De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

De presentatie wordt gedownload. Even geduld aub

LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 1

Verwante presentaties


Presentatie over: "LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 1"— Transcript van de presentatie:

1 LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 1
HOOFDSTUK 2 SLAGEN MAKEN LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 1

2 SLAGEN MAKEN DEZE LES SLAGEN INCASSEREN SLAGEN ONTWIKKELEN
1 SLAGEN INCASSEREN SLAGEN ONTWIKKELEN SPELEN MET TROEFKLEUR KAARTWAARDERING 2 3 4

3 SLAGEN INCASSEREN WIJZE WAAROP 1 ♠ A V B 7 ♠ H 6 1
Vier kaarten = Lange kant ♠ A V B 7 Twee kaarten = korte kant ♠ H 6 EERST HONNEURS KORTE KANT

4 SLAGEN INCASSEREN WIJZE WAAROP ♦ A 6 ♦ 7 5 3 2 ♦ 10 9 8 ♦ H V B 4 1
STEL JE BENT IN ZUID AAN SLAG : EERST ♦4 NAAR ♦A EN DAN ♦6 NAAR ♦H EN VERVOLGENS ♦V EN ♦B

5 SLAGEN INCASSEREN 1 WIJZE WAAROP 1 ♠ A V B 7 ♠ H 6

6 SLAGEN INCASSEREN 1 WIJZE WAAROP 1 ♠ A V B ♠ 6

7 SLAGEN INCASSEREN 1 WIJZE WAAROP 2 ♠ B 6 ♠ A H V 7

8 SLAGEN INCASSEREN 1 WIJZE WAAROP 2 ♠ 6 ♠ A H V

9 SLAGEN INCASSEREN 1 WIJZE WAAROP 3 ♠ A V 4 2 ♠ H B 3

10 SLAGEN INCASSEREN 1 WIJZE WAAROP 3 ♠ A V 4 ♠ B 3

11 SLAGEN INCASSEREN 1 WIJZE WAAROP 3 ♠ A V ♠ 3

12 SLAGEN ONTWIKKELEN ZONDER TROEF
DRIE METHODEN A VERDRIJVEN HOGE KAARTEN TEGENPARTIJ LENGTE SLAGEN ONTWIKKELEN SNIJDEN B C

13 SLAGEN ONTWIKKELEN SANS ATOUT
2 VERDRIJVEN A ♠ B 8 2 ♠ V Slag voor ♠H tegenpartij

14 SLAGEN ONTWIKKELEN SANS ATOUT
2 VERDRIJVEN A ♠ 8 2 ♠ V Slag voor ♠A tegenpartij

15 SLAGEN ONTWIKKELEN SANS ATOUT
1 A VERDRIJVEN ♠ 8 Drie slagen voor ons

16 SLAGEN ONTWIKKELEN LENGTE SLAGEN B ♠ 6 5 ♠ V B 10 ♠ 4 2 ♠ A H 9 8 7 3
♠ 6 5 ♠ V B 10 ♠ 4 2 ♠ A H ♠ A H twee slagen voor NZ

17 SLAGEN ONTWIKKELEN SANS ATOUT
2 LENGTE SLAGEN B ♠ - ♠ V ♠ - Slag voor tegenpartij maar …

18 SLAGEN ONTWIKKELEN SANS ATOUT
2 B LENGTE SLAGEN ♠ - ♠ - ♠ - Drie vrije ♠ slagen Dit noemen we lengte slagen

19 SLAGEN ONTWIKKELEN SANS ATOUT
2 SNIJDEN C ♠ A V B ♠ H 9 8 2 Slag voor NZ en steek in een andere kleur over naar Zuid

20 Slag weer voor NZ en dan pas ♠A
SLAGEN ONTWIKKELEN 3 SNIJDEN C ♠ A V ♠ H 9 8 ♠ 10 4 ♠ 7 6 Slag weer voor NZ en dan pas ♠A

21 Twee keer troeftrekken is voldoende
SPELEN MET TROEFKLEUR 3 TROEFTREKKEN ♠ is troef ♠ B 8 7 6 ♠ 10 9 ♠ 5 2 ♠ A H V 4 3 Twee keer troeftrekken is voldoende REGEL: Een kleur is geschikt om als troef te dienen als je samen met partner acht of meer kaarten hebt.

22 Drie keer troeftrekken
SPELEN MET TROEFKLEUR 3 TROEFTREKKEN ♠ is troef ♠ B 8 7 6 ♠ 10 ♠ 9 5 2 ♠ A H V 4 3 Drie keer troeftrekken

23 KAARTWAARDERING 4 Bij het bieden moet je samen met je partner inschatten hoeveel slagen jouw partij zal gaan maken. Hiervoor moet je je hand gaan waarderen. Duidelijk is dat hoge kaarten van belang zijn. Ook lengte in een kleur kan belangrijk zijn. Hoe waarderen we de hoge kaarten?

24 KAARTWAARDERING HONNEUR PUNTEN AAS HEER VROUW BOER 4 3 2 1
OP BASIS VAN HONNEUR PUNTEN HONNEUR PUNTEN AAS HEER VROUW BOER 4 3 2 1 HOEVEEL PUNTEN BEVAT EEN KLEUR? 10 EN ALLE KLEUREN SAMEN? 40

25 KAARTWAARDERING CLUSTER PUNTEN CLUSTER PUNTEN 4
TEL PUNTEN NIET PER HONNEUR, MAAR PER CLUSTER VAN HONNEURS. CLUSTER PUNTEN A H V B A H V A H B A H A V B A V H V B CLUSTER PUNTEN A B H V H B V B V B 10 5 9 5 8 4 7 3 7 2 6 1 6

26 PUNTEN TELLEN HOEVEEL PUNTEN BEVAT ONDERSTAANDE HAND? ♠ A 6 ♥ 8 2
♦ A H 9 6 3 11

27 PUNTEN TELLEN HOEVEEL PUNTEN BEVAT ONDERSTAANDE HAND? ♠ H 7 ♥ H V B 10
♦ 8 5 2 ♣ A H 6 5 16

28 PUNTEN TELLEN HOEVEEL PUNTEN BEVAT ONDERSTAANDE HAND? ♠ A V 7 3
♦ 5 4 ♣ H B 6 2 13

29 MINI BRIDGE 4 Na het oprapen en tellen van de kaarten, tellen alle spelers ook hun plaatjes punten. Het aantal punten wordt hardop gezegd vanaf de GEVER. Het paar met de meeste punten wordt de spelende partij en degene met de meeste punten wordt leider. De partner van de leider wordt dummy en legt zijn kaarten open. De leider bepaalt de speelsoort. Vervolgens komt de linker tegenstander van de leider uit en begint het afspelen.

30 WIJZE SLAGEN ONTWIKKELEN SANS ATOUT
SAMENVATTING SLAGEN MAKEN Slagen worden meestal gemaakt met plaatjes. Slagen kunnen ook worden gemaakt door lage kaarten van een lange kleur. WIJZE SLAGEN ONTWIKKELEN SANS ATOUT Verdrijven hoge kaarten bij tegenpartij. Lengte slagen (lange kleur vrijspelen). Snijden. WANNEER TROEF Een kleur is geschikt om als troef te dienen als je samen met partner acht of meer kaarten hebt.

31 RELATIE SLAGEN EN PUNTEN
Relatie aantal punten en aantal te behalen slagen Sans Atout Aantal slagen punten 1♣ ♦ ª 2♣ ♦ ª 3♣ ♦ ª 4 ª 5♣ ♦ 6♣ ♦ ª Sans Atout Aantal slagen punten 1SA 7 20-22 2SA 8 23-24 3SA 9 25+ 6SA 12 33+ 7 20 8 21-22 9 23-24 10 25+ 11 27+ 12 33+

32 N/- Spel 1.2.1 Noord heeft meeste punten Noord kiest ª als troef
N-Z hebben 25 punten N-Z moeten 10 slagen halen Oost mag starten A H B 7 2 A 6 9 8 2 V 3 2 9 5 4 H 3 N W O Z ª 8 6 H V B 10 A V V 10 3 8 7 2 B 7 4 A H B 4 14 Haalbaar: O-W: 3 slagen N-Z: 10 slagen 11

33 O/NZ Spel 1.2.2 Oost wordt leider Oost kiest voor SA
O-W hebben 27 punten O-W moeten 10 slagen halen Zuid mag starten 6 5 V V B 7 5 8 4 2 H 7 4 A 8 3 2 N W O Z ª A 8 3 H 4 A H 6 H V B 10 9 V B B 7 5 9 2 A 7 3 7 20 Haalbaar: O-W: 10 slagen N-Z: 3 slagen

34 Z/OW Spel 1.2.3 Zuid wordt leider Zuid kiest voor SA
N-Z hebben 33 punten N-Z moeten 12 slagen halen West mag starten 7 3 2 A V H 9 3 H V B 10 2 B H 10 3 9 3 N W O Z ª V 5 B 9 6 5 8 7 4 A H 6 4 A V B A 8 15 Haalbaar: O-W: 1 slag N-Z: 12 slagen 18

35 W/A Spel 1.2.4 West wordt leider West kiest voor SA
O-W hebben 26 punten O-W moeten 9 slagen halen Noord mag starten B 10 4 H V B 3 V B 2 A H V 3 2 9 8 A 8 4 V 7 4 N W O Z ª 8 7 A 7 6 4 9 3 2 A H 8 6 9 6 5 10 5 2 H B 7 15 11 Haalbaar: O-W: 10 slagen N-Z: 3 slagen

36 N/NZ Spel 1.2.5 Oost wordt leider Oost kiest voor  troef
O-W hebben 26 punten O-W moeten 9 slagen halen B 8 5 B 7 5 4 H 4 3 V 9 3 A 9 7 4 10 2 A 8 7 6 N W O Z ª H 6 H V B 3 2 A H 8 6 9 2 A 8 5 2 10 6 V B 10 5 10 16 Haalbaar: O-W: 11 slagen N-Z: 2 slagen

37 O/OW Spel 1.2.6 Zuid is leider in SA West komt uit
N-Z hebben 27 punten N-Z moeten 10 slagen halen V B H 9 2 A H 6 6 5 9 8 5 B 7 5 4 V 8 N W O Z ª A 7 4 10 8 6 V 5 2 H B 10 7 H 6 A V 3 B 7 4 A 13 Haalbaar: N-Z: 10 slagen O-W: 3 slagen 14

38 Z/A SPEL 1.2.7 West is leider in SA Noord komt uit
O-W hebben 28 punten O-W moeten 10 slagen halen 9 5 B 2 H V B 10 9 A H V 2 H B 3 A 8 4 A 6 5 N W O Z ª B 4 A V 7 4 8 7 2 8 7 3 H V 9 7 4 3 7 21 Haalbaar: N-Z: 3 slagen O-W: 10 slagen

39 W/- Spel 1.2.8 Noord wordt leider Noord kiest ª als troef
N-Z hebben 23 punten N-Z moeten acht slagen halen Oost mag starten A H 6 2 A 6 5 8 7 6 B 7 3 10 8 5 9 3 A V 10 9 N W O Z ª 9 7 H V B 9 V H 5 V B 4 3 8 2 A H B 12 Haalbaar: O-W: 4 slagen N-Z: 9 slagen 11

40 VANDAAG BEHANDELD HOOFDSTUK 2 SLAGEN MAKEN VOLGENDE KEER HOOFDSTUK 3 HET TEGENSPEL
West is gever


Download ppt "LEER BRIDGE MET BERRY WESTRA DEEL 1"

Verwante presentaties


Ads door Google