Vul de zin aan voor iemand anders… Hij/zij weet nu…. Hij/zij kan nu… Hij/zij heeft nu… Laat hier ook de fotowerkstukken van de groepjes in de klas zien!

De volgende keer… Les 5: Met ander ogen kijken Probeer alles van deze afgelopen lessen goed te onthouden, want in de volgende les is er een quiz! 