Dobbelen met booleans Bron: Math Maniacs (www.mathmaniacs.org)

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
“Ontwerp een eigen school” Leerarrangement KC Macht en Regels
Advertisements

Speler mag alle piraten van één steegje of 2 donkere steegjes terugnemen in zijn voorraad. Speler neemt een schatkaartje met dezelfde kleur. Kleur niet.
Staafdiagram Strookdiagram
Koningsspelen groep 5-8.
Een elfje maken over Canada
ERIC Combineren van zoektermen met Booleaanse operatoren
Mario party is een spellen reeks, er komen steeds nieuwe. Mario party is een soort monopoly met spellen. Je speelt het met 2 of 4 spelers. Het doel van.
Squash.
Voorbereiding post 1 Van wolf tot hond Groep 7 en 8.
Experts werkvorm + begrippentest
Kennis-spel meerkeuzevragen.
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Gooien met 1 en 2 dobbelstenen
Genetisch gemodificeerd voedsel
Tweede wereldoorlog.
Tulpen tellen Dit is een voorbeeld van een les voor leraren die kinderen willen leren tellen, aan de hand van concreet materiaal. Doel: kinderen leren.
GEORGINA DARTS LET'S PLAY KIPKE GRAPHICS BOB KIPKE GRAPHICS
Wanneer een woord met een klinker (klank) begint (a,e,o,u,i) dan gebruik je ‘an’: an apple an egg an orange an umbrella an idea let op:an hour (je hoort.
Experimentele kans javascript.
De tafel van 4.
4. De wedstrijd. De wedstrijd Duur van de wedstrijd Het competitiereglement bepaalt de duur van de wedstrijd. Ook het aantal periodes en de rust vari.
Een werkvorm om actief en concreet tot participatie te komen
Invullen van de tevredenheidspeiling door leerlingen via het Ouderportaal (uitleg aan de ouders)
Ordening anders… met potvallen en quizzen Kasper Bodegom Loek Wortel Kitty Walravens Annie van Leijsen.
Op naar de top Economie. Op naar de top Benodigheden  1 spelbord  90 vraagkaarten  50 kanskaarten  50 situatiekaarten  80 kwartetkaarten  4 economische.
Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test Groep 5.
Digitaal wedstrijd formulier
de tennis reglementen kwis
Niet Schoolse Cognitieve Capaciteiten Test
RITME 1 De namen van de noten. re - je ne Achtste noten
Simulatiespel ‘USprez’
TERMINOLOGIE N W O Z LINKS VAN DE LEIDER WORDT UITGEKOMEN.
Basketball.nl app & mDWF
Digitaal wedstrijd formulier
Digitaal wedstrijd formulier
LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 1
De luchtballon discussiespel.
Eisen aan de uitleg De uitleg mag niet langer duren dan zeven minuten
Puntentelling Teams Geschat
Het 24 spel.
Modderdorp Bron: csunplugged.org.
Kiezen met Kaarten.
Nooddienstregeling bij de spoorwegen
Zeeslag Bron: csunplugged.org / csunplugged.nl.
Magische bits Bron: csunplugged.org.
Modderdorp Bron: csunplugged.org.
Digitaal wedstrijd formulier
Slim tellen.
Stadsgids en paardensprong
Steen-schaar-papier Bron:
Geheimen delen Bron: The Royal Institute of Great Brittain (
Papier programmeren Bron: code.org (
Sorteren met kaarten.
De Open Wijchense Sjoel Kampioenschappen
Atari ! Amai ! Ik ben dood. Ik gooi deze steen in, dat kost je zo een
Kiezen met Kaarten.
Deel 1: de wereld volgens Poetin?
Nooddienstregeling bij de spoorwegen
Geheimen delen Bron: The Royal Institute of Great Brittain (
Doolhof Bron: Bebras / Beverwedstrijd.
Tellen met kaarten.
Slim tellen.
Communiceren met knipperen
Tellen met kaarten.
Kiezen met Kaarten.
Dobbelen met booleans Bron: Math Maniacs (
Raden, regels en redeneren Groep 7 en 8
Pythagobord.
Zweeds renspel groep 5 /6 Onderwerp & persoonsvorm
Transcript van de presentatie:

Dobbelen met booleans Bron: Math Maniacs (www.mathmaniacs.org)

Voorbereiding Groepjes van 2-4 leerlingen. Elk groepje krijgt een scoreblad en 5 dobbelstenen.

De regels De regels zijn hetzelfde als bij Yahtzee, maar de puntentelling is iets anders. Speler 1 gooit alle vijf dobbelstenen. Die kiest welke dobbelstenen hij/zij wil bewaren en schuift deze aan de kant. De ‘ongewenste’ dobbelstenen worden opnieuw gegooid. Je mag totaal drie keer gooien Na de derde worp bepaal je de punten en schrijf je die op het scoreblad op bij een regel die klopt met jouw dobbelstenen. Je mag per keer maar bij 1 regel de punten invullen. De andere spelers controleren of de puntentelling klopt. Daarna is de volgende speler aan de beurt. Wie na afloop de meeste punten heeft, wint het spel.

Voorbeeld worp Aan welke logische expressies voldoet deze worp? ( minstens één oneven ) EN ( minstens één even ) Voldoet wel NIET (een 3 EN een 6) ( NIET een 3 ) EN ( NIET een 6 ) Voldoet niet

Na afloop De regels op het scoreblad zijn booleaanse expressies. Die bestaan uit ‘EN’, ‘OF’ en ‘NIET’, gecombineerd met haakjes. Bij programmeren heb je dit soort expressies vaak nodig.

Bron en licentie Deze werkvorm is ontwikkeld door Math Maniacs, zie: http://www.mathmaniacs.org/lessons/04-boolean/index.html Licentie Naamsvermelding-NietCommercieel-GelijkDelen 4.0 Internationaal