Voorbereidende opdracht thema 2, week 1.5

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Bijeenkomst 3 Hoe bouw je een les op en hoe houd je hierbij rekening met het leren van leerlingen?
Advertisements

huiswerk IAM competenties
Hoe werkt een powerpoint?
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Introductie gastvrijheid
Ik zie… Ik zie… wat jij niet ziet
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Waar iets mag mislukken, kan iets nieuws ontstaan.
Werkvormen in de klas Onderwijsassistent Leerjaar 2 Periode 3, week 1
Bijeenkomst September 2015
Module ‘Kijken naar Kinderen’ AD opleiding ‘Pedagogisch educatief medewerker’ Week 2 Pascal van Schajik.
Bijeenkomst 4 Thema: “Wat kan ik?” Docent: Pascal van Schajik
Gespreksvaardig-heden
thema 2 Bijeenkomst oktober 2015
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Bijeenkomst September 2015
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Welkom bij de Basiscursus-SLC jaar 3
Slc kwartaal 3. programma Hoe is het gegaan Verwachtingen Tips and tricks Opdrachten slc.
Praktijkervaring en reflectie
Werken met groepen jonge kinderen
WERKEN MET GROEPEN JONGE KINDEREN Bijeenkomst 4. VORIGE BIJEENKOMST: * Bespreken uitkomsten van de praktijkopdrachten in groepen van drie/ vier personen.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ orde in de klas
Keuzethema: differentiatie
Thema 2 Periode 1 KOP
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Bijeenkomst September 2015
Periode 1 KOP Thema 2, week 1.3 Directe instructiemodel- lesformulier- beginsituatie 15 september 2014.
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
VAD bijeenkomst 1.2. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom 2.Huishoudelijke mededelingen 3.Test kwalificatie dossier 4.Terugblik en bespreken thuisopdrachten.
VAD BIJEENKOMST 1.3. Inhoud bijeenkomst Welkom, mededelingen, stage ervaringen 2. Presentatie / bespreken van de voorbereidingsopdrachten 3.Leerdoelen/lesdoelen.
VAKDIDACTIEK PEDAGOGIEK Bijeenkomst 2.1 Kopopleiding – Vakdidactiek Docent: Sanne van Kessel.
Natuurwetenschappelijk onderzoek Hoe doe je dat? Hoe leer je dat?
Bijeenkomst 1.2 Vakdidactiek. Inhoud bijeenkomst 1.2  Themabijeenkomsten vanmorgen  Doelen voor vandaag  Einddoelen  Uitleg leertaak 1 + opdrachten.
TERUGBLIK De koppeling naar de praktijk. Flipping the classroom.
Bijeenkomst 4: Van lesdoelen naar leeractiviteiten
Creatief schrijven. Programma -Inkomopdracht: elektriciteit -Opdracht 1: jouw ideale vakantiedag -Opdracht 2: verplaats je in een ander Wat gaan we leren?
Kleding wassen, drogen en strijken Ranjana de Vries Dinsdag 5 januari 2016.
ZGK PERIODE 7 LES 1 MAATSCHAPPELIJKE ONTWIKKELINGEN IN JE BRANCHE.
Mediawijsheid Les – samenwerken in office 365
– examentraining schrijven & taalportfolio
Onderzoek In Onderwijs – groep bèta
Bijeenkomst 1.2 Ellen van den Boomen
Docentvaardigheden ICT
Xperience Liefde en relaties
Creatief schrijven.
Ondernemingsvormen.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Houd je aandacht erbij! Trainers: Jan de Groot Henk Torreman.
Eerste bijeenkomst (!) Jaar november 2016.
Les 4 De Docent: Voorbereiden op de les.
Tool II-2: Het plannen van OL, leerlingen stellen hun eigen vragen
Keuzethema: differentiatie
12 oktober 2017 Aanwezigen & je richten op deze les.
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Schoolgroepbijeenkomst
Vakdidactiek 2 Doelen van het vak
Doeke en Annegreet, studenten van de NHL: leraar aardrijkskunde
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Leren van leerlingen en de opbouw van een les
Intervisie.
Gesprekstechnieken Les 6.
Hoe speel je de Pizza Game?
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
gesprekstechnieken Les 2
Proeftoets Kruiswoordpuzzel.
KUN JE EEN PRODUCT ALTIJD VERKOPEN?
Kritiek geven en krijgen
Taallab 3.0 Online geletterdheid
Transcript van de presentatie:

Voorbereidende opdracht thema 2, week 1.5 Wat: Drie vragen over samenwerkend leren bij thema 1 ‘Visies op leren’: Welke basisstructuur is door Sanne en Rianne afgelopen week gebruikt? Motiveer je antwoord. Beschrijf waarin je aandacht voor de sleutelbegrippen van samenwerkend leren hebt waargenomen. Op welke wijze kun jij deze vorm in je eigen lespraktijk toepassen? Tijd: 30 minuten Hoe: Op papier meenemen naar thema 2, week 1.5 Hulp: Vragen aan medestudent uit lwg. Uitkomst: Bewijs dat je relatie kunt leggen tussen praktijk en theorie t.a.v. basisstructuur en sleutelbegrippen samenwerkend leren Studenten bekijken klassikaal een lesvoorbereidingsformulier (zie bijlage). Studenten werken in duo’s. Ze overleggen en beschrijven hun bevindingen met betrekking tot het lesvoorbereidingsformulier. Het is de bedoeling dat studenten tips en tops geven met betrekking tot het formulier. Vraag ze hierbij nadrukkelijk te letten op de theorie uit de vorige bijeenkomsten kernonderdelen van DA model Lesfasen wel of niet beschrijving van de leerdoelen. Kijkend naar het lesvoorbereidingsformulier geldt dat de leerdoelen zeer matig uitgewerkt zijn. Neem dit als aanknopingspunt voor de start van de les.