Uitleg Ons ABR-zorgnetwerk zet zich in om transmurale gegevensoverdracht in onze regio te verbeteren over patiënten met een BRMO. We willen het ketendenken.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Cliëntenraden en Veiligheid
Advertisements

Regio ….. Werkafspraken patiëntgerichte samenwerking.
Klik op de app om de e-learningapplicatie te starten.
“Hoe kom ik aan klanten?”
CVA-zorgketen Leeuwarden
Feedback • Wat – Feedback betekent "terugkoppelen" en is onlosmakelijk verbonden aan leerprocessen: het is bedoeld om cursisten inzicht in hun eigen leerproces.
Feedback Wat Soorten Door wie
Leger des Heils ZWN Grijs Genoeg(en)
Introductie eerste diabetessymposium regio OLVG 21 november 2012.
Aansluiting nazorg gevangeniswezen
Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
Enquête ‘Coördinator’ Een overzicht van de antwoorden
Samen sterker! NHG-Congres HELP, een spoedgeval! 22 november 2013.
Palliatieve zorg thuis
Leerlingenraad Wat ging er aan vooraf.
Parkinsonverpleegkundige in de thuiszorg
Feedback Wat Soorten Door wie
Interpunctie, Veghel WEB-CURSUS.
Het realiseren van werkafspraken geriatrie tussen de 1 e en 2 e lijn in de regio Zwolle en omstreken. Joke Schmitz, Huisarts en deelneemster van de NHG-kaderopleiding.
Basismodel “Thuis na CVA/TIA” Gewenste situatie Werkgroep Thuis na CVA/TIA.
Medicatieoverdracht Regionale werkafspraken medicatieoverdracht in de keten, Regio Den Bosch e.o. en Oss-Uden-Veghel.
Het maken van een Profiel werkstuk Havo
Sandra Schouws20 september 2012 Verbeteren van therapietrouw: includeren van patiënten in Herhaalrecept Service.
Tijdige en passende zorg bij dementie
Hoe leert de ruiter NHB DEURNE.
Invullen van de tevredenheidspeiling door ouders via het Ouderportaal.
Verpleegkundig redeneren
Plancyclus, les 2 Actualiteit
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Presentatie belastingdienst 8 februari Programma Welkom en voorstellen Korte inleiding over Kwintes Vraagstukken vanuit de praktijk toegelicht door.
Project ondervoeding Projectgroep: Anja Dekker, Berry van Kats, Yvonne den Ouden, Marleen de Bruin.
In gesprek met zorgprofessionals Netwerkdag BVN 2 juni 2012 Marga Schrieks, Greta Antuma.
Digitale psycho-educatie autisme Presentatie Digitale PE voor volwassenen met ASS Wie zijn wij Voorstelrondje? Vragen tussendoor welkom.
Ketenzorg, onze zorg ?! Projectgroep: Anja Dekker, Berry van Kats, Yvonne den Ouden, Marleen de Bruin.
Het nieuwe consultvoeringsonderwijs Op basis van het Landelijk APC-curriculum 2012.
Duurzame transmurale nascholing. Opzet nascholing Competentie: professionaliteit. Leerdoelen: Verbeteren ICC huisarts-specialist Verhogen wederzijds begrip.
Optimalisering inhoudelijke opname en ontslaggegevens.
Invullen van de tevredenheidspeiling door leerlingen via het Ouderportaal (uitleg aan de ouders)
ICC Module Portfolio Bijeenkomst 1 Datum Naam trainer / instelling.
SPORTCENTRUM HELSDINGEN: OOG VOOR JOUW KIND! Oog voor jouw kind. Dat is wat wij belangrijk vinden. Onze bevlogen zwemonderwijzers kijken waar jouw kind.
Snel en eenvoudig nakijken en feedback geven met Turnitin
Vragenlijst KEI vrijdag 13 januari 2017.
Training: Cliëntsessies
Quickscan Implementatie Zorgstandaard Integrale Geboortezorg
GoedvoormekaarWaalre
Hartstikke mooi dat je het materiaal van Werken aan Programma's
Nieuws-module uitleg >.
Welkom bij consultatie- bijeenkomst
Implementatieplan Telemonitoring Hartfalen
Signalering en Melding door Apothekers van Niet Opgehaalde Medicatie voor mensen met een Ernstige Psychiatrische Aandoening SMANOM-EPA: de ontwikkeling.
Ketenstage: Student volgt Cliënt
Kennis- en netwerkdag ABR Zorgnetwerk Zuidwest-Nederland
Training: Cliëntsessies
Integraliteit Jeugd/Wmo/BW
Overdracht Opleiding (v 1.0)
Blik op de toekomst.
Betrouwbaar - laagdrempelig - interactief
Top dat je het materiaal van Werken aan Programma's
Coachtraining DOEN?! DAG 2
De Sensatie van een Goed Leven Prikkelverwerking bij mensen met autisme en een verstandelijke beperking Samen ontwikkelen van een ‘zorgtraject’ voor begrip.
“There is as much living as in a moment of joy” (Strosahl, 1994)
3x3 evaluatie Effectief evalueren.
Film op recept? Ton Oomen, (RIVM-CIb-LCI)
Werkgroep transmurale communicatie
Laat de vragen eerst even aan de docent zien!!
Transmurale overdracht in Zuidwest Nederland Erika Kuilder
Transmurale overdracht
Inspiratiedag ‘Hygiënisch Werken’ 25 april 2019.
Regionaal meldpunt voor uitbraken van infectieziekten/BRMO
Transcript van de presentatie:

Casuïstiek over transmurale overdracht van patiënten/ cliënten met een BRMO in Zuidwest Nederland

Uitleg Ons ABR-zorgnetwerk zet zich in om transmurale gegevensoverdracht in onze regio te verbeteren over patiënten met een BRMO. We willen het ketendenken stimuleren. Het gaat om overdracht tussen instellingen en van/naar de thuissituatie. We willen leren van huidige situaties waarin het mis gaat. Daarom verzamelen we casuïstiek: Wanneer/waar ging het mis? Waarom? Wat was de consequentie? We vragen je om casi uit jouw praktijk met ons te delen. We behandelen dit anoniem in onze projectgroep transmurale werkafspraken. Daarna kan de casuïstiek (ook anoniem) worden getoond bij werksessies in de regio. De toelichtende vragen op de twee sheets hierna zijn bedoeld om een denkrichting aan te geven. Ze hoeven niet allemaal precies beantwoord te worden. Alle informatie die er naar eigen inzicht toe doet, is goed. Door de consequenties te laten zien van praktijkvoorbeelden, willen we het bewustzijn van goede patiëntoverdracht over BRMO-dragerschap vergroten en het belang onderstrepen van ketendenken. Je kunt je casus mailen naar: abr.zwn@erasmusmc.nl BEDANKT VOOR JE MEDEWERKING!

Algemene beschrijving casus Om welke type BRMO gaat het in deze casus?   Tussen welke typen organisaties of thuissituatie werd de patiënt/cliënt/bewoner overgedragen? Bijv. ziekenhuis, verpleeghuis, huisarts, thuiszorg, ambulance, revalidatie, GGD. Je hoeft geen namen van de instelling te noemen. Korte beschrijving van het verloop van de overdracht. Waar ging het mis? Bijv. hoe werd overgedragen? (digitaal, papier en/of mondeling). Vond de overdracht tijdig plaats. Etc.

Korte beschrijving hoe het in werkelijkheid verliep Wat was de consequentie?   Lessons learned Wat zou je de volgende keer anders doen? Overige opmerkingen die je kwijt wilt.