Nicole Leijten & Claudia Ceron

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
PRESENTATIETECHNIEKEN
Advertisements

Communicatie met de klant
Lotgenotencontact.
Vraaggericht werken.
Hogescholen in Dialoog
1 E-learning bij Electrabel Nederland, Vaktechnische opleidingen.
1. Levensbeschouwing en communicatie
1. Levensbeschouwing en communicatie
ICT-competenties SEPTEMBER 2007
ICT-praktijkdag 1 ste leerjaar … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
ICT-praktijkdagen lente 2007 … met één klik de eindtermen bij de kinderen brengen …
Welkom op onze thema-avond
Eindtermen ICT 1. De leerlingen hebben een positieve houding tegenover ICT en zijn bereid ICT te gebruiken om hen te ondersteunen bij het leren. 2. De.
Les 3 Deze les duurt 90 minuten
Communicatie Communicatieproces Communicatievormen Communicatielijnen
PRESENTEREN KUN JE LEREN
Syncope hulpverlening.
Uitdagingen in de 21-ste eeuw
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’.
Workshop werken met de Rapucation ‘hulpmiddelen’
Marketing & Logistiek 6 atheneum.
Communication Een good listening attitude. A good listener Luistert met zijn oren en met zijn hart. Listening is an attitude! Luisteren vereist de juiste.
Communicatie en dementie
Communicatie en relatie
Sociale Vaardigheden / Conflicthantering
Thema 3 communicatie Gesprekken voeren..
Workshop klassenmanagement
Effectief communiceren
HOOFDSTUK 3 Gespreksvaardigheden.  ature=related ature=related.
Jennifer de Vries med.hro.nl/vrije
COACHEN; zelf aan het werk! HELICON MBO Den Bosch W43
Gespreksvaardigheden
PERSONEELSMANAGEMENT PPT 8 Onderdeel : communicatie.
Communicatie & Relatie
Patiëntencommunicatie hartenklop van patiëntenparticipatie.
Het Virtuele Rollenspel Een kosteneffectieve manier om de Kwaliteit van het Onderwijs te verhogen? Presentatie voor:Conferentie “Durf te Leren”, WGV Zorg.
Visie Blended leren Blended leren is een doordachte integratie van face-to-face onderwijs met e-leren.
Marouschka Reezigt-Bos Leerkracht OBS De Werf voltijd HB-onderwijs.
NICKY WELLEMAN NON-VERBALE COMMUNICATIE. OVERZICHT Wat is non-verbale communicatie? Wat is de waarde van NVC? Onderverdeling Functies.
Richtlijn Ernstige gedragsproblemen
Basiscursus ´Je ongekende vermogens’
Wat is DRAMA??.
Communicatie (les 1) verbaal (mondeling,praten,luisteren)
Wat is coöperatief leren?
Coachen Bewust worden van wie je bent, op weg naar wie je wilt zijn
Aktief Luisteren: Eerst proberen om te begrijpen, dan pas om begrepen te willen worden* LSD Gebruik LSD voor effectieve communicatie, om de ruis tussen.
Observeren en begeleiden van kleine groepen
Workshop Kernboodschap Gebiedsgericht Werken 14 oktober 2016
Communicatie Opletten, meedoen en meedenken
Wat is DRAMA??.
Connectief Connectief.
Leren op de werkvloer Leren gebeurt niet vanzelf Wij ondersteunen deelnemers daarom in hun eigen praktijk. Hiervoor hebben wij een innovatieve methodiek.
H1 Media en communicatie
Inzet VHT bij ambulante hulpverlening aan LVB gezinnen
Meer technologie op mijn stageplek
Module Communicatie M1 Bijeenkomst 1
Aanpakken! CGT behandelmodule voor volwassenen
Autisme in de klas Kijken naar gedrag 12/26/2018.
Activernde didactiek & passende werkvormen
Workshop Paniek de Baas
Training communicatie
Leidinggeven Communicatie.
MTO met TOM – Trots Op Mijn Werk.
Les 6: non-verbale communicatie
Andries Reinhart 3 maart 2019
Overzicht gedragingen per competentie
B1 – k1- w2 Vertrouwensrelatie en persoonlijke verzorging Sem 1.
Transcript van de presentatie:

Nicole Leijten & Claudia Ceron Medewerkers Educatie en ontwikkelaars e-learning Leercentrum - Amarant Academie

WAT IS BLENDED LEARNING? Blended learning is een leervorm die de technologie van een e-learning combineert met persoonlijk contact en de praktijkomgeving, waar de opgedane kennis geoefend kan worden. Dit is ook meteen de kracht van deze nieuwe manier van leren.

WAAROM BLENDED LEARNING? Uitkomst kwalitatief onderzoek onder circa 100 mensen met een Licht Verstandelijke Beperking binnen de Amarantgroep: Leren ondersteund met digitale middelen heeft een meerwaarde Desondanks behoefte aan persoonlijke begeleiding Willen dit contact niet opgeven voor een e-learning omgeving 

VOORDELEN BLENDED LEARNING audio- en visuele ondersteuning tijdens het leren geen sociale druk van mede studenten just-in-time feedback zelf kunnen doen jezelf verbeteren, corrigeren in eigen tempo kunnen werken leerstof herhalen samen kunnen doen

TONALITEIT (gevoel,relatie) FYSIOLOGIE (gevoel,relatie) WOORDEN (inhoud) TONALITEIT (gevoel,relatie) FYSIOLOGIE (gevoel,relatie) Welke van deze 3 hebben het meeste effect op je communicatie ? bron: Albert Mehrabian, amerikaans psycholoog

WOORDEN TONALITEIT FYSIOLOGIE 7 % Welke van die 3 hebben het meeste effect op je communicatie ? bron: Albert Mehrabian, amerikaans psycholoog 7 %

WOORDEN TONALITEIT FYSIOLOGIE 38 % 7 % Welke van die 3 hebben het meeste effect op je communicatie ? bron: Albert Mehrabian, amerikaans psycholoog 7 % 38 %

55 % WOORDEN TONALITEIT FYSIOLOGIE 38 % 7 % Welke van die 3 hebben het meeste effect op je communicatie ? Evt. oefenen staan/zitten bron: Albert Mehrabian, amerikaans psycholoog 55 % 7 % 38 %

Meer dan 90 % van onze communicatie is non-verbaal …

Functies van non-verbale communicatie: Aanvulling van de boodschap d.m.v. lichaamshouding en/of gebaar Benadrukking door het versterken of verzachten van je stem (toon) Vervanging als praten moeilijk of onmogelijk is

Taalvaardigheid mensen met een beperking Woordenschat is beperkter De verwerking gaat langzamer 3. Concentratie vasthouden is lastiger

CARAVAN STOP ZOEN BOODSCHAPPENTAS POSITIEF LUISTEREN BOOS KRACHT WELKOM BANG CARAVAN STOP ZOEN BOODSCHAPPENTAS POSITIEF LUISTEREN BOOS KRACHT

De kracht van visualisatie in e-learning