Welkom bij DAIly NURSE.

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Vervolgbijeenkomst 1 Taken analyseren en ontwerpen
Advertisements

Vervolgbijeenkomst 2 Procesfasering bij Leren Leren.
Kennis maken met Opbrengstgericht werken
WSNS Passend Onderwijs Stappenplan
Train de trainer Levensboeken Beatrijs Van der Heijden
Hogescholen in Dialoog
Ondernemen : heb jij het in je?!
Nieuwe vrienden maken en
Project: Coöperatie Esbeek
Kwaliteit van bestaan. Ondersteunen..
Doel van deze workshop Het maken van een test plan (draaiboek) voor een usability test
Professioneel-kritische Instelling
Ruimte voor jouw persoonlijke ontwikkeling Professioneel-kritische Instelling Training follow-up (dag 2)
Presentatie Missie en Visie Lomoz 2012 Anton Rijkers.
Deze Workshop wordt verzorgd door het
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Introductie gastvrijheid
Den Haag 13 november 2012 i-COACH Opleiding i-COACH 2012 Leontine van Schie Ruud Westra 1.
HOE WORD JE EEN WINNING TEAM?
Discussiegroepen - resultaten
Informatiebijeenkomst. Lerarencompetenties Overzicht bijeenkomsten 1.Leren leren 2.De basisschool 3.Ontwikkeling van kinderen en creatief proces 4.Lesopzet.
Presentatie titel Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek 7 MadeleineMeurs
Pemprl.
Opgroeien van de adolescent in de stad Pascal van Schajik Med/schpa.
Vignet Gezonde School Gezonde Scholen presteren beter!
Wjk.
Competentie gebieden Kerntaak 1.
Matchcare REGIE OP JE EIGEN LOOPBAAN: WORKSHOPS TER INSPIRATIE.
Dr. Patrick Vermeulen GITPMoed & Vertrouwen Moed en Vertrouwen Workshop 1 Motivatie 1.
Begeleiding en Professionalisering van invallers De leraar van de toekomst Tiny Rompen
Regie op je eigen loopbaan: workshops ter inspiratie
Training Bijeenkomst 2. Onderwerpen bijeenkomst Het gebruik van verschillende media aan de hand van een thema en het toepassen van interactievaardigheden.
LES 2 LESMODULE LAAGGELETTERDHEID
Observeren en begeleiden van kleine groepen
Procesverbetering in de Zorg
Taal- en Interactievaardigheden in de Kinderopvang
Cursus vrijwilligers werven
Duurzaamheid in Gennep
Basistraining Ontwikkelingsgericht coachen voor werkplekbegeleiders
Doelen behalen met activiteiten
Tool IH-1: Het verkennen van ideeën van docenten
Tool II-2: Het plannen van OL, leerlingen stellen hun eigen vragen
Werkwijze Hoe zullen we als groep docenten te werk gaan?
Onderzoekend leren Hoe zien opdrachten voor onderzoekend leren bij wiskunde er uit? Tool IE-2: Het vergelijken van gestructureerde en ongestructureerde.
BVMBO: Aan de slag met collegiaal leren!”
Hoe brengen opdrachten de beroepscontext het klaslokaal in?
De betekenis die verzorgenden toekennen aan het verzorgen van mensen met dementie in een kleinschalige woonsetting. Een Verkennende Studie Van den Pol.
Ruim Baan, de professional in een nieuw jasje:
De Limburgse ouderenzorg in beweging
Tool IE-1: Het verkennen van onderzoeksopdrachten en -activiteiten
Samenwerken en communicatie
Coachtraining DOEN?! Dag 3
Coachtraining DOEN?! DAG 2
Workshop “de coachende praktijkopleider”
Onderzoekend leren in de natuurwetenschappen
Gezond Rondkomen bij de JGZ Utrecht
PowerPoint Taal Bijeenkomst 7: Evalueren op schoolniveau
Tool WD-3: Verbinding met de wereld van de tuinbouwindustrie
Angerenstein: Methodiek en begeleiden Thema: 11
Schooljaar [voeg jaar in] [Naam van school] Naam leerkracht Klas
Onderzoekend leren Wat gebeurt er in een onderzoekend-leren-klas?
Methodisch handelen Week 1. Methodisch handelen Week 1.
Startblokken vanaf 0 ! Ontwikkelingsgericht werken
Welkom bij DAIly NURSE.
Welkom bij DAIly NURSE.
voor een samenleving met veerkracht
Gesloten settings in de zorg
Rol van de NVZF rondom het thema: stimuleren van beweeggedrag in ziekenhuizen Nederlandse Vereniging voor Ziekenhuis Fysiotherapie Maart 2018.
Denken en doen.
De scope van het project
Transcript van de presentatie:

Welkom bij DAIly NURSE

DAIly NURSE – Overzicht workshop 1 Het belang van bewegen Kennismaking Overzicht workshops DAIly NURSE Belang van bewegen Beweegbeleid Huiswerkopdracht

Kennismakingsrondje Functie Naam Werkervaring Beweging Leeftijd

Overzicht workshops W1: Het belang van bewegen Beweegbeleid De mate waarin er bewogen wordt en de rol van verpleegkundigen en verzorgenden Huiswerkopdracht W2: Hoe stimuleren we activiteiten en zelfredzaamheid? Huiswerk opdracht bespreken Barrières en strategieën (MAINtAIN vragenlijst) Hoe bewoners gestimuleerd kunnen worden in activiteiten en zelfredzaamheid? Omgeving W3: Implementeren in de dagelijkse zorg Implementatieplan maken Thema’s van de verschillende bijeenkomsten

Doelstelling workshops Bewustwording belang van bewegen Essentiele rol die jíj hebt! Tools om activiteiten en zelfredzaamheid te stimuleren Hoe ga je opgedane kennis en ontdekkingen omzetten in een… PLAN VAN AANPAK

DAIly NURSE Verpleeghuisbewoners zijn grotendeels inactief gedurende de dag Verpleegkundigen en verzorgenden nemen 45% van de ADL en HDL van bewoners over (al dan niet onnodig)

DAIly NURSE DAIly NURSE = Daily Activities and Independence by NURsing Staff Encouragement (dagelijkse activiteiten en zelfredzaamheid aangemoedigd door verpleegkundigen en verzorgenden) Doel: verpleegkundigen en verzorgenden een stimulerende en ondersteunende rol te laten spelen in de dagelijkse activiteiten en zelfredzaamheid van bewoners tijdens de dagelijkse zorg

DAIly NURSE 3 componenten: Beweegbeleid Coaching Educatie Het stimuleren van dagelijkse activiteiten en zelfredzaamheid door alle professionals Faciliteren van DAIly NURSE (coaching en educatie) Coaching Gespecialiseerd verpleegkundige en aandachtsfunctionarissen Educatie Informatiebijeenkomsten en workshops

Waarom is bewegen belangrijk? Discussie

Belang van bewegen Positieve effecten op: Lichamelijk functioneren Stemming en eigenwaarde Behoud van zelfredzaamheid Kwaliteit van leven Etc. Bewegen zit hem in de dagelijkse activiteiten!

Beweegbeleid Visie: Bewegen is een belangrijk onderdeel van kwalitatief goede zorg Alle bewoners worden uitgedaagd om in beweging te komen Elke professional beweging zal stimuleren Bewegen is structureel onderdeel van de zorg

Discussie a.d.h.v. video opnames Wat doen bewoners aan activiteiten? Wat is de rol van verpleegkundigen en verzorgenden bij deze activiteiten?

Huiswerkopdracht Maak tweetallen en selecteer bewoners (elke deelnemer kiest 1 bewoner die hij/ zij goed kent). Vul onafhankelijk van elkaar de capaciteitslijst in voor deze bewoners (wat kan de bewoner) en observeer wat doet de bewoner. Bespreek de ingevulde lijsten met elkaar; zijn er verschillen? Bespreek die met elkaar. Geef antwoord op de vragen onderaan de lijst: Bij welke activiteiten zijn er verschillen in de capaciteit (kan) van de bewoner en de prestatie (doet) van de bewoner? Hoe zou je de bewoner bij bovenstaande activiteiten stimuleren om deze activiteiten (zelfstandiger) uit te voeren?

Capaciteitenlijst Z = Zelfstandig S = supervisie O = ondersteuning N = niet in staat uit te voeren

Zijn er nog vragen