Begeleiden les 1.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Binnen / Buitenkring Maak een binnen- en buitenkring
Advertisements

Doelstellingen formuleren
OR en bestuurder Voorstellen: mr. Pieter Rop, trainer-adviseur Odyssee
Les 7: het voorbereiden van een les
Stagebegeleiding bijeenkomst 2.
Bijeenkomst 8 Summatieve toetsing
Functieprofiel en beoordeling
Doelstellingen formuleren
R EDACTIONEEL SCHRIJVEN L ES 5. Globale indeling les 5 5 minutenKlassikale terugkoppeling naar vorige les + lesindeling komende les bespreken 15 minutenKlassikale.
Informatie- avond groep 6
Programmeren met If This Then That (IFTTT)
Stage jaar Rianne Elderhuis.
Stagebegeleiding Bijeenkomst 2 Blok 2.
Visie & Strategie.
Leerdoelen SMART maken
Docent: Ans Sarianamual - oktober 2014
Plannen Doelen.
Tatiana Constandse John Ouderling.
VOORBEREIDING BEROEPS PRAKTIJKVORMING SCHOOLJAAR
Saskia Best HRO – CMD HERFST 2009 Concept Development –31 augustus 2009.
Een schot voor open doel?!
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Ondernemen moet je doen
Thema 2, week 1.4 Leerdoelen en instructiemodellen 22 september 2014
Praktijkervaring en reflectie
Communicatie 2 – kw 2 Les 1.
Plancyclus, les 4  Actualiteit  Vragen naar aanleiding van vorige les  Vragen over hoofdstuk 4 en 5  Observeren met een plan; het verschil tussen observeren.
Les 6  vragen naar aanleiding van de vorige les  van diagnose naar doelen en een plan  werken aan eindopdracht.
Plannen, uitvoeren en evalueren
Bijeenkomst September 2015
LAATSTE LES! 13 JANUARI WAT GAAN WE VANDAAG DOEN? Lesdoelen Leesvaardigheid Feedback geven Verrassingsles!
VAD bijeenkomst 1.5. Inhoud VAD bijeenkomst Welkom, mededelingen, terugblik vorige week didactische ervaringen uit de praktijk 2. Opdracht Stille.
Bijeenkomst 3.  Welkom en vragen  Terugblik thema  Doelen  Verwerken van het huiswerk  Leerdoelen formuleren  Taxonomie van Bloom  Huiswerk.
VAD BIJEENKOMST 1.3. Inhoud bijeenkomst Welkom, mededelingen, stage ervaringen 2. Presentatie / bespreken van de voorbereidingsopdrachten 3.Leerdoelen/lesdoelen.
Hoe zet je leerlingen aan het werk?
ZGK les 4 Coördineren en afstemmen van de zorg in de branches.
ZGK PERIODE 7 LES 1 MAATSCHAPPELIJKE ONTWIKKELINGEN IN JE BRANCHE.
Welkom in “de Bovenkamer”
Anatomie en Fysiologie
– examentraining schrijven & taalportfolio
AFRIKA.
Studieloopbaanbegeleiding
1. Wat gaan we vandaag doen ?
Consumentengedrag Leren I
Plan van Aanpak Werken in stappen.
Les 1 zgk kwaliteitszorg.
Observeren en rapporteren
SMART.
Week 1, les 9 Ga zitten in de kring.
Drama Reflectie Jennie van Baalen
Probleemomschrijving/PES
Week 1, les 8 Ga zitten in de kring.
Studiedag 11 april 2017 Groene Welle Zwolle
Begeleiden les 2.
Plannen en optimaliseren
Projectplan schrijven & Financiën zoeken
Vergelijkingen oplossen
Toelichting bij ''Backward designing'' uit de kennisbank
Begeleiden les 2.
Leidinggeven Communicatie.
SMART.
E-health domotica E-learning
Hoe speel je de Pizza Game?
Vakdidactiek en Onderwijskunde 2
Begeleiden Les 3.
Intensieve begeleiding
gesprekstechnieken Les 2
SMART – leerdoelen opstellen
Een gesprek voeren Boek Begeleiden H14 en H15 (t/m par. 15.2)
This presentation uses a free template provided by FPPT.com Lesvoorbereiding MOA Aardrijkskunde College 4 Docenten:
Transcript van de presentatie:

Begeleiden les 1

Aan het eind van deze les Zit S.M.A.R.T. weer fris in het geheugen. Kan je een koppeling maken met S.M.A.R.T in de praktijk Kan je een leerdoel S.M.A.R.T maken

Wat is smart? Waarom SMART?

Specifiek Duidelijk en concreet Waarneembare actie Gedrag / getal / percentage is beschreven. Een specifiek doel geeft antwoord op de zes W vragen: Wie / Wat / Welke / Waar / Wanneer / Waarom.

Meetbaar Wat is er als het doel behaald is?

Acceptabel Komt het overeen met de instelling? Is er draagvlak voor (willen mensen het uitvoeren)

Realistisch Is het doel haalbaar?

Tijdsgebonden Wanneer is het doel bereikt? https://www.youtube.com/watch?v=1gd9hgejHm0

Opdracht 1 Lees de kritische beroepssituatie op bladzijde 21/22. Maak individueel 1 SMART doel bij deze casus Klassikale bespreking/check

Klassikale oefening Zijn de doelen op de volgende pagina`s goed of fout?

Doel 1 In juli 2020 wil ik mijn diploma SAW-MZ hebben behaald aan het Noorderpoort.

Doel 2 Een gezellige avond hebben met de groep.

Doel 3 Piet gaat 3 keer in de week naar de supermarkt lopen.

Doel 4 Ik wil graag plezier hebben in mijn werk.

Doel 5 Het doel is de groep actief te laten bewegen op bewegingsactiviteit.

Doel 6 Over een half jaar wil ik beroemd zijn.

Doel 7 Binnen 4 weken wil ik een stage hebben.

Opdracht 2 Neem een casus in je hoofd uit je stageplek of neem een persoonlijk doen van jezelf. Bedenk een doel bij die persoon en maak het doel S.M.A.R.T Vertel de beginsituatie over de casus aan je buurman of buurvrouw en vertel hem of haar je leerdoel en bespreek waarom het S.M.A.R.T is. Laat je buurman of buurvrouw feedback geven en wissel.

Opdracht 3 Jullie gaan zo een aflevering kijken van vier handen op een buik. Jullie gaan 30 minuten van deze aflevering bekijken over Nicole ga aan de hand van observaties de beginsituatie vaststellenen een SMART doel schrijven. De doelen worden klassikaal besproken.

Eind van de les Zit S.M.A.R.T. weer fris in het geheugen? Kan je een koppeling maken met S.M.A.R.T in de praktijk? Kan je een leerdoel S.M.A.R.T maken?