Je eigen omgeving in beeld

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Advertisements

Les 5: orde en klassenmanagement
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
Les 7 Uitvoeren gebruiksaanwijzingen van anderen
handvaardgheid / techniek
Leren = Concentreren I II III.
Bezittelijk voornaamwoord
Voorstellen. Wat is God-s-dien-st (Go)? Wat heb je voor Go nodig?
Experts werkvorm + begrippentest
Les 1: Het Heden Wat weet jij van het kanaal?. Wat weten we? 3 minuten: schrijf zo veel mogelijk waar jij aan denkt bij het Apeldoorns kanaal. 4 minuten:
Handleiding Interactieve versie mbv DSB Onderwerp 8 – Quiz.
POL 2014/2015= Praten over boeken!
Boekbespreking Voorbeeld powerpoint.
Differentiatie in het geschiedenisonderwijs
Introles: Wie ben ik en jullie? 15
OFC28 mediawijsheid les 7 leren door te maken
OFC28 mediawijsheid les 4.
Vorige week: Paragraaf 8.1 DEZE WEEK: Een na laatste les voor de toets! Volgende week herhaling van alle stof. Daarom nu zoveel mogelijk oefenen met de.
Welkom bij Aardrijkskunde. Indeling van de les Kennismaken met elkaar, Kennismaken met het vak, Filmpje, Opdrachten, Afsluiting.
PROJECT: ORIËNTATIE OP HET BEROEP Naam: Martine Bink med.hro.nl/binmd Kamer: L
Project 3 Pedagogisch werken in de wijk Bijeenkomst 3, week 1.5, Schooljaar Klas: VQR2C Docent: Madeleine Meurs.
Assessmentweek SEMESTER 1 (26-30 JANUARI 2015). Welkom!  Wat houdt deze week in?  Individuele voorbereiding  Werken in groepjes  Heel belangrijk:
Hafida El-Gharbaoui
WHTSNXT? PROCESGERICHT, ACTUEEL EN LEERLINGGESTUURD FANTASTIC VOYAGE.
Ontwerp je eigen kwartet
Project 3 Week 3.  Mededelingen  Vragen opstellen voor opdrachtgever  Oriëntatie op opdracht (volgende week feedback in de les)  Wijkanalyse  Geen.
KOP/MINOR Thema klassenmanagement/ interpersoonlijk leraargedrag en orde in de klas Bijeenkomst oktober oktober 2015.
Kwaliteitszorg
Spreekbeurt in groep 8 Hoe pak je het aan?.
Paspoort griekse goden
Opdracht Nederlands Je doet in een groepje van vijf personen een klein literatuuronderzoek. De uitkomsten van dit onderzoek beschrijf je in een verslag.
Aardrijkskunde Introductie
Ondernemingsvormen.
Opdracht voor Orienterende stage EA2X0
Anatomie en Fysiologie
Havo-4 Les 1 Wie ben ik? Keuzebegeleiding.
Aardrijkskunde Introductie
Maak een fotocollage van jouw familie
Mijleer Les 1.
Laaggeletterdheid en de BPV
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Studie vaardigheden Thema 2 : Plannen.
Huiswerkopdracht Politiek
Ontwikkelingspsychologie 1.1 Periode 1. Les 1 Introductie
Beste Havo 4..
V4 – week
Beeldende Vorming In klas 3 en 4.
Ondersteunen bij wonen

De inrichting van een wijk
Pak je boeken! Paragraaf 3.4!
De treinrails in je lichaam
Paragraaf 3 Rivieren van ijs
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
Paragraaf 2: Toerisme & verkeer
België: samenwerking met Nederland
Grenzen en identiteit: Rusland
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Hoofdstuk 2: Landschappen op aarde
Hoofdstuk 2: Wat vind jij en wat weet jij?
Hoofdstuk 3 Paragraaf 1: De Alpen.
Eigen omgeving: Inrichting & bewoners
Hoofdstuk 2 Paragraaf 3 Blz. 28 / 29.
Hoofdstuk 3 Paragraaf 2: Toerisme.
Hoofdstuk 2: wat weet jij?
Project gamemarket Les 1.
Discriminatie Thema 17, sociaal werk 1.
Anatomie en Fysiologie
Pak je boeken! Paragraaf 2.1
Transcript van de presentatie:

Je eigen omgeving in beeld Een project voor de eerste klas Hoofdstuk 4

Wat gaan we doen? Komende weken: lesstof meteen toepassen en gebruiken! Maken van een ruimtelijke plattegrond Een dorp weergeven op een kaart! Geen toets, wel een werkstuk!

Hoe gaan we dat doen? Groepjes maken (2-3 leerlingen) Onderzoek doen in een dorp en dit op papier weergeven Boek is de richtlijn, de docent de steun! 7 lessen tot de beoordeling Uitkomst: plattegrond en reflectie!

Startpositie: mindmap! Schrijf op een papier de naam van jouw woonplaats Zet hieromheen begrippen waar jij aan denkt bij jouw woonplaats (supermarkt, manege, hotel, winkels, etc!) Wees lekker uitgebreid! Tien minuten!

Beoordeling Uiteindelijk lever je vier dingen in: 1) Mindmap les 1. 2) Tussentijdse Opname. 3) Eindproduct: de plattegrond. 4) Een reflectie: hoe ging het?

Volgende les… …hebben jullie paragraaf 4.1 gelezen! …hebben jullie groepjes van 2-3 personen gemaakt! … hebben jullie een dorp gekozen!