Het programma opent met de mapjes ‘jaaropbrengsten’, ‘handleiding’ en ‘knoppenblad’

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Werkbijeenkomst Resultaatafspraken Vroegschools
Advertisements

Haal meer uit de toetsen met ParnasSys
Beste klant, Welkom op Modelovereenkomst.nl. Onder de knop ‘Documenten’ vind u al onze documenten geordend in mappen. Klik iedere keer op ‘pijltje naar.
CITO Leerling- en OnderwijsVolgSysteem (LOVS)
Functionaliteit voor de manager Beoordelingen Afspraken & Notities
Uitleg toets [Info]  In deze presentatie wordt kort uitgelegd wat je met de toets [Info] in WinPOS kunt doen.  Door op de linker muisknop te klikken,
Informatie en gebruikershandleiding versie 3.0 Mei 2010 Arthur Kleijn
EXAMEN en UITSLAG ZIJN VERSCHERPT PER School-Examen Centraal-Examen Het examen bestaat uit een schoolexamen (SE) dit zijn: De rapport cijfers 1,2,3,4,(klas3)
Haal meer uit de toetsen met ParnasSys
Informatie en gebruikershandleiding versie 2 April 2009 Arthur Kleijn
Werken met CITO LOVS 11 maart 2008.
Het cito-leerlingvolgsysteem
om deze presentatie uit te voeren
FORMATIEPLANNER met taakbeleid
Klik op de berichtenbalk op Bewerken inschakelen,
 Overzicht van de verkoopsdoelstellingen  inkomsten van gesloten deals  geschatte inkomsten van lopende deals.
Wegwijs in Belfirst.
HELDER ZICHT OP HET KIND EN DE RESULTATEN
Haal meer uit de toetsen met ParnasSys
Plaatsingswijzer MH-Rijnstreek
 Verslaglegging Wat is de bedoeling en hoe werkt het? Vragen en opmerkingen van het team  Rapporten invullen (herh.) - Rapporten individueel controleren.
Klik op “Invoeren validatieboek”
Handleiding ClassDojo
Klikdemo: CRM maken en wijzigen van afspraken in de agenda Versie: Academie Werkbedrijf Doel klikdemo In deze klikdemo leer je hoe je afspraken.
Welkom! Klik hier om te beginnen
1.Klik in het hoofdvenster van Lync op het tabblad Chatruimten. 2.Typ in het zoekvak de naam van een ruimte of een of meer trefwoorden. De overeenkomende.
Waarom het ouderportaal?
Zet de telefoon aan en voer je pincode in.
Kwaliteitsbeleid.
CITO (onderdeel van het leerlingvolgsysteem)
Handleiding LoGiApp tbv Riwo Transport
1. Starten Zet de telefoon aan en voer je pin code in Als dit scherm verschijnt klik dan vervolgens op de Boordcomputer Icoon 2.1 Inloggen Log in door.
Handleiding gebruik Carbon Manager t.b.v. Low Car Diet
Ervaringen van en met PCL EXTRA STEUN. Ervaringen Onderwijs Transparant 1.Vul bij over Mijn Gegevens de juiste gegevens in 2.Vul de namen en gegevens.
Ouder- en leerlingavond voortgezet onderwijs 8 oktober 2015.
Invullen van de tevredenheidspeiling door ouders via het Ouderportaal.
Inloggen >> Gegevensaanlevering en controle in Peridos In Release 3.3 van Peridos is er een nieuwe module gebouwd voor het aanleveren en bekijken van gegevens.
Rapport Groep 3 / 4 Groep 5 / 6 Groep 7 / 8.
U bevindt zich op de website gbkwaliteit.nl. U kunt hier uw project beoordelen met de digitale scoreformulieren van Preffi 2.0 of het EKI. Maar: hoe werkt.
Hoe gebruik je de leerlingvragenlijst?. Inhoud presentatie 1.Klaarzetten van een leerlingvragenlijst 2.Invullen van de vragenlijst 3.Gegevens van de leerlingvragenlijst.
Hoe gebruik je de leerlingvragenlijst?. Inhoud presentatie 1.Klaarzetten van een leerlingvragenlijst 2.Invullen van de vragenlijst 3.Gegevens van de leerlingvragenlijst.
Monitoring OPO-PCBO Tytsjerksteradiel Schooljaar
Informatie over Vanzelfsprekend voor een deelnemer en/of naastbetrokkene bij een zorgboerderij.
Uitleg bij de vragenlijst Veiligheidsbeleving
Training: Inloggen en Zoeken
Renault Merchandise Webshop – Gebruiksaanwijzing
Welkom op de Informatieavond Paschalisschool Schooljaar Groep 8b – 14 september 2017 Informatieavond Paschalisschool b.
Training: Inloggen en Zoeken
Hoe gebruik je de leerlingvragenlijst?
IWIO – Blok/Toets evaluatie
Training: Inloggen en Zoeken
Handleiding voor het invoeren van PROMs in FysioRoadMap
Welkom Informatie presentatie groep 8 Door: Fenny & Koen.
NSCCT Instructie groep 4
Ouder- en leerlingavond voortgezet onderwijs
NSCCT Instructie groep 5
Uitleg bij de vragenlijst ZIEN. Leerling 5-8 Leer- en leefklimaat ZIEN
Handleiding Interactief Aankoop systeem (IAS)
Om de PowerPoint te starten:
Handleiding ABAX app rittenregistratie-systeem
GROEPSPLAN groep 3 t/m 8.
Het programma opent met de mapjes ‘jaaropbrengsten’, ‘handleiding’ en ‘knoppenblad’
Om de PowerPoint te starten:
tafel van 1 tafel van 1 x 1 = 1 x 1 = 1 2 x 1 = 2 3 x 1 = 3 4 x 1 = 4
Ouderavond groep 8 Schooljaar 2018/2019
Om de PowerPoint te starten: Rapportage Indicatoren Opbrengsten
“Knuffels” kleuren digibordpeuters.
tafel van 1 tafel van 1 x 1 = 1 x 1 = 1 2 x 1 = 2 3 x 1 = 3 4 x 1 = 4
NSCCT Instructie groep 4
NSCCT Instructie groep 5
Transcript van de presentatie:

Het programma opent met de mapjes ‘jaaropbrengsten’, ‘handleiding’ en ‘knoppenblad’ Klik op ‘knoppenblad’’ Selecteer in het pulldown venster het beginjaar. Klik vervolgens op de knop ‘formulieren’ van het jaar waarvan u gegevens wilt invullen

Het programma opent met dit blad. Vul in deze balk de naam in van de school. Klik op het grijze pijltje en selecteer het begin van het schooljaar. Het eind van het schooljaar komt automatisch in beeld. Het ‘printblad jaarkaart’ kunt u gebruiken om gegevens voor de ‘jaarkaart absoluut’ in te vullen. Zoals gezegd: blauwe knoppen: gegevens invoeren. groene knoppen: gegevens bekijken. Wilt u de bladen printen en voorzien van een titelblad dan kunt u dit blad printen. Bij de ‘toelichting’ vindt u de nodige extra informatie. Lees ook even de informatie over Dle en Cito.

Wanneer u de bladen print, kunt u dit blad als voorkant van het rapport gebruiken.

Onder de knop ‘toelichting’ leest u belangrijke informatie.

Deze informatie is van belang als u werkt met Dle-testen.

Het ‘printblad jaarkaart’ kunt u gebruiken om gegevens voor de ‘jaarkaart absoluut’ in te vullen. Maak voor alle groepen een uitdraai en vraag vervolgens aan de leerkrachten de gele vakken in te vullen. Met de verkregen gegevens vult u de ‘jaarkaart absoluut’ in.

Het blad dat de leerkrachten hebben ingevuld (‘printblad jaarkaart’) wordt verwerkt op de kaart ‘jaarkaart absoluut’. In de lichtgeel gekleurde vakjes kunnen gegevens ingevoerd worden. Toetsgegevens van groep 7 en 8 worden automatisch op dit blad weergegeven. Ook de verwijzing naar het VO komt automatisch op dit blad.

Op de ‘jaarkaart relatief’ wordt een overzicht in percentages gegeven. Kleuren vakjes donkergeel dan kan dit een signaal zijn.

Met de knoppen bovenaan elk formulier klikt u snel naar een ander blad. In de vakjes achter 1e afname / 2e afname kunnen de groepsscores (aantal leerlingen met I-II-III-IV-V niveau) ingevuld worden. Grafieken en opbrengsten verschijnen automatisch. Wanneer de opbrengsten 46% zijn betekent dit dat 46% van de leerlingen voldoende scoren en 54% scoort onvoldoende. Behalve Cito scores kunnen op het blad van groep 2 ook de scores van het dyslexie protocol ingevuld worden (toetsen expertise centrum) Grafieken verschijnen weer automatisch. Wanneer u één groep 2 hebt vult u dit blad in. Per groep kunnen gegevens van drie subgroepen (2A, 2B, 2C) ingevuld worden. De gegevens van alle groepen worden bij elkaar geteld in ‘totaal groep 2’

Op dit formulier kunt u de Cito scores van groep 1 en 2 vergelijken. De zwarte kadertjes laten de Cito percentages zien: I – 20%, II – 20%, III – 20%, IV – 20%, V – 20 %

Door op ‘opm.’ (opmerkingen) te klikken verschijnt een blad met verdere informatie. Klik op het vakje ‘1e afname’ en selecteer de toets waarvan u de gegevens in wilt voeren In het vakje onder IV-V verschijnt het totale percentage onvoldoendes. In het vakje onder I-II-III ziet u het percentage voldoendes. De zwarte kadertjes laten de Cito percentages zien: I – 20%, II – 20%, III – 20%, IV – 20%, V – 20 % Een opbrengst van 75% betekent 75% voldoende en 25% onvoldoende. In de vakjes onder I,II,III,IV,V kunt u scores invullen. Grafieken en opbrengsten verschijnen automatisch. Dit is het blad van groep 4B. Klik op ‘totaal groep 4’ en u ziet het overzicht van alle groepen 4

Een voorbeeld van een totaal overzicht van de groepen 3 t/m 8 (in dit geval technisch lezen). Onderaan het blad de opbrengsten. Let ook op het gemiddelde.

Belangrijke gegevens van de Cito Entreetoets (groep 7) kunt u op dit blad noteren. De percentielscores kunt u in de paarse vakjes invullen. De rest verschijnt automatisch. De gegevens worden ook automatisch weggeschreven naar de formulieren ‘jaarkaart absoluut’ en ‘jaarkaart relatief’.

Gegevens van de Drempeltest (test uitgeverij Boom) kunt u hier noteren. De gegevens worden ook automatisch weggeschreven naar de formulieren ‘jaarkaart absoluut’ en ‘jaarkaart relatief’. Komt het gemiddelde onder de 6, dan kleurt het hokje oranje (een attentiesignaal).

Gegevens van de eindtoets GPC kunt u hier noteren. De gegevens worden ook automatisch weggeschreven naar de formulieren ‘jaarkaart absoluut’ en ‘jaarkaart relatief’.

Het totaaloverzicht van de Cito eindtoets (groep 8) krijgt u als u het landelijk gemiddelde en de scores van groep 8 invult. De gegevens worden ook automatisch weggeschreven naar de formulieren ‘jaarkaart absoluut’ en ‘jaarkaart relatief’.

Dit formulier laat de opbrengsten zien van de Cito Entreetoets en de Cito Eindtoets.

Door de normscore van de NIO in te vullen verschijnt de bijbehorende grafiek.

In de lichtgele vakken kunt u de aantalen leerlingen noteren die naar het voortgezet onderwijs gaan.

Op het blad ‘samenvatting en conclusies’ verschijnen onderdelen die extra aandacht nodig hebben automatisch. In de omkaderde vakken kunt u uw opmerkingen noteren. Klik op een groene knop en u bent snel op het gevraagde formulier. Tenslotte kunt u in het vak ‘conclusies’ uw beleid voor de komende periode noteren.

Klik op de knop ‘trendanalyse’ en u krijgt een totaal overzicht van de ingevulde formulieren

Zijn de formulieren van drie jaren ingevuld dan krijgt u een goed beeld van de voldoende scores (I-II-III scores) van de afgelopen jaren. Gemiddelde scores van de afgelopen jaren komen hier ook in beeld. De opbrengsten kunnen het beleid voor de komende jaren mede bepalen.

De gemiddelde score komt ook nog eens in een grafiek in beeld. U ziet de gemiddelde score van niveau I-II-III-IV-V

veel succes!