Stages in klare taal Daphne Keller - stagecoördinator

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Presentatie titel STAGE Leren in de praktijk
Advertisements

Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Voor stagedocumenten ga naar: Stagevoorlichting MT januari 2013 Leren.
Open dag TU Lerarenopleiding
EXAMINEREN IN DE BEROEPSPRAKTIJK
Vrije Universiteit amsterdam Voorlichting minoren Business Analytics 8 mei 2012.
Karen van Oyen Renate Klaassen Sofia Dopper
Master their talent! Voorlichting Educatieve Master Master LVHO
STAGE Faculteit Rechtsgeleerdheid. Programma Opleidingsonderdeel “stage” : K. Bernauw Practische organisatie : K. Rötgens Getuigenis/ervaringen studenten-stagiairs.
Voorlichting lio 7 april Agenda 1. Welkom en opening 2. Routes en sollicitatietraining 3. Lint of fulltime? 4. Wanneer ‘op lio’? 5. Sollicitatieprocedure.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 STAGE Rotterdam, Leren in de praktijk.
Veronique van de Reijt Teamleider masteropleidingen FLOT 5 April 2017
Studiecoach Bijeenkomst
Stagebegeleiding Bijeenkomst 1 Blok 2.
Startbijeenkomst Welkom Master Science Education and Communication Master Leraar VHO Maatschappijleer en maatschappijwetenschappen Minor Leren Lesgeven.
Stage 2 - screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
Stage 1 - Screencast ter voorbereiding van de intake Bachelor in het onderwijs: lager onderwijs Veerle Amelinckx – febr
Lerarenopleiding Master Science Education and Communication 3TU Master, track scheikunde Fer Coenders, vakdidacticus scheikunde.
Studeren aan ons instituut Erik Barendsen lid onderwijsdirectie.
Ouderavond 3e klas schooljaar
LOB 3 HAVO Schooljaar
Hartelijk welkom Tweede Fase Havo van het Bernardinuscollege Informatieavond 14 oktober 2015.
Informatiebijeenkomst. Lerarencompetenties Overzicht bijeenkomsten 1.Leren leren 2.De basisschool 3.Ontwikkeling van kinderen en creatief proces 4.Lesopzet.
Praktijkervaring en reflectie
Vermindering van de planlast Stagebeheer. Aanbieden van een platform aan bedrijven, scholen, leerlingen en betrokken instanties met als doel de leerlingen.
PROJECT 3 PEDAGOGISCH WERKEN IN DE WIJK Bijeenkomst 1, week uur Kwartaal 1, schooljaar 2014/2015 Klas: VQR2A Docent: Madeleine Meurs Mail:
Stagebegeleider: Johan v.d. Sloot Datum: 28 oktober 24 sept Bijeenkomst 2.
Ouderavond 3 Havo/Vwo 26 januari Programma Algemeen gedeelte en keuzeproces 19.45leerlingen uit havo 4 en vwo 4 toelichting tweede fase toelichting.
Master of Science Education Leraar Natuurkunde 13 januari 2016 Lesley de Putter –
WELKOM VAKDIACTIEK PEDAGOGIEK 1.1
TWEEDEGRAADS LERARENOPLEIDINGEN DEELTIJD Faculteit Onderwijs en Opvoeding Maart
Aantekening Onderzoek & Ontwerpen ECENT-vakvernieuwingsconferentie 12 mei 2011 Jan van der Veen en Marieke Rinket
Vierslagleren VO 2016 Extra leraren voor tekortvakken/extra ruimte voor studie.
Bètadidactiek Beschrijving vak en NLT competenties die aan bod komen.
Beroepsoriëntatie (BO) Opleiding Verpleegkunde Cohort 2015 Ragna Raaijmakers Docent Werkplekleren Productbeheerder beroepsoriëntatie.
Internationalisering 2-talig onderwijs Inleiding 4 e leerjaar thavo
Communicatie & Educatie Variant AMSTEL Instituut.
. Ouderavond 3 e klas schooljaar Programma VMBO Introductieperiode Examen Zak/Slaagregeling Na het VMBO Met de mentoren de klas in.
Rollen binnen het werkplekleren
Start Oriëntatie Stage/ Werkplekleren
Vervolgadvies Wat is op dit moment de beste opleiding voor mijn kind?
Loopbaanoriëntatie en begeleiding
TU/e Lerarenopleiding
Vervolgadvies Wat is op dit moment de beste opleiding voor mijn kind?
Aanleiding en doelstelling
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Lerarenopleiding Master Science Education and Communication (SEC)
LOB 3 HAVO Schooljaar
Samen Opleiden met het ICLON en SEC
Daphne Keller 30 augustus 2017
Master of Science Education & Communication
Diepteverwerking (onderdeel van EA4X0)
Diepteverwerking (onderdeel van EA4X0)
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Diepteverwerking P2 (onderdeel van EA4X0)
Daphne Keller 29 augustus 2018
Leerwerkplan EM2X Daphne Keller.
Portfolio, Logboek en Casus
Aankomend & Aansluitend Tweedegraads lerarenopleiding
Niemand vergeet een goede leraar
Lunchbijeenkomst EA2X Daphne Keller
SMART – leerdoelen opstellen
Storyline EM2X Daphne Keller.
20 september 2018 Sector zorg&welzijn
Educatie en Communicatie in de Bètawetenschappen
De start van werkplekleren 2a
Kopopleiding Gert de Goede Lerarenopleider NaSk Oktober 2018.
Transcript van de presentatie:

Stages in klare taal 2018-2019 Daphne Keller - stagecoördinator Eindhoven School of Education

Opbouw van de Opleiding - Pakketten In de Master Leidt tot 1e graads bevoegdheid Pakket 1 Pakket 2 Pakket 3 Pakket 4 Pakket 5 Eenjarige variant Tweejarige variant In of na de Bachelor Pakket 1 Pakket 2 Leidt tot 2e graads bevoegdheid Stages in Klare Taal

Master SEC na minor in Bachelor fase In de Master Leidt tot 1e graads bevoegdheid Pakket 1 Pakket 2 Pakket 3 Pakket 4 Pakket 5 Vrijstelling Eenjarige variant Tweejarige variant Stages in Klare Taal

Inhoud van de pakketten Onderwijskunde P1 Vakdidactiek P1 Oriënterende stage P1 Pakket 5 (Internationaal) Onderzoek Keuzevak (vrij) Zelfstandige stage P5 Pakket 2 Onderwijskunde P2 Verdiepende stage P2 Pakket 3 Bètadidactisch ontwerpen Vakdidactiek P3 Verbredende stage P3 Pakket 4 Onderzoek van Onderwijs Verbredende stage P4 Stages in Klare Taal

Schoolvakken Bachelor (2e graads) Master (1e graads) Natuurkunde Scheikunde Wiskunde Master (1e graads) Natuurkunde Scheikunde Wiskunde Informatica Onderzoek en Ontwerpen Altijd in combinatie met 2e graads natuurkunde, scheikunde of wiskunde Stages in Klare Taal

Soorten stages – Bachelor (minor) P1 P2 P1 Duurt 1 kwartiel Alleen in Q3 te volgen 84 uur op school 4 lessen geven P2 Duurt 2 kwartielen In Q1-Q2, Q2-Q3 of Q3-Q4 te volgen Alleen als pakket 1 is afgerond 180 uur op school 70 lessen geven 35 uur coherent 16 uur zonder WPB Bindend advies Stages in Klare Taal

Nieuwe invulling Oriënterende stage - minor Studenten in tweetallen plaatsen Van elkaar leren Observeren Samen voorbereiden Feedback geven aan elkaar 1 WPB Dezelfde IO op 1 school voor deze stage Streven: 1 dag overlap in stage Verzoek: Actief werven plaatsen voor 2 koppels op uw school Stages in Klare Taal

Overzicht stages Master P1 P2 P3 P4 P5 De stages in de master kunnen op elk moment in het jaar gestart worden. Stages in Klare Taal

Overzicht stages Master - 2 P1 P2 P3 P4 P5 P1 en P2 duren samen circa 2 kwartielen P3 en P4 duren samen circa 2 kwartielen P5 duurt circa 1 kwartiel Stages in Klare Taal

Oriënterende stage - master P1 P2 P3 P4 P5 EM2X0 Minimaal aantal lessen 4 Minimaal aantal uren zonder WPB in de klas Eisen bevoegdheid Advies positief / twijfel Voorwaarden stageplaats Onder of bovenbouw Stages in Klare Taal

Verdiepende stage - master Minimaal aantal lessen 70 Minimaal aantal uren zonder WPB in de klas 16 Eisen bevoegdheid Voldoende lessen zonder WPB Advies positief / twijfel Voorwaarden stageplaats Onder of bovenbouw EM3X1 EM3X2 Stages in Klare Taal

Verbredende stage - master P1 P2 P3 P4 P5 EME34 EME35 Minimaal aantal lessen 70 Minimaal aantal uren zonder WPB in de klas 35 Eisen bevoegdheid Voldoende lessen zonder WPB Advies positief Voorwaarden stageplaats Bovenbouw Stages in Klare Taal

Zelfstandige stage - master P1 P2 P3 P4 P5 EME36 Minimaal aantal lessen 30 Minimaal aantal uren zonder WPB in de klas 15 Eisen bevoegdheid Voldoende lessen zonder WPB Advies positief Voorwaarden stageplaats Bovenbouw Stages in Klare Taal

Leerdoelen – Leerwerkplan - Opdrachten Stage Leervragen Leerwerkplan P1 – oriënterende stage Ja Nee P2 – verdiepende stage P3/P4 P5 Zie ook eisen portfolio en de studiewijzer op de site Opdrachten  per stage op de site Alles ook toegankelijk voor scholen. Stages in Klare Taal

Diepteverwerking - doel Voortdurende integratie van theorie en praktijk binnen de persoonlijke ontwikkeling van de student tot docent Actief verwerken van de tijdens werkplekleren opgedane ervaringen en het plaatsen hiervan in theoretische context Het leren van en met elkaar door het bespreken van deze ervaringen, onder begeleiding van een tutor Werken aan het vastleggen van de ontwikkeling van de student in het portfolio Stages in Klare Taal

Diepteverwerking - invulling Master: 5 onderdelen Startblok – basisvaardigheden, ondergebracht bij EM2X0 (Oriënterende stage) Beroepsvaardigheden – themabijeenkomsten Indentity Intervisie onder begeleiding van tutor “Samen schrijven” – facultatief Bachelor Bij oriënterende stage elke week Basisvaardigheden Intervisie Bij verdiepende stage om de andere week Uitbreiding basisvaardigheden Thema’s Alle opdrachten en bijeenkomsten te vinden op www.esoe-werkplekleren.nl Stages in Klare Taal

Typisch verloop stagetraject ½ Voor de stage Beginfase stage Tijdens de stage Eindfase stage Na de stage  Verzoek om plaats  Stageovereenkomst (automail)  Contact IO  Eindgesprek  Beoordeling Portfolio 1e versie Portfolio definitieve versie kennismaking student  Enquête (automail)  Tussentijdse evaluatie Stages in Klare Taal

Begeleiding vanuit de TU/e Lesbezoeken Frequentie = minimaal 1 keer per stageperiode Aan het einde van de stage, in combinatie met eindgesprek Enquête voortgang student – automatisch verzonden Halverwege stageperiode Tussentijdse Evaluatie Student vraagt hierom (op basis van het beoordelingsformulier), halverwege stageperiode Student reflecteert, deelt evaluatie en reflectie met IO IO reageert naar WPB en student Intervisie Tijdens stage deel, onder leiding van tutor Contact met IO of met stagecoördinator indien nodig Stages in Klare Taal

Informatie & Contact Informatie opleiding algemeen: https://www.tue.nl/universiteit/faculteiten/eindhoven-school-of-education/ Informatie stages: www.esoe-werkplekleren.nl Contact: IO: contactgegevens op werkplekleren-site, naam via stageovereenkomst Stagecoördinator: esoe.coordinator@tue.nl Stages in Klare Taal