Begeleiden les 1
Aan het eind van deze les Zit S.M.A.R.T. weer fris in het geheugen. Kan je een koppeling maken met S.M.A.R.T in de praktijk Kan je een leerdoel S.M.A.R.T maken
Wat is smart? Waarom SMART?
Specifiek Duidelijk en concreet Waarneembare actie Gedrag / getal / percentage is beschreven. Een specifiek doel geeft antwoord op de zes W vragen: Wie / Wat / Welke / Waar / Wanneer / Waarom.
Meetbaar Wat is er als het doel behaald is?
Acceptabel Komt het overeen met de instelling? Is er draagvlak voor (willen mensen het uitvoeren)
Realistisch Is het doel haalbaar?
Tijdsgebonden Wanneer is het doel bereikt? https://www.youtube.com/watch?v=1gd9hgejHm0
Opdracht 1 Lees de kritische beroepssituatie op bladzijde 21/22. Maak individueel 1 SMART doel bij deze casus Klassikale bespreking/check
Klassikale oefening Zijn de doelen op de volgende pagina`s goed of fout?
Doel 1 In juli 2020 wil ik mijn diploma SAW-MZ hebben behaald aan het Noorderpoort.
Doel 2 Een gezellige avond hebben met de groep.
Doel 3 Piet gaat 3 keer in de week naar de supermarkt lopen.
Doel 4 Ik wil graag plezier hebben in mijn werk.
Doel 5 Het doel is de groep actief te laten bewegen op bewegingsactiviteit.
Doel 6 Over een half jaar wil ik beroemd zijn.
Doel 7 Binnen 4 weken wil ik een stage hebben.
Opdracht 2 Neem een casus in je hoofd uit je stageplek of neem een persoonlijk doen van jezelf. Bedenk een doel bij die persoon en maak het doel S.M.A.R.T Vertel de beginsituatie over de casus aan je buurman of buurvrouw en vertel hem of haar je leerdoel en bespreek waarom het S.M.A.R.T is. Laat je buurman of buurvrouw feedback geven en wissel.
Opdracht 3 Jullie gaan zo een aflevering kijken van vier handen op een buik. Jullie gaan 30 minuten van deze aflevering bekijken over Nicole ga aan de hand van observaties de beginsituatie vaststellenen een SMART doel schrijven. De doelen worden klassikaal besproken.
Eind van de les Zit S.M.A.R.T. weer fris in het geheugen? Kan je een koppeling maken met S.M.A.R.T in de praktijk? Kan je een leerdoel S.M.A.R.T maken?