Feedback Reinier Geurts
Feedback is een van de krachtigste middelen die leraren kunnen inzetten om het leren van hun leerlingen te stimuleren, maar ook dat het realiseren van een positief effect niet vanzelf- sprekend is en dat de competentie van de docent op dit punt cruciaal is! Toetsrevolutie, blz 135 Hattie, 2009
Feedback is een van de krachtigste middelen die leraren kunnen inzetten om het leren van hun leerlingen te stimuleren, maar ook dat het realiseren van een positief effect niet vanzelf- sprekend is en dat de competentie van de docent op dit punt cruciaal is! Toetsrevolutie, blz 135 Mooi moment om hieraan te gaan werken! Hattie, 2009
feed up feedback feed forward (Leahy, 2005)
feed up feedback feed forward 1 2 3 4 5 (Leahy, 2005)
feed up feedback feed forward 1 (Leahy, 2005)
Ik kan factoren benoemen waardoor de vraag- en/of aanbodcurve kunnen veranderen.
Ik kan factoren benoemen waardoor de vraag- en/of aanbodcurve kunnen veranderen. B O R I N G !
Albert Heijn vraagt zich af; meer of minder avocado’s inkopen?
Wat? Leg de 3 boekjes van ‘Horen, zien en Tilburg’ op volgorde van slechtste (links) naar beste (rechts). Noteer op basis waarvan je deze volgorde hebt bepaald. Wie? Groepjes van 3 Hoe? Ga naar www.menti.com, code 25 44 91 Tijd? 8 minuten Uitkomst? Opmerkingen worden verwerkt in het beoordelingsformulier. Klaar? Noteer de goede ideeën die je tegen bent gekomen.
Voordat je een lesactiviteit kunt starten! feed up feedback feed forward Voordat je een lesactiviteit kunt starten! 1 (Leahy, 2005)
Stap 1
feed up feedback feed forward 3 (Leahy, 2005)
5 Een leerling krijgt meestal dit terug… Fraises Sitron X Pomme Orange Banana X Pastéque X 5
Maar waarom niet dit?! Fraises Sitron Pomme Orange Banana Pastéque Drie van bovenstaande woorden zijn fout gespeld. Zoek met het woordenboek uit welke, en verbeter.
Een leerling krijgt meestal dit terug… 5
🔵 In deze regels zit een fout. Zoek uit welke fout en verbeter. Maar waarom niet dit?! 🔵 In deze regels zit een fout. Zoek uit welke fout en verbeter. 🔵 🔵 🔵
I In deze regel zit een interpunctiefout. Verbeter deze. Of dit?! I In deze regel zit een interpunctiefout. Verbeter deze. G In deze regel zit een grammaticafout. Verbeter deze. S In deze regel zit een spelfout. Verbeter deze. I G S
feed up feedback feed forward 4 (Leahy, 2005)
Denken - Delen - Uitwisselen
Heb ik voldoende diepgang in mijn onderzoek? Zie je in de tekst: ‘veel’, ‘weinig’, ‘niemand’, ‘altijd’, ‘nooit’, enz.... Schrijf erbij: ‘waarom’, ‘wat’, ‘wie’, ‘hoeveel’, ‘waar’, enz… ? Geef feedback aan minimaal één klasgenoot. Schrijf je opmerkingen in het document.
feed up feedback feed forward 5 (Leahy, 2005)
feed up feedback feed forward 1 2 3 4 5 (Leahy, 2005)
Werk aan stap 2 t/m 4 Stap 5 voer je uit nadat de les gegeven is.
Check in duo’s
Teken de leerdriehoek na en vul in…. Een ding dat ik leuk vond deze bijeenkomst. Twee vragen die ik nog heb n.a.v. deze bijeenkomst. Drie dingen die ik geleerd heb of die ik morgen kan gebruiken in mijn les.