Pathologieën genitaalapparaat

Slides:



Advertisements
Verwante presentaties
Thinkquest2 versie 2013 info: vanaf februari 2013.
Advertisements

Didactische werkvormen
Versterk het rendement van je onderwijs met T-PACK
Binnen buiten cirkel 1. Leerlingen in 2 cirkels
Medmec04 – Engagement Les 5
Trends Research Medmec01-5 les 2 Thema: Rubriceren
Media en creativiteit Trends Research Medmec01-5 les 3 Week 4.
Identiteit MedMec03 en 04 les 2(1) Mail: Wiki:
Media en creativiteit Het creatieve proces Jaar 2 medmec05 les 4.
instructie presentatie
Experts werkvorm + begrippentest
Samenwerkend leren Opdracht: Experts.
Beginnende geletterdheid-2
MedMec01-2 Les schema per week
Tweede wereldoorlog.
Welkom bij de dialoogbijeenkomst Introductie gastvrijheid
11 november les 5 Scherptediepte Bespreken album foto 1 Standpunten + opdracht Bespreken albumfoto 2 afsluiten.
OFC28 mediawijsheid les 4.
Samenwerken.
OFC28 mediawijsheid les 5 samenwerken
Hogeschool Rotterdam Communication & Multimedia Design ABV Mondeling Presenteren / jaar 1 lente ABV zomer Samenwerken Les 3: Teamspirit / Teambelang /
Presenteren en communiceren
Betogende spreekbeurt
2e12 v e12 1 Etappe 12 Limietantwoorden Etappe 12 Limietantwoorden.
Loopbaan oriëntatie en begeleiding
Thema 2, week 1.5 Instructiestrategie samenwerkend leren en basisomgangsvormen 29 september 2014 Periode 1 KOP
Zelfevaluatie en visitatie Werkgroep Sturing en Borging Monique Bergsma, Anne Klaassen, Corina Puppels, Luikje van der Dussen, Bianca Buijck, Tineke Krikke,
Thema 2, week 1.7 Leerlingkenmerken Meervoudige intelligenties 13 oktober 2014 Periode 1 KOP
1 Sociologie en Diversiteit werkcollege 1 Corstin Dieterich
OUDERBETROKKENHEID Bijeenkomst 2. VORIGE BIJEENKOMST  Voorstellen  Uitleg module  Introductie ouderbetrokkenheid  Woordspin ouderbetrokkenheid  Woordspin.
Rotterdam, 00 januari 2007 Onderzoek I Bijeenkomst 4 kwartaal 2.
ABV 03 Samenwerken Bijeenkomst 3 Teamspirit Teambelang Assertiviteit.
Bijeenkomst September 2015
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 4 29 februari 2016.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken Bijeenkomst 3 22 februari 2016.
Inkopen van voeding Ranjana de Vries Wat gaan we doen deze les? Lesdoelen Inleiding op het onderwerp Opdracht Pauze Poster presentatie Kahoot.
? EEN NIEUW 0NDERWERP. CHINA AAN DE SLAG…..TIJDBALK DE GESCHIEDENIS VAN CHINA WAT? TIJDBALK, POSTER EN PRESENTATIE HOE? TAAKVERDELING LES 1: ONDERZOEK.
Professionele nieuwsgierigheid Coaching en gesprekstechnieken
LEZEN 5.2 SOORTEN SAMENVATTINGEN. AAN HET EINDE VAN DEZE LES WEET/KUN JE.. Welke soorten samenvattingen er zijn. Hoe je deze samenvattingen moet maken.
MIDDELEN OM TE PRESENTEREN.
Welkom in groep 6/7!.
Ouderavond klas 4 Havo, maandag 11 september 2017
Les 4 havo Leesvaardigheistraining;
Xperience Liefde en relaties
Balans Jezus vertelt dat we stevig staan als we naar Zijn woorden luisteren en er ook wat mee doen. En dat we minder stevig staan als we alleen Zijn woorden.
Module Evalueren Moduleweekend Regio Scouting Zeeland | Versie 1.0.
LinkedIn – Je carriere start nu!
Werktuigen voor grondbewerking en grondverzet
ADL (6) 31 mei 2016 Berthe/Mirjam.
Mijleer Les 1.
Student-centered learning Student-centered learning is het proces waar bij studenten makkelijk kunnen leren plannen, tactieken toepassen om het studeren.
Het 24 spel.
Dinsdag 15 december 2015 Ranjana de Vries
Interview voorbereiden
Lezen samenvatten.
Les 1: Introductie Marketing
Ziekten van het geslachtsapparaat
Wegwijs Groep 8 Thema 5 Reizen en verkeer Introductieles: 30 minuten
Ziekten van het geslachtsapparaat
Ulcus Cruris herkennen en efficiënt behandelen?
Rechtstaat les 4 Expertgroepen.
Klinisch redeneren Methodiek MZ Semester 1.
Spel en beweging in het onderwijs
H2 Toedieningswegen en –vormen Farmaceutische patiëntenzorg
ORGANISATIE EN AFSPRAKEN
ADL Les 1.
ADL Les 1.
Anatomie en Fysiologie
Groepsopdracht Vakblad maken voor de doktersassistent
Workshop Zorg en Technologie
Transcript van de presentatie:

Pathologieën genitaalapparaat Anatomie, fysiologie en pathologie

Pathologieën genitaalapparaat Leiden tot Algemene gezondheidsproblemen Problemen m.b.t. fokkerij, incl. partus

Opdracht: Expertgroepen Vorm groepen van 4 tot 5 studenten Dit is je ‘stamgroep’ Ieder groepslid wordt expert op een bepaald vlak: Verdeel de volgende pathologieën onder de groepsleden ♀: CEH (incl. endometritis en pyometra) ♀: Prolapsus vaginae, torsio uteri en ♂: Balanoposthitis ♂: Prostaatproblemen ♂: Cryptorch en tumoren van ♂ en ♀ genitaalapparaat ♂: Phimosis en paraphimosis en peritonitis bij ♀ en ♂

Opdracht: Expertgroepen De stamgroepen gaan nu uit elkaar: vorm met alle studenten die expert moeten worden voor dezelfde pathologieën als jij, samen een groep; Er zijn nu dus 5 groepen die elk verschillende ziektes vertegenwoordigen, nl. ♀: CEH (incl. endometritis en pyometra) ♀: Prolapsus vaginae, torsio uteri en ♂: Balanoposthitis ♂: Prostaatproblemen ♂: Cryptorch en tumoren van ♂ en ♀ genitaalapparaat ♂: Phimosis en paraphimosis en peritonitis bij ♀ en ♂ 2 1 2 1 3 2 3 2 2 4 4 Bij 4 studenten: 1, 2, 3, 4 2 2 4 1 1 1 1 1 3 3 3 3 3 4 4 4 4 4 4 4

Opdracht: Expertgroepen Gebruik de reader, evt. aanvullend gebruik je websites van professionele dierenartsenpraktijken Iedere groep zoekt zoveel mogelijk info op over hun onderwerpen Bespreek samen wat de essentiële informatie is die je mee moet nemen voor je stamgroep Ieder maakt hiervan een eigen ‘poster’ met samenvatting om te presenteren aan de stamgroep

Opdracht: Expertgroepen Na 20 minuten wordt een sein gegeven dat je teruggaat naar je ‘stamgroep’ Binnen de ‘stamgroep’ presenteert iedere expert om de beurt de ziektes die zijn/haar onderwerp waren. Tot slot wordt er een spel gespeeld waarbij je je kennis test. Welke groep wint het spel?