Feedback Reinier Geurts.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Verantwoord volgen.. De woorden van een leider bepalen met hun regels het karakter, de sfeer en de mentaliteit van de groep Soms gaat dat fout, doordat.
Advertisements

Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Ingrid Witteveen-Slabbekoorn
Hoe ga je te werk bij aardrijkskunde?
Beroepsvaardigheden onderdeel van SBC
Experts werkvorm + begrippentest
Kennis-spel meerkeuzevragen.
Over erkenning geven en Luisteren,Samenvatten,Doorvragen
Examentraining 2F Locatie rekenexamen.
3. Taalschat Blz.16 Blok 1. Blz. 16 Blz. 17 Zoekwoorden: 1 e en laatste woord op een bladzijde in je woordenboek Blz. 17 Kaas - Kaars Lach - Lat.
De dag vóór het examen Schrijf de data en uren waarop je examen moet doen op een groot vel papier en hang het goed zichtbaar op! Leg alles wat je voor.
Onze doelen en visie in beeld
Portfolio Presentatie
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Psychologieles 9 lesweek 9 NEARPOD
LEERJAAR 1 SAW.  Introductie bijeenkomst Periode W3S1AR en W3S1BR van 8 Februari t/m 22 April  Minimaal 250 uur werken  Begeleiding door een MWB docent.
Hoe maak ik een PowerPoint presentatie?
Wat is een goede onderzoeksvraag?
Thema 2 Periode 1 KOP
Woordjes leren.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Hoe maak je een werkstuk? Begin op tijd!!. Kies een leuk onderwerp  Denk aan een hobby, sport, beroep, stad of onderwerp uit een van de lesboeken van.
Centraal Examen Nederlands
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Het maken van een toets. Inleiding Voordat je aan de toets gaat beginnen doe je er verstandig aan om aan de volgende tips te denken: 1.Goed lezen Goed.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Bs.1: onderzoek doen Bs.6: een werkplan maken
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Bijeenkomst 1.2 Ellen van den Boomen
Werkstuk nask In de week van 23 januari 2017 (week 04) voor vrijdag 27 januari 12:15, inleveren Daarna: elke werkdag te laat: 5 punten (van de 100) van.
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
Meest voorkomende vragen bij examenteksten.
Welkom! Neem plaats in de kring.
Tweede bijeenkomst Jaar januari 2017.
Vmbo 2 economie Overheid overbodig?
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Kennismaking met programmeren
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Woordenboekles.
© UNIEK IN DE KLAS.
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
VTH1 (verpleegtechnisch handelen) VP16T
Kennismaking met programmeren
Thema 4 : wat voor een type ben jij?
Loopbaan en burgerschap les 2
Thema 4: Zo bereik je meer
Sleutels, codes en aanwijzingen
Huiswerkopdracht Politiek
(week 045) voor vrijdag 02 januari 12:15, inleveren
Workshop leerdoelen over druk en ruimte
“Context-concept in je eigen lessen”
Inleiding beoordelen.
Praktijktoets Eind LP 1 VP17U.
Gesprekstechnieken Les 1.
week 2 Pragmatiek + conversatieanalyse
opdrachtkaart opdrachtkaart wat ga je doen? wat ga je doen? stap 1:
Loopbaan en burgerschap les 3
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
Ontwerp een buitenles Les 1 Les 3.
Wat de leerling doet Wat de docent doet
Hoofdstuk 2: Wat vind jij en wat weet jij?
Procedures aan begin van het jaar
Eigenaarschap.
Doel van oefening - het klinkt als en lijkt op
Transcript van de presentatie:

Feedback Reinier Geurts

Feedback is een van de krachtigste middelen die leraren kunnen inzetten om het leren van hun leerlingen te stimuleren, maar ook dat het realiseren van een positief effect niet vanzelf- sprekend is en dat de competentie van de docent op dit punt cruciaal is! Toetsrevolutie, blz 135 Hattie, 2009

Feedback is een van de krachtigste middelen die leraren kunnen inzetten om het leren van hun leerlingen te stimuleren, maar ook dat het realiseren van een positief effect niet vanzelf- sprekend is en dat de competentie van de docent op dit punt cruciaal is! Toetsrevolutie, blz 135 Mooi moment om hieraan te gaan werken! Hattie, 2009

feed up feedback feed forward (Leahy, 2005)

feed up feedback feed forward 1 2 3 4 5 (Leahy, 2005)

feed up feedback feed forward 1 (Leahy, 2005)

Ik kan factoren benoemen waardoor de vraag- en/of aanbodcurve kunnen veranderen.

Ik kan factoren benoemen waardoor de vraag- en/of aanbodcurve kunnen veranderen. B O R I N G !

Albert Heijn vraagt zich af; meer of minder avocado’s inkopen?

Wat? Leg de 3 boekjes van ‘Horen, zien en Tilburg’ op volgorde van slechtste (links) naar beste (rechts). Noteer op basis waarvan je deze volgorde hebt bepaald. Wie? Groepjes van 3 Hoe? Ga naar www.menti.com, code 25 44 91 Tijd? 8 minuten Uitkomst? Opmerkingen worden verwerkt in het beoordelingsformulier. Klaar? Noteer de goede ideeën die je tegen bent gekomen.

Voordat je een lesactiviteit kunt starten! feed up feedback feed forward Voordat je een lesactiviteit kunt starten! 1 (Leahy, 2005)

Stap 1

feed up feedback feed forward 3 (Leahy, 2005)

5 Een leerling krijgt meestal dit terug… Fraises Sitron X Pomme Orange Banana X Pastéque X 5

Maar waarom niet dit?! Fraises Sitron Pomme Orange Banana Pastéque Drie van bovenstaande woorden zijn fout gespeld. Zoek met het woordenboek uit welke, en verbeter.

Een leerling krijgt meestal dit terug… 5

🔵 In deze regels zit een fout. Zoek uit welke fout en verbeter. Maar waarom niet dit?! 🔵 In deze regels zit een fout. Zoek uit welke fout en verbeter. 🔵 🔵 🔵

I In deze regel zit een interpunctiefout. Verbeter deze. Of dit?! I In deze regel zit een interpunctiefout. Verbeter deze. G In deze regel zit een grammaticafout. Verbeter deze. S In deze regel zit een spelfout. Verbeter deze. I G S

feed up feedback feed forward 4 (Leahy, 2005)

Denken - Delen - Uitwisselen

Heb ik voldoende diepgang in mijn onderzoek? Zie je in de tekst: ‘veel’, ‘weinig’, ‘niemand’, ‘altijd’, ‘nooit’, enz.... Schrijf erbij: ‘waarom’, ‘wat’, ‘wie’, ‘hoeveel’, ‘waar’, enz… ? Geef feedback aan minimaal één klasgenoot. Schrijf je opmerkingen in het document.

feed up feedback feed forward 5 (Leahy, 2005)

feed up feedback feed forward 1 2 3 4 5 (Leahy, 2005)

Werk aan stap 2 t/m 4 Stap 5 voer je uit nadat de les gegeven is.

Check in duo’s

Teken de leerdriehoek na en vul in…. Een ding dat ik leuk vond deze bijeenkomst. Twee vragen die ik nog heb n.a.v. deze bijeenkomst. Drie dingen die ik geleerd heb of die ik morgen kan gebruiken in mijn les.